Idag släpper Ving resorna till sommaren 2020 – avresor från 17 flygplatser

Idag släpper Ving de flesta av nästa sommars resor till försäljning. Då finns flertalet av Vings egna koncepthotell som Sunwing Family Resort, Ocean Beach Club, Casa Cook, Sunprime Hotels och Cook´s Club samt ett antal andra populära och omtyckta hotell och resmål bokningsbara på Ving.se.

Nyrenoverade Sunwing Alcudia Beach Fotograf: Agneta Renebo

Det mesta i Vings stora utbud av sommarresor finns nu bokningsbart från inte mindre än 17 flygplatser. Det är både klassiska semesterorter som Mallorca och Kreta men även paketresor med reguljärflyg till en rad resmål både när och fjärran. Som alltid bokas de  bästa rummen och de mest efterfrågade hotellen först, så det är bra att vara tidigt ute.

– För många är boendet viktigare än själva resmålet vilket gör att de bästa hotellen och de mest populära rummen är de som går snabbast. Våra långvariga favoriter är våra Sunwing, Sunprime och O.B.C. men vi ser också att våra senaste hotellkoncept Casa Cook och Cook´s Club ökar i populariteti takt med att fler får upp ögonen för dessa designoaser, säger Fredrik Henriksson, kommunikationschef Ving.

Vings koncepthotell
Det är Vings egna koncepthotell som är de mest efterfrågade och också de som släpps upp till försäljning först. Närmare hälften av Vings resenärer väljer att bo på ett koncepthotell och de mest populära är Sunwing Family Resort, Ocean Beach Club by Sunwing, Sunprime Hotels, Casa Cook, Cook´s Club samt Family Garden. På flertalet av våra koncepthotell erbjuds även möjligheten att boka sitt rumsnummer, vilket är mycket uppskattat.

Bokningsbara resmål
De resmål som finns att boka från och med idag är: Mallorca, Gran Canaria, Teneriffa, Madeira, Kreta, Rhodos, Kos, Kalymnos, Telendos, Skiathos, Skopelos, Korfu, Parga, Thassos, Lesbos, Cypern, Kroatien samt Turkiet. Resterande program släpps upp till försäljning under sommaren.

Avresor från 17 flygplatser
Utöver Stockholm, Göteborg, Malmö och Köpenhamn har Ving avresor från ytterligare 13 flygplatser i Sverige: Borlänge, Jönköping, Kalmar, Karlstad, Luleå, Norrköping, Sundsvall, Skellefteå, Umeå, Växjö, Visby, Örebro och Östersund.

För ytterligare information eller högupplösta bilder, kontakta:
Fredrik Henriksson, kommunikationschef Thomas Cook Northern Europe, tel 0709-513124, fredrik.henriksson@thomascook.se

Fredrik HenrikssonKommunikationschef Thomas Cook Northern Europe/Ving

Nyrenoverade Sunwing Alcudia Beach Fotograf: Agneta Renebo
Sunprime Atlantic View & Spa Fotograf: Ted Lindholm
Casa Cook Kos Foto: Vings bildarkiv

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till knappt 400 resmål i cirka 60 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon och i utvalda resebyråer över hela landet.

Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB och har cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.

7 av 10 höstlovsresor bokade hos Ving11.9.2019 09:56:51 CESTPressmeddelande

Sommarlovet har knappt avslutats innan många börjar blicka framåt mot nästa ledighet – höstlovet. Ving erbjuder över 60 olika charteravgångar från 13 flygplatser i anslutning till höstlovet och i år förväntas omkring 13 000 svenskar att resa iväg med Ving under vecka 44. Redan nu är drygt 70 procent av charterresorna bokade, vilket är i linje med fjolårets bokningsläge. Men platserna går åt snabbt.