Höstens avgångar med Ving till Cypern, Gran Canaria och Teneriffa

Hösten är här och Ving närmar sig nu efterlängtade avgångar till Cypern, Teneriffa och Gran Canaria med start från den 19 oktober. Några av Vings mest populära hotell står redo att hälsa gästerna välkomna. Vings omfattande Trygghetspaket ingår.

Under hösten går det att boka rum på några av Vings mest populära hotell, såsom Ocean Beach Club (O.B.C) samt Vings vuxenkoncept Sunprime på Gran Canaria, Cypern och Teneriffa samt Family Garden Compostella Beach på Teneriffa.

-          Vi ser fram emot att hälsa våra gäster välkomna ombord på våra flyg och ta hand om dem under sin semester med oss. Vi vet att många med oss längtar efter att komma iväg och för att man ska kunna resa och boka tryggt har vi nya omfattande rutiner på plats, säger Magnus Wikner, Koncernchef på Vinggruppen i Norden.

Från Stockholm avgår resor till Teneriffa på söndagar och till Gran Canaria på onsdagar respektive lördagar från den 24 oktober. Från Göteborg går en avgång i veckan från den 24 oktober. Till Cypern erbjuds två avgångar från Stockholm, den 19 och 26 oktober, och en avgång från Göteborg den 23 oktober.

Trygghet på resan och vid bokning

Ving har nu på plats ett omfattande trygghetspaket med bland annat ökade säkerhetsrutiner, fritt av- och ombokningsskydd och gratis covid-19-test vid behov. Dessutom bjuder de kanariska myndigheterna på en gratis covid-19-försäkring för den som saknar skydd i sin vanliga försäkring. Som alltid omfattas resor med Ving av paketreselagen.

Ving är en del av Nordic Leisure Travel Group (NLTG), Nordens ledande semesterföretag som erbjuder resor, såväl klassiska paketresor som egenpaketerade resor med reguljärflyg och kryssningar från Sverige, Danmark, Norge och Finland. I gruppen ingår researrangörerna Ving, Globetrotter, Spies, Tjäreborg, flygbolaget Sunclass Airlines samt de egna koncepthotellen Sunprime Hotels och Sunwing Family Resorts samt Ocean Beach Club och vännerna Lollo & Bernie.

Ving byter digital öppen spis mot TV-paradis24.2.2021 11:42:33 CETPressmeddelande

Den digitala eldstaden på Youtube kom för många år sedan för att skapa mysstämning i vintermörkret, men många svenskar längtar nu också efter värme, sol, hav och sydligare breddgrader. I väntan på ett ökat resande möter Ving nu svenskarnas reseabstinens genom att lansera ett substitut till den öppna spisen – ett digitalt semesterparadis med exotiska stränder och vågbrus som rullar på Tv:n i 8 timmar.

Ving inför generösare avbokningsvillkor1.2.2021 09:03:08 CETPressmeddelande

Som enda större svenska researrangör erbjuder Ving nu möjligheten att avboka en resa fram till 30 dagar innan avresa under våren och försommaren. De tillfälliga avbokningsvillkoren gäller från och med 29 januari vid nybokningar av charterresor med avresa till och med 15 juni 2021. För att möta behovet av flexibilitet under pandemin erbjuder Ving sedan tidigare även möjligheten till ett obegränsat antal ombokningar fram till 30 dagar innan avresa och en unik återbetalningsgaranti på 7 dagar om en resa ställs in.

Allt fler väljer trygghet genom en paketresa21.1.2021 12:09:06 CETPressmeddelande

Efter snart ett år med coronavirus och nedstängningar finns en ökad optimism om att det kan bli möjligt att komma iväg på en semesterresa under 2021, det märks i bokningarna av resor till sommaren. Med osäkerhet kring resandet har samtidigt paketresan blivit mer relevant än någonsin när många vill boka tryggt. Det visar Vings resepanel där 43 procent svarar att de är mer benägna eller ganska benägna att boka en paketresa idag jämfört med för ett år sedan.

Vings nya sommarkampanj fokuserar på välmående och personliga upplevelser23.12.2020 09:40:51 CETPressmeddelande

Med start den 26 december drar Ving igång årets sommarkampanj där fokus, precis som i Vings nya varumärkesidentitet, läggs på välmående och personliga upplevelser. Vad som är välmående skiljer sig dock från olika personer och olika tillfällen. Det nya manéret ”Find your wave” handlar om att manifestera detta och att varje kund ska ges möjligheter att hitta just sin ”wave”, sin resa och upplevelse.

Högt tryck på bokningarna när Ving släpper vinterresorna för 2021/2222.12.2020 09:34:31 CETPressmeddelande

I onsdags släppte Ving upp försäljningen av nästa vinters resor och bara efter några dagar ser Ving en fördubbling på vinterresorna jämfört med samma period i fjol. Mest populära är resorna till Gran Canaria och Teneriffa, men även till Thailand ökar efterfrågan. Gemensamt är att man på de destinationerna kan hitta flera av Vings mest populära koncepthotell, Sunwing Family Resorts, Sunprime Hotels och O.B.C by Sunwing, och många säkrar sina favorithotell redan nu. Förutom Kanarieöarna och Thailand finns även resor till bland annat Gambia, Kap Verde och Madeira bokningsbara.