Ännu ett år med storslam för Ving i Stora Barnsemesterpriset

Omröstningen av Stora Barnsemesterpriset 2019 är nu avslutad. Och för sjätte året i rad tar Ving hem vinsten i kategorierna Bästa Reseföretag för barnfamiljer, Bästa Familjekoncept, Bästa Barnklubb och Bästa Familjehotell.

Vings maskotar Lollo & Bernie

- Vi är väldigt glada och stolta över de här utmärkelserna, de är ett kvitto på att vår produkt uppskattas. Att ständigt utveckla och förbättra våra hotellkoncept ligger i vårt DNA och nu till sommaren kommer flera av våra mest omtyckta familjehotell att vara delvis renoverade. Bland annat nyrenoverade Sunwing Alcudia Beach på Mallorca som får en ny lobby, renoverat show-område och uppfräschade rum samt nya restaurangkoncept, säger Fredrik Henriksson, kommunikationschef på Ving.

Ving vann följande kategorier i årets Stora Barnsemesterpris:

Bästa Reseföretag för barnfamiljer: Ving

Charter: Bästa Familjekoncept: Sunwing Family Resorts

Charter: Bästa Barnklubb: Lollo & Bernie

Bästa Charterhotell för barnfamiljer: Sunwing Kallithea Beach på Rhodos

Övriga hotell nedan vann i sina egna kategorier och presenteras här ordnat efter område (inte antalet röster).

- Cypern: Sunwing Sandy Bay Beach

- Gran Canaria: Sunwing Arguineguín Seafront

- Kreta: Sunwing Makrigialos Beach

- Mallorca: Sunwing Alcudia Beach

- Rhodos: Sunwing Kallithea Beach

- Teneriffa: Sunwing Fañabé Beach

- Thailand: Sunwing Kamala Beach

- Turkiet: Sunwing Side Beach

Så här gick omröstningen till:

Året om kan besökare på sajten barnsemester.se betygsätta olika familjeattraktioner. Med hjälp av deras betygspoäng och ett antal testfamiljers bedömningar har de nominerade företagen, deras produkter, anläggningar och hotell tagits fram. Inom kategorin researrangörer och barnklubbar har nomineringarna tagits fram utifrån olika barnfamiljers synpunkter. En omröstning har sedan skett under perioden 31 januari - 11 mars 2019 där totalt 60 000 röster har kommit in. Endast en röst per kategori och dator har tagits emot för att förhindra massröstning.

Läs mer om Vings familjekoncept Sunwing Family Resorts: https://www.ving.se/sunwing

Läs mer om Stora Barnsemesterpriset: www.barnsemester.se/

Fredrik HenrikssonKommunikationschef Thomas Cook Northern Europe/Ving

Vings maskotar Lollo & Bernie

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till knappt 400 resmål i cirka 60 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon och i utvalda resebyråer över hela landet.

Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB och har cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.

Info kring "Proposed recapitalisation of Thomas Cook Group"12.7.2019 08:27:48 CESTPressmeddelande

Idag meddelade Vings ägare, Thomas Cook att företaget är i samtal med Fosun Tourism, vår idag största aktieägare, och de utlånande bankerna kring att tillföra nytt kapital om 750 miljoner GBP i verksamheten. Efter genomförandet av detta förslag skulle researrangörsdelen vara majoritetsägd av Fosun Tourism som även äger Club Med, medan flygbolaget skulle ägas av Thomas Cook Group plc., utlånande banker och kreditgivare. Flygbolaget och researrangören kommer att fortsätta att arbeta nära tillsammans, som de gör idag. Semesterresor med Ving/Thomas Cook kommer inte att påverkas och kommer att fortsätta att fungera som vanligt. Alla våra semesterresor är skyddade av resegarantin som vanligt och våra kunder kan tryggt boka och resa på semester med oss.

Nu släpps Vings Semesterrapport19.6.2019 10:57:33 CESTPressmeddelande

Nu presenteras 2019 års upplaga av Semesterrapporten som i år för första gången är nordisk. Rapporten visar bland annat att designhotell blir allt viktigare för destinationer, och så även hotellens restaurangkoncept. Hållbarhet är viktigt och den moderna paketresan är mer rätt än någonsin. Rapporten visar också att för Gen Z och Millenals är trenden att många väljer bort solbränna och festande till förmån för lokala upplevelser och tid för återhämtning.