Härlig blandning i Allsång på Skansen 31 juli

I den sjätte omgången av Allsång på Skansen möts Tove Styrke, Tommy Körberg, Samir & Viktor, Blen, Emma Peters & Hanna Dorsin och Netta på Sollidenscenen och sjunger allsång med publiken och Sanna Nielsen.

Netta Barzilai. Pressbild.

Tove Styrke
medverkade i Idol 2009 där hon hamnade på en tredje plats och har sedan 2010 haft en framgångsrik karriär.  Hon gav ut sitt första albumTove Styrke 2010 och nu är hon aktuell med albumet "Sway".

Tommy Körberg
har en lång karriär bakom sig från starten som svensk popbandstjärna till internationell artist och samarbete med Benny Anderssons orkester. Han är också skådespelare och i höst aktuell med pjäsen  "Lola" av Sunil Munshi.

Samir & Viktor
består av Samir Badran och Viktor Frisk och duon bildades 2014. De haft hits med låtarna "Success", "Fick feeling" och "Saxofuckingfon" och medverkat i Melodifestivalen med låtar som ”Bada Nakna” och ”Groupie”.2017 blev låtarna "Kung" och "Vi gör det ändå" sommarhits.

Blen
Stockholmsångerskan Blen har under flera år tmedverkat på låtar med bland andra Ison & Fille och Petter. Nu är hon aktuell med låten “Nära dig".

Emma Peters & Hanna Dorsin
För snart tre år sedan hade humorgruppen Grotesco premiär för sin första scenföreställning på Scalateatern i Stockholm och nu är två av medlemmarna med i Allsång på Skansen.

Netta
Storfavoriten och vinnaren av Eurovision Song Contest 2018, israeliska Netta Barzilai, är också en välkommen gäst på Sollidenscenen den här kvällen.

Allsångskvällar
Allsångskvällarna startar kl 19.30 och SVT börjar sända direkt från Sollidenscenen kl 20.00. Under större delen av dagen pågår repetitioner och vid 17-tiden startar generalrepetitionerna.

Pressackreditering via SVT
SVT har hand om pressackrediteringar till Allsång på Skansen. Ansökan om ackreditering sker genom att skicka ett mail med media (tidning/blogg/dylikt)  namn, telefonnummer och mailadress till de personer som man önskar ha på plats för bevakning av veckans Allsång på Skansen till Helena Brodén senast måndag kl. 11.00 inför tisdagens program. All information som behövs inför programmet kommer tillsammans med ackrediteringsbekräftelsen på måndag eftermiddag. Observera att antalet platser är begränsade. Frilansande journalister och fotografer måste ackrediteras av sina uppdragsgivare.

Trafik och parkering
Djurgården stängs av för trafik under allsångstisdagar 17.00 - 20.00. Det finns inte heller parkeringsplatser på Skansen så kommunala transportmedel, cykel, färja eller spårvagn rekommenderas.

Netta Barzilai. Pressbild.
Tove Styrke. Foto Emma Svensson.
Blen. Foto Jan Danielsson, SVT
Tommy Körberg. Foto Jan Danielsson, SVT
Samir&Victor

Nu slår bodluckorna upp på Skansens julmarknad!12.11.2018 07:00Pressmeddelande

Nu är det snart dags för den första julmarknadshelgen på Skansen. Bodarna slår upp luckorna, och försäljare från hela landet packar upp julmat, textilier, trähantverk, fisk och konfekt, pepparkakshus och saffransbullar. Det blir dans runt granen med Julorkestern, det serveras rykande het glögg och nybakade små munkar, brända mandlar, kolbullar och mycket mera. Hantverkarna i stadskvarteren - glasbruket, krukmakaren och flera andra små verkstäder har öppet.. Julmarknaden pågår 24 - 25 november, 1 – 2, 8 – 9 och 15 – 16 december.