Ännu ett år med storslam för Ving i Stora Barnsemesterpriset

Omröstningen av Stora Barnsemesterpriset 2019 är nu avslutad. Och för sjätte året i rad tar Ving hem vinsten i kategorierna Bästa Reseföretag för barnfamiljer, Bästa Familjekoncept, Bästa Barnklubb och Bästa Familjehotell.

Vings maskotar Lollo & Bernie

- Vi är väldigt glada och stolta över de här utmärkelserna, de är ett kvitto på att vår produkt uppskattas. Att ständigt utveckla och förbättra våra hotellkoncept ligger i vårt DNA och nu till sommaren kommer flera av våra mest omtyckta familjehotell att vara delvis renoverade. Bland annat nyrenoverade Sunwing Alcudia Beach på Mallorca som får en ny lobby, renoverat show-område och uppfräschade rum samt nya restaurangkoncept, säger Fredrik Henriksson, kommunikationschef på Ving.

Ving vann följande kategorier i årets Stora Barnsemesterpris:

Bästa Reseföretag för barnfamiljer: Ving

Charter: Bästa Familjekoncept: Sunwing Family Resorts

Charter: Bästa Barnklubb: Lollo & Bernie

Bästa Charterhotell för barnfamiljer: Sunwing Kallithea Beach på Rhodos

Övriga hotell nedan vann i sina egna kategorier och presenteras här ordnat efter område (inte antalet röster).

- Cypern: Sunwing Sandy Bay Beach

- Gran Canaria: Sunwing Arguineguín Seafront

- Kreta: Sunwing Makrigialos Beach

- Mallorca: Sunwing Alcudia Beach

- Rhodos: Sunwing Kallithea Beach

- Teneriffa: Sunwing Fañabé Beach

- Thailand: Sunwing Kamala Beach

- Turkiet: Sunwing Side Beach

Så här gick omröstningen till:

Året om kan besökare på sajten barnsemester.se betygsätta olika familjeattraktioner. Med hjälp av deras betygspoäng och ett antal testfamiljers bedömningar har de nominerade företagen, deras produkter, anläggningar och hotell tagits fram. Inom kategorin researrangörer och barnklubbar har nomineringarna tagits fram utifrån olika barnfamiljers synpunkter. En omröstning har sedan skett under perioden 31 januari - 11 mars 2019 där totalt 60 000 röster har kommit in. Endast en röst per kategori och dator har tagits emot för att förhindra massröstning.

Läs mer om Vings familjekoncept Sunwing Family Resorts: https://www.ving.se/sunwing

Läs mer om Stora Barnsemesterpriset: www.barnsemester.se/

Fredrik HenrikssonKommunikationschef Thomas Cook Northern Europe/Ving

Vings maskotar Lollo & Bernie

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till knappt 400 resmål i cirka 60 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon och i utvalda resebyråer över hela landet.

Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB och har cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.