Experis satsar på cybersäkerhetsutbildning

Experis, internationellt rekryterings- och konsultbolag inom IT, har ett nytt samarbete med (ISC) 2, världsledande inom cybersäkerhetsutbildning. Tillsammans erbjuder de Experis kunder utbildningar och certifieringar som CISSP, CSSP med flera.
Martin Åberg, nordiskt ansvarig för Experis Cybersäkerhet.

- Vi ser tyvärr en kraftig ökning av cyberattacker och det hindrar idag bolag från att växa. Detta tillsammans med kompetensgapet innebär att något måste göras. Utbildningarna tillsammans med våra övriga paketerade erbjudanden inom cybersäkerhet är vårt sätt att råda bot på detta och hjälpa våra svenska företag att fortsätta växa på den digitala marknaden, säger Martin Åberg, nordiskt ansvarig för Experis Cybersäkerhet.

Utbildningarna är till för företag som vill vidareutveckla eller skaffa sig kompetens inom cybersäkerhet. Kunskapslyftet inom säkerhet ger en generellt sett säkrare IT-miljö samt andra fördelar, såsom enklare certifiering av företaget inom kvalitetsstandarden ISO27001.

- Idag står alla verksamheter inför en stor cybersäkerhetsutmaning. Vi arbetar nära våra partners med utbildningar av hög kvalitet för att minska kompetensgapet och skapa ett kontinuerligt lärande. Vi välkomnar Experis som en officiell utbildningspartner och ser fram emot att tillsammans arbeta för att nå fler med cybersäkerhetsutbildning och professionell utveckling i hela Norden, säger Greg Clawson, EVP Sales and Marketing på (ISC) 2.

Experis erbjuder ett flertal olika kurser, bland annat inom Secure Development, Secure Cloud, Authentication samt CISSP, som är industristandarden bland cybercertifieringar.

Hélène Belin, kommunikationschef ManpowerGroup Sverige, telefon 070-377 45 43, helene.belin@manpowergroup.se

Martin Åberg, nordiskt ansvarig för Experis Cybersäkerhet.

Södermalmsallén 36

0771-55 99 00http://www.manpowergroup.se

Experis förflyttar sina kunder i Sverige och internationellt genom att bistå med IT-kompetens, projektlösningar och managed services. I takt med att behovet av IT-kompetens ökar, hjälper vi våra kunder att utveckla sin IT-infrastruktur, applikationer, molntjänster och cybersäkerhet. Genom Experis Academy utbildar vi människor både i relevanta tekniska färdigheter och övriga avgörande mjuka förmågor. Experis är tillsammans med Manpower, Jefferson Wells och Talent Solutions en del av ManpowerGroup-koncernen. www.experis.se.

Klar majoritet av svenska företag uppger att de inte är jämställda7.3.2024 15:08:14 CET | Pressmeddelande

Endast var sjätte arbetsgivare i Sverige, 16 procent, uppger att de har uppnått full jämställdhet – det visar en ny undersökning bland 788 svenska företag, genomförd av ManpowerGroup inför internationella kvinnodagen. Hela fyra av tio arbetsgivare, 38 procent, uppger att de är ganska eller mycket långt ifrån att uppnå jämställdhet, medan 43 procent uppger att de är på god väg.