Camilla Everberg ny CMO/CXO inom Ving/Nordic Leisure Travel Group

Nordic Leisure Travel Group, där bland annat Ving ingår, värvar Camilla Everberg som ny Chief Sales, Marketing & Digital Experience Officer. Med det förstärker researrangören den nordiska koncernledningen och säkerställer samtidigt utvecklingen av den integrerade marknadsförings- och försäljningsorganisationen. Camilla Everberg tillträder sin nya tjänst i mars 2023.

Camilla Everberg, ny CMO/CXO inom Ving/Nordic Leisure Travel Group

Camilla Everberg har över 20 års erfarenhet inom marknadsföring, kommunikation, affärsutveckling och e-handel med flera ledande befattningar inom bla Bonnier Broadcasting/TV4-gruppen och olika Orkla bolag. Sedan 2019 är hon Head of Marketing, Communication och E-com på Elgiganten, som är en av Sveriges största aktörer inom retail. I november 2021 vann Camilla priset Sveriges bästa marknadschef både i kategorin hemelektronik samt smarta hem med motiveringen att Elgiganten lyckats förbättra sin redan starka position på ett imponerande sätt.

Vi är mycket glada att kunna hälsa Camilla välkommen till oss för att tillsammans med vårt erfarna team inom Marketing, Digital Experience och Partnership sätta ännu mer fokus på att utveckla vår affär, både off- och on-line, säger Magnus Wikner, koncernchef Ving/Nordic Leisure Travel Group.

Inom Nordic Leisure Travel Group får Camilla en central roll som övergripande ansvarig för såväl Marketing, Brand och Digital Experience/Development som Sales och Customer Insights. Hon kommer även sitta med i den nordiska koncernledningen.

Det ska bli väldigt spännande att ta mig an denna nya roll. Resor ligger mig varmt om hjärtat och är något som berikar mångas liv. Det är en spännande bransch med både stora utmaningar och möjligheter. Några av de viktigaste erfarenheter jag tar med mig är att alltid sätta kunden i centrum och att hela tiden arbeta för att förbättra kundupplevelsen och kunderbjudandet, vilket jag tror kan komma väl till pass även inom Nordic Leisure Travel Group. Att testa, mäta och lära är ett av mina mantran för att vinna både ”heads and hearts”, säger Camilla Everberg.

Camilla Everberg, ny CMO/CXO inom Ving/Nordic Leisure Travel Group
Magnus Wikner, koncernchef Ving/Nordic Leisure Travel Group

Ving är en del av Nordic Leisure Travel Group (NLTG), Nordens ledande semesterföretag som erbjuder resor, såväl klassiska paketresor som egenpaketerade resor med reguljärflyg samt kryssningar. I gruppen ingår researrangörerna Ving, Globetrotter, Spies, Tjäreborg, flygbolaget Sunclass Airlines samt de egna koncepthotellen Sunprime Hotels och Sunwing Family Resorts samt Ocean Beach Club och vännerna Lollo & Bernie. Ving ägs av Petter Stordalens Strawberry Group, Altor Funds och TDR Capital.

Rivstart för resebokningarna 2023 – försäljningen upp med 224 procent hos Ving11.1.2023 09:34:56 CET | Pressmeddelande

Svenskarna hann knappt smälta julmaten förrän drömmen om sol och bad gav sig till känna. Hos Ving nära nog fördubblades trafiken in till Ving.se med fler aktiva sökningar på resor direkt efter jul* och när nyårsklockorna hade ringt in det nya året sköt bokningarna i höjden. Under vecka 1 ökade Vings försäljning med 224 procent jämfört med vecka 50. I januari finns nu få resor kvar och inför sportloven bokas de åtråvärda charteravgångarna på i snabb takt.

5 resetrender från Ving inför 202327.12.2022 09:39:00 CET | Pressmeddelande

Ännu ett speciellt reseår kan läggas till handlingarna och även om det kan kännas avlägset med omfattande reserestriktioner var det faktiskt inte var mer än ett år sedan. 2022 präglades av ett enormt uppdämt resesug och man kunde tala om en ketchupeffekt när alla ville i väg och återupptäcka världen igen. Men det stora reseintresset förde också med sig utmaningar som passkaos, flygplatskaos, inställda flyg och strejker. Och på det följde ett allt osäkrare omvärldsläge, inflation och höga elpriser. Trots det finns det fortsatt ett starkt resesug bland svenskarna och i kristallkulan inför 2023 ser Ving resetrender som präglas av både trygghet och prisvärda semestrar, men också en längtan efter att utforska såväl det bekanta och lokala som det spektakulära och exotiska.

Ving och Åkestam Holst lanserar nytt kommunikationskoncept – Semestereffekten22.12.2022 12:10:44 CET | Pressmeddelande

När Ving i julhelgen lanserar sin stora sommarkampanj blir det under manéret ”Semestereffekten", ett koncept som beskriver den nästintill magiska känslan av välmående som ofta infinner sig när vi upplever en riktigt bra semester och glömmer vardagens stress och måsten. Kampanjen är framtagen i samarbete med Åkestam Holst och bakom reklamfilmerna står den internationellt erkända svenska regissören Adam Berg, som har skapat flera uppmärksammade reklamfilmer och som är aktuell med Netflix-satsningen Black Crab.

Ving är branschbäst på service enligt mätningen ServiceScore 202222.11.2022 16:14:00 CET | Pressmeddelande

ServiceScore började 2013 att mäta hur svenska folket upplever att företag bemöter dem som kund och deras förmåga att ge god eller mindre god service utifrån kundernas förväntningar. Mätningen omfattar 21 branscher och inom varje kategori utses en vinnare. Ving rankades som nr 1 i kategorin Resor & Semester, en position som Ving behållit sedan mätningen senast gjordes år 2019.