Elisabeth Wennström nomineras till Årets Chef 2018

Manpowers operativa direktör Elisabeth Wennström är nominerad till Årets Chef. Priset delas ut av Tidningen Chef på Chefgalan den 8 mars och går till en förebild som inspirerar andra till gott ledarskap och goda resultat.

Elisabeth Wennström, operativ direktör Manpower. Foto: Tidningen Chef, Karina Ljungdahl.

– Jag är både glad och stolt över att bli nominerad till Årets Chef 2018. För mig är gott ledarskap att stötta och inspirera medarbetare till att ständigt utvecklas och våga testa nytt. Nöjda medarbetare och nöjda kunder är vägen till en hållbar och lönsam tillväxt, säger Elisabeth Wennström, operativ direktör på Manpower.

Juryns motivering lyder: ”Ett ledarskap som innehåller både hjärta och hjärna. Har åstadkommit extraordinära resultat. Tar tag i det svåra och utmanar strukturer. Kan vara både tydlig och mjuk, men låter alltid intresse för individen styra samtalet. Leder en krävande generation och kan vara målinriktad även då framtiden är osäker. Hennes hårda arbete har lönat sig. Det här är ett ledarskap som håller över tid.”

– Elisabeth är en orädd och nytänkande ledare och vi är väldigt stolta över att hon kan vinna Årets Chef. Hon driver ständigt verksamheten framåt genom en samarbetskultur som är väl rustad att ta sig an nya utmaningar på en arbetsmarknad i snabb förändring, säger Lars Forseth, vd på ManpowerGroup Sverige.

Elisabeth Wennström har haft en rad ledande befattningar inom ManpowerGroup och bland annat varit regionchef för Manpower region Väst sedan 2009. Hon har även vunnit ManpowerGroup Sveriges interna pris Årets Ledare tio år i rad.

För mer information:
Elisabeth Wennström, operativ direktör Manpower, telefon 070-377 66 29, elisabeth.wennstrom@manpower.se
Hélène Belin, kommunikationschef ManpowerGroup Sverige, telefon 070-377 45 43
helene.belin@manpowergroup.se

Om priset Årets Chef
Priset delas ut av tidningen Chef. Prisets syfte är att lyfta fram och belöna goda exempel bland Sveriges chefer och sprida deras budskap om det goda chef- och ledarskapet. Vinnaren utses på Chefgalan den 8 mars. Läs mer här.

ManpowerGroup™ är världsledande inom arbetsmarknadsrelaterade tjänster. Vi hjälper organisationer att omvandla sig i en snabbt föränderlig värld, genom att hitta och utveckla talanger som gör det möjligt för våra kunder att utvecklas. ManpowerGroup™ Sverige har 12 000 medarbetare på ett 70-tal orter med fyra varumärken: Manpower®, Experis®, Right Management® och ManpowerGroup® Solutions. Varje år sätter vi 20 000 personer i jobb i Sverige.

Byggbranschen levererar ny rekordprognos för höstens arbetsmarknad17.9.2018 08:45Pressmeddelande

Arbetsgivare i byggbranschen förväntar sig en rejält ökad efterfrågan på arbetskraft under hösten. Sysselsättningstrenden för det fjärde kvartalet 2018 ligger på +13 procent, Det är en knapp ökning från föregående kvartals prognos, som då var den starkaste jobbprognosen branschen sett på sex år. Jobbprognosen för Sverige som helhet ligger på +8 procent, visar ManpowerGroup Arbetsmarknadsbarometer.

Ny prognos Q4: Ökad sysselsättning i hotell- och restaurangbranschen under hösten17.9.2018 08:38Pressmeddelande

Arbetsgivare i hotell- och restaurangbranschen förväntar sig en ökad efterfrågan på arbetskraft under hösten. Sysselsättningstrenden för det fjärde kvartalet 2018 ligger på +14 procent, en ökning jämfört med motsvarande period förra året då prognosen låg på +8 procent. Jobbprognosen för Sverige som helhet ligger på +8 procent, visar ManpowerGroup Arbetsmarknadsbarometer.