Experis satsar på cybersäkerhetsutbildning

Experis, internationellt rekryterings- och konsultbolag inom IT, har ett nytt samarbete med (ISC) 2, världsledande inom cybersäkerhetsutbildning. Tillsammans erbjuder de Experis kunder utbildningar och certifieringar som CISSP, CSSP med flera.

Martin Åberg, nordiskt ansvarig för Experis Cybersäkerhet.

- Vi ser tyvärr en kraftig ökning av cyberattacker och det hindrar idag bolag från att växa. Detta tillsammans med kompetensgapet innebär att något måste göras. Utbildningarna tillsammans med våra övriga paketerade erbjudanden inom cybersäkerhet är vårt sätt att råda bot på detta och hjälpa våra svenska företag att fortsätta växa på den digitala marknaden, säger Martin Åberg, nordiskt ansvarig för Experis Cybersäkerhet.

Utbildningarna är till för företag som vill vidareutveckla eller skaffa sig kompetens inom cybersäkerhet. Kunskapslyftet inom säkerhet ger en generellt sett säkrare IT-miljö samt andra fördelar, såsom enklare certifiering av företaget inom kvalitetsstandarden ISO27001.

- Idag står alla verksamheter inför en stor cybersäkerhetsutmaning. Vi arbetar nära våra partners med utbildningar av hög kvalitet för att minska kompetensgapet och skapa ett kontinuerligt lärande. Vi välkomnar Experis som en officiell utbildningspartner och ser fram emot att tillsammans arbeta för att nå fler med cybersäkerhetsutbildning och professionell utveckling i hela Norden, säger Greg Clawson, EVP Sales and Marketing på (ISC) 2.

Experis erbjuder ett flertal olika kurser, bland annat inom Secure Development, Secure Cloud, Authentication samt CISSP, som är industristandarden bland cybercertifieringar.

Hélène Belin, kommunikationschef ManpowerGroup Sverige, telefon 070-377 45 43, helene.belin@manpowergroup.se

Martin Åberg, nordiskt ansvarig för Experis Cybersäkerhet.

Södermalmsallén 36

0771-55 99 00http://www.manpowergroup.se

Experis förflyttar sina kunder i Sverige och internationellt genom att bistå med IT-kompetens, projektlösningar och managed services. I takt med att behovet av IT-kompetens ökar, hjälper vi våra kunder att utveckla sin IT-infrastruktur, applikationer, molntjänster och cybersäkerhet. Genom Experis Academy utbildar vi människor både i relevanta tekniska färdigheter och övriga avgörande mjuka förmågor. Experis är tillsammans med Manpower, Jefferson Wells och Talent Solutions en del av ManpowerGroup-koncernen. www.experis.se.

Inkluderande arbetsplatser viktiga för fyra av fem svenskar23.11.2022 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Det är viktigt för svenskarna att arbeta på en inkluderande arbetsplats. Fyra av fem, 83 procent, kan inte tänka sig att jobba för ett företag som gör skillnad på människor utifrån etnicitet eller hudfärg. Nästan lika många, 81 procent, kan inte tänka sig en arbetsgivare som gör skillnad på människor utifrån kön eller sexuell läggning. Det visar Sveriges största arbetslivspanel, ManpowerGroups Work Life.