Consids nya flaggskeppskontor i Ljungby invigt

Det var i torsdags förra veckan som Consid i Ljungby äntligen kunde inviga det smakfullt inredda kontoret i den nybyggda fastigheten Dressinen i centrala Ljungby. Med det gick projektet med ett nytt kontor för Consids S5 i mål.

Christian Lüddeckens, vd på Consid S5 i Ljungby.

– Vi ville ha lokaler som är anpassade efter vårt sätt att arbeta och som stödjer de krav som följer ett kunskapsbolag som hela tiden behöver hålla sig i framkant, har Christian Lüddeckens, kontorschef i Ljungby och vd på Considföretaget S5 tidigare berättat om kontoret.

Kontoret i Dressinen är till stor del Christian Lüddeckens skapelse. Som liten drömde han om att bli arkitekt, planen blev kanske inte helt och hållet verklighet – men känslan för design och funktion har han fått nytta av. S5:s vilja att hitta ett nytt hem i Ljungby var viktigt när fastigheten Dressinen byggdes, något som intygas av Joakim Karlsson, vd Ljungbybostäder, som äger huset.

Under torsdagen förra veckan kunde så det 1050 kvadratmeter stora kontoret invigas. Ett drygt 100-tal inbjudna gäster från det lokala näringslivet fanns på plats, tillsammans med högprofilerade Consid-medarbetare så som företagets vd Peter Hellgren.

Slutsatsen av det nya kontoret är enkel att dra: Ett rejält lyft för såväl företaget som Ljungbys näringsliv.

– Det blir ett toppmodernt kontor för IT-bolaget som hittills varit relativt anonyma i Ljungby, säger Christian Lüddeckens.

Consid sätter stor prestige i sina kontor, varav flera funnits med som nominerade när Sveriges finaste kontor ska koras. Ljungby-gängets nya tillhåll blir det senaste i raden av spektakulära Considkontor.

– I Ljungby får vi allt vi normalt sett eftersträvar när vi söker ett nytt kontor: stora sociala ytor, naturliga samlingsplatser för våra kollegor och en välkomnande atmosfär. Det är riktiga drömlokaler, säger Consids vd och grundare Peter Hellgren.

Peter Hellgren, vd på Consid, under invigningen.