Schibsted

Aftonbladet Plus tar nästa steg in i framtiden

Dela
I dag lanserar Aftonbladet nya Plus. Efter 15 framgångsrika år får Aftonbladet Plus stärkt identitet, nytt innehåll, nya erbjudanden – och ny logga. ”Vi har lyssnat på våra användare och utvecklat Plus. Nu tar vi nästa steg. Vi är övertygade om att det här är vägen som ska ta den digitala prenumerationstjänsten in i framtiden”, säger Plus-chef Ted Kudinoff.
– Som marknadsledare är det viktigt att vi vågar och kan ta nya vägar, att vi utmanar oss själva och utvecklar erbjudandet till våra 250 000 Plus-kunder, säger Aftonbladets Plus-chef, Ted Kudinoff. Foto: Jerker Ivarsson/Aftonbladet
– Som marknadsledare är det viktigt att vi vågar och kan ta nya vägar, att vi utmanar oss själva och utvecklar erbjudandet till våra 250 000 Plus-kunder, säger Aftonbladets Plus-chef, Ted Kudinoff. Foto: Jerker Ivarsson/Aftonbladet

En ny logga. En ny Plus-sida. En tydligare exponering på Aftonbladets förstasida och en tydligare presentation av erbjudandet på Plus egen undersajt. Det är huvuddragen i den lansering av nya Aftonbladet Plus som rullar ut med start i dag, tisdag.

– Vi förbättrar och förenklar användarupplevelsen. Som marknadsledare är det viktigt att vi vågar och kan ta nya vägar, att vi utmanar oss själva och utvecklar erbjudandet till våra 250 000 Plus-kunder, säger Ted Kudinoff.

Nya Aftonbladet Plus har tagits fram tillsammans med läsarna, deras feedback är grunden för det som nu lanseras.

– Användarna har bland annat sagt att det varit svårt att hitta Plus-material. Därför har vi byggt en Plussida där vi presenterar innehållet på ett mer relevant sätt, säger Ted Kudinoff.

Fokus har lagts på:

• En ny identitet, genom en ny logotyp och nytt prefix.

• En förbättrad Plus-sida, där innehåll och erbjudande visas tydligare.

• Tydligare exponering av Plus-innehåll på Aftonbladets förstasida.

• Extra satsningar på de ämnen läsarna uppskattar mest: hockey, fotboll, krim, relationer, hälsa och tester.

• Fortsatt fokus på exklusiva livesädningar från galor och sportevenamang.

• Ett tydligare erbjudande med ett ”allt i ett” abonnemang.

Samtidigt som presentationen och visualiseringen av Plus görs om i grunden utvecklas Plus-erbjudandet. Utvecklingen går allt mer åt att det är en prenumerationstjänst våra användare vill ha, inte köp av enskilda artiklar. Aftonbladet inför därför flera valmöjligheter för prenumerationen. Läsarna kan välja mellan att prenumerera en vecka, en månad, tre månader eller ett år.

Lanseringen, som inleds i dag, beräknas vara fullt ute hos alla användare inom en vecka. Budskapet till läsarna är: ”Plussa upp dig”.

– Det här är första steget i ett långsiktigt arbete för att förnya hur Aftonbladet ska arbeta med sin digitala prenumerationstjänst i framtiden, säger Ted Kudinoff.

 

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Ted Kudinoff, Plus-chef. Tel: 070-545 23 64. E-post: ted.kudinoff@aftonbladet.se

Nyckelord

Kontakter

Bilder

– Som marknadsledare är det viktigt att vi vågar och kan ta nya vägar, att vi utmanar oss själva och utvecklar erbjudandet till våra 250 000 Plus-kunder, säger Aftonbladets Plus-chef, Ted Kudinoff. Foto: Jerker Ivarsson/Aftonbladet
– Som marknadsledare är det viktigt att vi vågar och kan ta nya vägar, att vi utmanar oss själva och utvecklar erbjudandet till våra 250 000 Plus-kunder, säger Aftonbladets Plus-chef, Ted Kudinoff. Foto: Jerker Ivarsson/Aftonbladet
Ladda ned bild
Logotyp, nya Aftonbladet Plus
Logotyp, nya Aftonbladet Plus
Ladda ned bild

Om

Schibsted
Schibsted
Västra Järnvägsgatan 21
111 64 Stockholm

08 - 725 25 00https://www.schibsted.com

Följ Schibsted

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Schibsted

Godare är årets annonsaffär – och SvD tar hem dubbla poddpriser21.3.2024 16:04:30 CET | Pressmeddelande

Aftonbladet och Svenska Dagbladet dominerade Årets Dagstidning-galan. Fyra av nio priser gick till Schibsteds svenska mediehus. SvD tog bland annat hem titeln Årets Redaktion och Aftonbladets satsning på mat, Godare, blev Årets Annonsaffär. ”Att skapa genomtänkta lösningar där många kanaler används på ett sammansvetsat sätt skapar stora möjligheter”, konstaterar juryn för annonsaffären i sin motivering.

Lotta Folcker ny publisher på Aftonbladet12.3.2024 10:02:04 CET | Pressmeddelande

Lotta Folcker blir ny publisher och ansvarig utgivare på Aftonbladet. ”I Lotta Folcker får Aftonbladet en god ledare med gedigen erfarenhet från både nyheter och sport. Hon bidrar med stark kompetens inom video samt digital affär och utveckling. Det är bra för Aftonbladet, men också väldigt värdefull när vi ska bygga en ny stark mediekoncern i Norden”, säger Siv Juvik Tveitnes, koncerndirektör i Schibsted News Media.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye