Experis satsar på cybersäkerhetsutbildning

Experis, internationellt rekryterings- och konsultbolag inom IT, har ett nytt samarbete med (ISC) 2, världsledande inom cybersäkerhetsutbildning. Tillsammans erbjuder de Experis kunder utbildningar och certifieringar som CISSP, CSSP med flera.

Martin Åberg, nordiskt ansvarig för Experis Cybersäkerhet.

- Vi ser tyvärr en kraftig ökning av cyberattacker och det hindrar idag bolag från att växa. Detta tillsammans med kompetensgapet innebär att något måste göras. Utbildningarna tillsammans med våra övriga paketerade erbjudanden inom cybersäkerhet är vårt sätt att råda bot på detta och hjälpa våra svenska företag att fortsätta växa på den digitala marknaden, säger Martin Åberg, nordiskt ansvarig för Experis Cybersäkerhet.

Utbildningarna är till för företag som vill vidareutveckla eller skaffa sig kompetens inom cybersäkerhet. Kunskapslyftet inom säkerhet ger en generellt sett säkrare IT-miljö samt andra fördelar, såsom enklare certifiering av företaget inom kvalitetsstandarden ISO27001.

- Idag står alla verksamheter inför en stor cybersäkerhetsutmaning. Vi arbetar nära våra partners med utbildningar av hög kvalitet för att minska kompetensgapet och skapa ett kontinuerligt lärande. Vi välkomnar Experis som en officiell utbildningspartner och ser fram emot att tillsammans arbeta för att nå fler med cybersäkerhetsutbildning och professionell utveckling i hela Norden, säger Greg Clawson, EVP Sales and Marketing på (ISC) 2.

Experis erbjuder ett flertal olika kurser, bland annat inom Secure Development, Secure Cloud, Authentication samt CISSP, som är industristandarden bland cybercertifieringar.

Hélène Belin, kommunikationschef ManpowerGroup Sverige, telefon 070-377 45 43, helene.belin@manpowergroup.se

Martin Åberg, nordiskt ansvarig för Experis Cybersäkerhet.

Södermalmsallén 36

0771-55 99 00http://www.manpowergroup.se

Experis förflyttar sina kunder i Sverige och internationellt genom att bistå med IT-kompetens, projektlösningar och managed services. I takt med att behovet av IT-kompetens ökar, hjälper vi våra kunder att utveckla sin IT-infrastruktur, applikationer, molntjänster och cybersäkerhet. Genom Experis Academy utbildar vi människor både i relevanta tekniska färdigheter och övriga avgörande mjuka förmågor. Experis är tillsammans med Manpower, Jefferson Wells och Talent Solutions en del av ManpowerGroup-koncernen. www.experis.se.

Ny prognos: Rekordmånga jobbtillfällen väntas i höst15.9.2021 07:55:00 CEST | Pressmeddelande

Nu vänder det – svenska arbetsgivare tror på en kraftigt ökad efterfrågan på arbetskraft under hösten. Sysselsättningstrenden ligger på hela +25 procent för det fjärde kvartalet 2021, den starkaste prognosen i Arbetsmarknadsbarometerns historia. Hotell- och restaurang är den bransch där sysselsättningen förväntas öka överlägset mest med en prognos på hela +53 procent, visar ManpowerGroups Arbetsmarknadsbarometer.

Arbetsgivare i Mellansverige tror på rekordmånga jobbtillfällen i höst15.9.2021 07:45:00 CEST | Pressmeddelande

Nu vänder det – Arbetsgivare i mellersta Sverige, där Södermanland, Västmanland, Värmland och Örebro län ingår, tror på en kraftigt ökad efterfrågan på arbetskraft i höst. Sysselsättningstrenden ligger på +18 procent för det fjärde kvartalet, den starkaste prognosen sedan pandemins start. Hotell- och restaurangbranschen ger en prognos på hela +53 procent, och landet som helhet har en prognos på +25 procent. Det visar ManpowerGroups Arbetsmarknadsbarometer.