Mer personliga upplevelser i fokus när Ving lanserar ny sommarkampanj

När Ving på annandag jul lanserar den nya sommarkampanjen med bla nyproducerade reklamfilmer blir det under manéret ”Mer du”, där fokus läggs på vad man vill uppleva under sin semester för att må bra snarare än på vart man vill resa. Samtidigt lanseras en ny innovativ sökfunktion för att kunderna ska kunna hitta den resa som passar just deras önskemål, oavsett om det är en aktiv semester med träning eller en lugn tillvaro på en paradisstrand.

Vings sommarkampanj. Fotograf Erik Josjö

Under pandemin har trygghet blivit en viktig parameter när man ska ut och resa. Många har därför fått upp ögonen för de fördelar som det innebär att resa med en paketresearrangör och också för den bredd i utbudet som erbjuds. Kundernas behov ser olika ut vid olika tillfällen, men oavsett hur man önskar sin semester ska man på ett enkelt och smidigt sätt kunna hitta just sin personliga upplevelse. Med de insikterna bygger Ving nu vidare på den varumärkesplattform som lanserades för ett år sedan där välmående är centralt.

Med ”Mer du.” vill vi fortsätta att modernisera och förnya bilden av paketresan med fokus på personliga upplevelser. I kampanjen kommer vi närmare resenären och får följa när de går från att vara sitt vardagsjag till att bli sitt semesterjag, alla med individuella behov för en perfekt semester. Oavsett om man vill chilla vid poolen, vandra i bergen, uppleva nya kulturer eller bara skämma bort sig själv. Vi tycker att vi har hittat en smart och produktionseffektiv idé, där vi kombinerar längre format som väcker känslor, med korta rörliga klipp och stillbilder, säger Caroline Fondelius, Head of Inhouse Production, Ving.

Startskottet för kampanjen sker den 26 december och den kommer sedan succesivt att vara synlig i såväl utomhusannonsering, på bio och i poddar som i print, sociala medier och med native-annonsering. Dragplåstret i TV, som sänds på TV4s kanaler och Discovery+, blir reklamfilmer om 15 och 30 sekunder, som nyligen spelades in på Vings största vinterdestination Gran Canaria. Bakom kampanjen står Vings inhouse-avdelning och reklambyrån Åkestam Holst samt Castrofilm, som stått för filmproduktionen. Musiken i reklamfilmerna är producerade av den svenska artisten Christian Wannerwall och låten heter Be Free.

Ny innovativ ”Semesterhittare” ska vägleda kunderna rätt

I samband med kampanjstarten lanserar Ving även en ny sökfunktion för att underlätta för kunderna att snabbt hitta den resa som passar just deras behov. Sedan tidigare har Vings kunder haft goda möjligheter att med några knapptryck hitta en resa utifrån vart man vill resa och när, men nu tar Ving det ett steg länge och erbjuder en sökfunktionalitet baserat på vad man vill uppleva på resan.

Vi befinner oss i en tid där kunderna ställer nya krav och där man efterfrågar semesterupplevelser baserat på individuella behov och livsstil. I vårt breda utbud kan det ibland vara svårt att hitta den resa som passar just dig, därför uppstod idén med att skapa en Semesterhittare. Genom att koppla ihop resmål och hotell med intressen och upplevelser på individnivå ger vi kunderna förutsättningar att hitta det där lilla extra. Det här är vi ganska ensamma om i branschen, vilket gör att vi också kan särskilja oss från konkurrenterna, säger Camilla Miranda, Head of Brand & Creative, Ving.

Semesterhittaren återfinns på ving.se och med hjälp av den kan kunderna nu på ett helt nytt sätt finna sin drömsemester. Den nya sökfunktionen bygger på flera tusentals taggade objekt i form av bland annat hotell, resmål och aktiviteter och utifrån de önskemål som kunden sedan har sammanförs all data och matchas mot varandra. Resultatet blir att kunden får ett urval av lämpliga hotell, resmål eller reseformer att välja mellan. Den nya sökfunktionen ska framför allt vägleda kunderna rätt, men ska även skapa reslust och fungera som inspiration.

För att se videon från www.youtube.com måste du ge din tillåtelse högst upp på sidan.Vings nya reklamfilm

Caroline Fondelius, Head of Inhouse Production, caroline.fondelius@ving.se, 0709-51 32 33

Camilla Miranda, Head of Brand & Creative, camilla.miranda@ving.se, 0709-51 30 09

Vings sommarkampanj. Fotograf Erik Josjö
Annons Ving, sommarkampanj 2022
Vings sommarkampanj. Fotograf Adam Falk
Ving sommarkampanj. Fotograf Adam Falk
Vings sommarkampanj. Fotograf Adam Falk

Ving är en del av Nordic Leisure Travel Group (NLTG), Nordens ledande semesterföretag som erbjuder resor, såväl klassiska paketresor som egenpaketerade resor med reguljärflyg och kryssningar från Sverige, Danmark, Norge och Finland. I gruppen ingår researrangörerna Ving, Globetrotter, Spies, Tjäreborg, flygbolaget Sunclass Airlines samt de egna koncepthotellen Sunprime Hotels och Sunwing Family Resorts samt Ocean Beach Club och vännerna Lollo & Bernie. Ving ägs av Petter Stordalens Strawberry Group, Altor Funds och TDR Capital.

Ving satsar västerut igen och lanserar nytt långdistansflyg17.11.2021 11:56:37 CET | Pressmeddelande

Med start idag släpper Ving upp resorna till vintern 2022/23. Och efter par års frånvaro vänds nu återigen blickarna mot Karibien med nygamla favoriter som Mexiko, Jamaica, Aruba och Dominikanska republiken.Senast Ving flög till Karibien var vintern 2019/20. Även Vietnam är tillbaka i programmet till nästa vinter. I tillägg satsar Ving och det egna flygbolaget Sunclass Airlines på ett helt nytt långdistansflygplan i flottan, en A330-900neo.

Ving tar in supertränaren Mårten Nylén samt hakar på trenden med digital träning11.11.2021 12:29:03 CET | Pressmeddelande

Som en effekt av pandemin har digital träning seglat upp som en av de starkaste fitnesstrenderna 2021 med ett ökat intresse för en mer flexibel träning. Ving inleder nu samarbete med Nordens ledande digitala tjänst inom hälsa och träning, Yogobe, och kan tillsammans med dem erbjuda fler möjligheter för träning på egen hand under semestern. Samtidigt utökar Ving utbudet inom träningsresor ytterligare genom att ta in supertränarna Mårten Nylén, känd från bland annat Biggest Loser Sverige, samt TV-gympans ansikte Sofia Åhman.

Ökat intresse för resor norr om polcirkeln – Ving lanserar resor till Svalbard27.10.2021 07:30:00 CEST | Pressmeddelande

I fjol lanserade Ving Icehotel som en exotisk nyhet på hemmaplan. Efterfrågan blev snabbt stor och inför årets säsong har Ving redan nu fler inbokade resenärer än vad fjolåret genererade totalt. Och hos dotterbolaget Globetrotter märks återigen en ökad efterfrågan på kryssningar med Hurtigruten. Intresset för resor norr om polcirkeln blir allt större och nu kan Ving presentera ytterligare en spännande nyhet då den nordnorska ögruppen Svalbard lanseras som nytt resmål.

Skogsbad, crossfit och seniorträning bland nyheterna när Ving lanserar träningsresor för 20224.10.2021 09:26:02 CEST | Pressmeddelande

Intresset för att kombinera semester och träning ökar och för första gången släpper nu Ving alla träningsresor vid samma tillfälle. För 2022 lanseras ett bredare utbud än någonsin tidigare för den som vill ha en aktiv semester. Bland nyheterna finns allt från skogsbad/naturretreat på Mallorca och Crossfit Camp i Marbella till simläger med Therese Alshammar på Cypern och seniorträning på Kreta.

Ving öppnar nytt vuxenhotell i natursköna omgivningar på Mallorca1.10.2021 09:13:31 CEST | Pressmeddelande

Vackra Pollensa-bukten blir platsen för Vings nya tillskott – Sunprime Pollensa Bay, som blir det 14:e hotellet i ordningen inom ramen för vuxenkonceptet Sunprime Hotels och det andra på Mallorca. Hotellet är redan idag ett hotell i Vings program, men genomgår nu en renovering och uppfräschning, för att öppna upp som ett Sunprime-hotell i april 2022. Förutom läcker och modern design kommer hotellet bland annat att locka med närproducerad och vegetarisk mat, enkelrum för singelresenärer, gym med havsutsikt och ett exemplariskt läge för dem som vill utforska Mallorcas nordkust.