Apollo

Apollos nya kommunikationskoncept: Live a little!

Dela

Researrangören Apollo inledde i våras ett nytt samarbete med reklambyrån NORD DDB som har lett fram till det nya kommunikationskonceptet: "Live a little!" Med upplevelser och äkta känslor i fokus uppmanar researrangören till att ”Live a little!”– ett kliv bort från den annars välpolerade resereklamen.

Live a little!
Live a little!

”Live a little!” handlar om att uppmuntra folk att bejaka sina impulser, att med semesterluft under vingarna testa något nytt, vare sig det handlar om att stå upp på surfbrädan, lära sig en fras på grekiska, smaka på en annorlunda maträtt eller att testa att göra absolut ingenting. Helt enkelt att efter sina egna förutsättningar våga leva lite.

–Vi upplever att våra kunder i allt större utsträckning söker efter autentiska och äkta upplevelser. För Apollo har det alltid varit viktigt med den lokala närheten – något som haft stor vikt i utformningen av det nya kommunikationskonceptet. Vi har redan idag ett starkt utbud av upplevelseorienterade resor, hotell och utflykter och under 2019 kommer dessa att ta allt mer plats i vår kommunikation, säger Annica Smith, marknadschef på Apollo Sverige.

Apollo tar genom det nya kommunikationskonceptet ett steg bort från kritvita stränder, knallblått hav och perfekta familjer med ambitionen att skapa varma porträtt i genuina miljöer. Researrangören vill istället skapa igenkänning genom att lyfta riktiga och lite mer opolerade semestersituationer.

–Plötsligt vågar man testa något nytt för första gången - medans andra kanske testar att göra absolut ingenting för första gången. Kroppen är friare och sinnet likaså. Kanske är det så att det är vid dessa tillfällen, när vi kryper ur vår lilla zon av trygghet, som vi upplever den starkaste känslan av att faktiskt leva, säger Frida Siversen Ljung, copywriter på NORD DDB.

Det nya kommunikationskonceptet kommer att rullas ut den 31 december 2018 - med filmer, online och utomhus framtagna av NORD DDB. Produktionsbolag B-reel, regi och foto av Anders Hallberg.

Se filmerna här:

Tonåringen: https://youtu.be/WMleSoxfceE

Hemlis: https://youtu.be/GHAm1Te1XgE

Öka: https://youtu.be/n6AgC-mhgEU

Framme: https://youtu.be/HBBROPVKh74

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Länkar

Om

Apollo
Apollo
Ynglingagatan 2
113 47 Stockholm

0771-37 37 37https://www.apollo.se/

Apollo är en av Nordens ledande researrangörer med uppåt 500 medarbetare och en miljon resenärer årligen. Med oss kan kunder resa till hela världen, oavsett om de vill åka på en avslappnande sol- och badsemester, ta en träningsvecka i värmen eller spendera en weekend i någon spännande storstad. Vi arrangerar charterresor, träningsresor, cityresor och kryssningar och erbjuder dessutom säker bokning av flyg och hotell separat om kunden föredrar att själv sätta ihop sin resa.

Apollo bildar tillsammans med flygbolaget Novair, specialistarrangörerna Golf PlaisirLime Travel och Xtravelsamt sportresorten Playitas, gruppen DER Touristik Nordic AB. Vi är sedan 2015 del av den privatägda tyska koncernen REWE med över 300 000 medarbetare. Apollo arbetar aktivt för hållbartresande och socialt ansvar och vi samarbetar med SOS Barnbyar, Ecpat, SOK (Sveriges Olympiska Kommitté). Apollo är Travelife-certifierade sedan 2015. www.apollo.se

Följ Apollo

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Senaste pressmeddelandena från Apollo

Sveriges Olympiska Kommitté förlänger samarbetet med Apollo19.2.2019 07:00:00 CETPressmeddelande

2013 blev researrangören Apollo officiell leverantör av olympiska träningsläger och camps åt Sveriges Olympiska Kommitté (SOK). Nu förlängs och förstärks samarbetet till 2021. Det nya samarbetet innebär att tre av Apollos sporthotell blir Svenska Olympiska Camps. Flaggskeppet är fortsatt Playitas på Fuerteventura men nu tillkommer Apollo-nyheten Aqua Vista – powered by Playitas i Hurghada och även ett tredje sporthotell, som offentliggörs under våren 2019.

Sommarens restrender 2019: upplevelsefokuserade, genuina och personliga4.2.2019 07:08:00 CETPressmeddelande

Under årets första månader bokas majoriteten av sommarens resor och redan nu syns flera trender inför sommaren 2019. I år söker svenskarna efter äkta, lokala och genuina resor och upplevelser. Det är resenärernas livsstil och fritidsintressen som i allt större utsträckning styr var resan går. Även valet av hotell får en större betydelse och svenskarna söker efter personliga boenden som tilltalar den egna livsstilen. Nedan presenterar Apollo några av årets utmärkande restrender:

Bachelor i romantikens Grekland – i samarbete med Apollo13.12.2018 06:45:00 CETPressmeddelande

I år har tv-programmet ”Bachelor – när leken blev allvar” utspelat sig i romantikens Grekland, närmare bestämt i Epirus-regionen med omnejd: Parga, Sivota, Ioannina och Zagoria – detta i samarbete med Apollo. Under hösten har tittarna fått följa årets bachelor David Möller i hans jakt på kärlek, på spännande utflykter och dejter i magiska miljöer i nordvästra Grekland. Kommande vecka är det dags för den spännande upplösningen.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum