Idag släpper Ving resorna till sommaren 2020 – avresor från 17 flygplatser

Idag släpper Ving de flesta av nästa sommars resor till försäljning. Då finns flertalet av Vings egna koncepthotell som Sunwing Family Resort, Ocean Beach Club, Casa Cook, Sunprime Hotels och Cook´s Club samt ett antal andra populära och omtyckta hotell och resmål bokningsbara på Ving.se.

Nyrenoverade Sunwing Alcudia Beach Fotograf: Agneta Renebo

Det mesta i Vings stora utbud av sommarresor finns nu bokningsbart från inte mindre än 17 flygplatser. Det är både klassiska semesterorter som Mallorca och Kreta men även paketresor med reguljärflyg till en rad resmål både när och fjärran. Som alltid bokas de  bästa rummen och de mest efterfrågade hotellen först, så det är bra att vara tidigt ute.

– För många är boendet viktigare än själva resmålet vilket gör att de bästa hotellen och de mest populära rummen är de som går snabbast. Våra långvariga favoriter är våra Sunwing, Sunprime och O.B.C. men vi ser också att våra senaste hotellkoncept Casa Cook och Cook´s Club ökar i populariteti takt med att fler får upp ögonen för dessa designoaser, säger Fredrik Henriksson, kommunikationschef Ving.

Vings koncepthotell
Det är Vings egna koncepthotell som är de mest efterfrågade och också de som släpps upp till försäljning först. Närmare hälften av Vings resenärer väljer att bo på ett koncepthotell och de mest populära är Sunwing Family Resort, Ocean Beach Club by Sunwing, Sunprime Hotels, Casa Cook, Cook´s Club samt Family Garden. På flertalet av våra koncepthotell erbjuds även möjligheten att boka sitt rumsnummer, vilket är mycket uppskattat.

Bokningsbara resmål
De resmål som finns att boka från och med idag är: Mallorca, Gran Canaria, Teneriffa, Madeira, Kreta, Rhodos, Kos, Kalymnos, Telendos, Skiathos, Skopelos, Korfu, Parga, Thassos, Lesbos, Cypern, Kroatien samt Turkiet. Resterande program släpps upp till försäljning under sommaren.

Avresor från 17 flygplatser
Utöver Stockholm, Göteborg, Malmö och Köpenhamn har Ving avresor från ytterligare 13 flygplatser i Sverige: Borlänge, Jönköping, Kalmar, Karlstad, Luleå, Norrköping, Sundsvall, Skellefteå, Umeå, Växjö, Visby, Örebro och Östersund.

För ytterligare information eller högupplösta bilder, kontakta:
Fredrik Henriksson, kommunikationschef Thomas Cook Northern Europe, tel 0709-513124, fredrik.henriksson@thomascook.se

Fredrik HenrikssonKommunikationschef Thomas Cook Northern Europe/Ving

Nyrenoverade Sunwing Alcudia Beach Fotograf: Agneta Renebo
Sunprime Atlantic View & Spa Fotograf: Ted Lindholm
Casa Cook Kos Foto: Vings bildarkiv

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till knappt 400 resmål i cirka 60 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon och i utvalda resebyråer över hela landet.

Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB och har cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.

Info kring "Proposed recapitalisation of Thomas Cook Group"12.7.2019 08:27:48 CESTPressmeddelande

Idag meddelade Vings ägare, Thomas Cook att företaget är i samtal med Fosun Tourism, vår idag största aktieägare, och de utlånande bankerna kring att tillföra nytt kapital om 750 miljoner GBP i verksamheten. Efter genomförandet av detta förslag skulle researrangörsdelen vara majoritetsägd av Fosun Tourism som även äger Club Med, medan flygbolaget skulle ägas av Thomas Cook Group plc., utlånande banker och kreditgivare. Flygbolaget och researrangören kommer att fortsätta att arbeta nära tillsammans, som de gör idag. Semesterresor med Ving/Thomas Cook kommer inte att påverkas och kommer att fortsätta att fungera som vanligt. Alla våra semesterresor är skyddade av resegarantin som vanligt och våra kunder kan tryggt boka och resa på semester med oss.

Nu släpps Vings Semesterrapport19.6.2019 10:57:33 CESTPressmeddelande

Nu presenteras 2019 års upplaga av Semesterrapporten som i år för första gången är nordisk. Rapporten visar bland annat att designhotell blir allt viktigare för destinationer, och så även hotellens restaurangkoncept. Hållbarhet är viktigt och den moderna paketresan är mer rätt än någonsin. Rapporten visar också att för Gen Z och Millenals är trenden att många väljer bort solbränna och festande till förmån för lokala upplevelser och tid för återhämtning.