Maria Zanchi är ny kommunikationschef på Friskis&Svettis Riks

Maria Zanchi har lång erfarenhet av kommunikations- och varumärkesarbete inom stora medlemsorganisationer. Närmast kommer hon från rollen som stabschef vid fackförbundet Kommunal.

Maria Zanchi

– ​Vi är glada att ha rekryterat en så erfaren person. Marias gedigna kompetens är viktig för Friskis fortsatta arbete. ​Vi vill alltid få fler att upptäcka träning och vara en självklar samtalspartner i folkhälsofrågor. Med över en halv miljon medlemmar i hela landet har vi viktiga perspektiv att bidra med, säger Susanne Jidesten, generalsekreterare Friskis&Svettis

Coronapandemin visar hur skör och central frågan om folkhälsa är. Friskis&Svettis utvecklar löpande nya format för träning för att fler ska kunna ta hand om sig - tryggt inomhus, utomhus och digitalt.

– Jag ser fram emot att jobba med ett starkt varumärke och verksamhet som är så viktig på både individ- och samhällsnivå, säger Maria Zanchi.

Friskis&Svettis Riks välkomnar Maria Zanchi i rollen som ny kommunikationschef.

Maria Zanchi

Friskis&Svettis har över 575 000 medlemmar fördelade i 160 ideella idrottsföreningar. I Sverige finns 109 föreningar, resterande finns i Norge och övriga Europa.
Runt 14 000 ideella ledare, tränare och övriga funktionärer ser varje vecka till att vi kan erbjuda lättillgänglig och lustfylld träning av hög kvalitet för alla.