Clockwork etableras i Västerås

Nu öppnar Clockwork ytterligare ett kontor mitt i expansiva Mälardalen. Västerås blir ny ort när verksamheten expanderar med ett bredare erbjudande till fler skolor och huvudmän.

Clockwork Skolbemanning och Rekrytering påbörjade etableringen i Mälardalen redan under 2018 med kontor i Eskilstuna. Sedan dess har förfrågan på bemanning av tjänster inom skolans värld ökat, vilket gör att Clockwork nu slår upp portarna till ett nytt Skolbemannings-kontor i Västerås.

– För oss känns det viktigt att kunna ta emot alla förfrågningar från både fristående och kommunala huvudmän och faktiskt kunna leverera det som önskas. Vi har valt en strategi där lokal närvaro och närhet till våra skolledare och samarbetsskolor är nyckeln till långsiktigt samarbete. Därför känns Västerås helt rätt för oss, säger Fred Hussein, affärsområdeschef på Clockwork Skolbemanning.

Nyöppningen av Västeråskontoret fick Elin Sanfridsson att söka sig till Clockwork. Elin har tidigare jobbat som gymnasielärare, både inom friskola och kommunal verksamhet, och därefter med varumärkesstrategi och nykundsbearbetning på Arbetsförmedlingen.

– Det som avgjorde valet av Clockwork var att jag gillar att jobba med rekrytering, både att få bidra till kundernas verksamhet och att se människor komma ut i arbete. Det som gör att Clockwork sticker ut är att alla här har erfarenhet av att jobba i skolans värld. Det skapar en professionalism och bäddar för ett långsiktigt förtroende hos skolledarna, säger Elin Sanfridsson, ny konsultchef på Clockwork.

Clockwork Skolbemanning & Rekrytering finns i dag på 10 orter på olika platser i landet. Bland annat finns ett kontor i Eskilstuna där konsultchefen Rasmus Larsson arbetar med att kompetensförsörja skolor.

– Hela Mälardalen är en expansiv region och det görs mycket för att främja näringslivsutveckling som för med sig ett större invånarantal och därmed större antal skolor och fler som går i skolan. Därför känns det spännande att verka i en region som vill expandera och dessutom jobba på ett företag som vill utveckla skolan och leda branschen in i framtiden, säger Elin Sanfridsson.

– På Clockwork är det människorna som gör skillnad. Elin kommer att skapa stort värde för de skolor vi samarbetar med, avslutar Fred Hussein.