Nu startar Vings sommarkampanj ”Designed for you”
Kampanjen lyfter fram den bredd av semesterprodukter som Ving erbjuder och som innefattar allt från sol- och badresor till kryssningar, cityresor och träningsresor samt egna koncepthotell som har något för både barnfamiljer och de som reser utan barn.
– Kampanjen ”Designed for you” bygger på alla de kundinsikter vi samlat på oss under de 60 år vi skickat svenskar på semester utomlands, de ligger till grund för hur vi utvecklat dagens och även morgondagens semesterupplevelser, säger Claes Pellvik, marknadschef Ving.
Tillsammans med analysavdelningen har kommunikationen finjusterats och målgruppsanpassats in i minsta detalj.
– Kampanjen inleds med personifierade budskap riktade till en mängd olika målgrupper utifrån insikter som matchar det kunderna är speciellt intresserade av och där de kan få ett mervärde. Exempelvis kan det vara våra koncepthotell för vuxna som reser utan barn, eller familjer som vill ha en skräddarsydd semester på barnfamiljshotell med barnklubb, generösa rum med egen pool och bra träningsmöjligheter, fortsätter Claes Pellvik.
Förutom de egna hotellkoncepten lyfts Vings semesterprodukter fram med såväl sol- och badresmål som Mallorca, Grekland, Turkiet, nyheten Albanien och olika långdistansresmål som exempelvis Maldiverna samt kryssningar och det stora utbudet av citydestinationer tillsammans med bra priserbjudanden.
TV och stor satsning digitalt
Kampanjen går igång på Ving.se den 21 december, därefter inleds en digital kampanj den 28 december på Facebook och Instagram samt via banners. Till kampanjen har det också spelats in nya filmer i formaten 15 och 30 sekunder som ska visas i TV4-gruppens kanaler med start den 25 december. Filmerna visas även i TV4play samt på Youtube, Facebook, Instagram och Instagram Stories.Printannonsering är planerad i bl a DN, GP, SvD och Sydsvenskan från nyår. Utöver det blir det satsningar på nyhetsbrev.
– Vi har en perfekt mix av analoga och digitala kanaler som alla ska samverka till att driva trafik till Ving.se som är vår huvudkanal för all kommunikation, avslutar Claes Pellvik.
Kampanj i flera länder
Reklamfilmerna är signerade den engelska reklambyrån Albion och visas i ett flertal europeiska länder, medan övrigt material såsom alla bilder, rörligt material inklusive grafiskt manér och uttryck, banners, nyhetsbrev och annonser producerats av Vings nordiska inhouseteam.
Filmer
För familjer
För vuxna
För ytterligare information, kontakta
Claes Pellvik, marknadschef Ving, telefon 0709-513032, claes.pellvik@ving.se
Nyckelord
Bilder
Om
Ving är en del av Nordic Leisure Travel Group (NLTG), som med en marknadsandel på 31 procent är Nordens ledande semesterföretag. Ving etablerades 1956 och har lång erfarenhet av att erbjuda svenska semesterfirare såväl klassiska paketresor som egenpaketerade resor med reguljärflyg samt kryssningar. I NLTG ingår researrangörerna Ving, Globetrotter, Spies, Tjäreborg, flygbolaget Sunclass Airlines samt de egna koncepthotellen Sunprime Hotels och Sunwing Family Resorts samt Ocean Beach Club och vännerna Lollo & Bernie. Ving ägs av Petter Stordalens Strawberry Group, Altor Funds och TDR Capital.
Följ Ving AB
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Ving AB
Ving vittnar om ”skatteeffekt”: Rekordstor skatteåterbäring skapar reserusning15.4.2024 14:26:48 CEST | Pressmeddelande
Med ökade räntekostnader är årets skatteåterbäring rekordstor och i förra veckan fick en stor andel svenskar ett extra tillskott i kassan. Och är det något som utbetalningen skapar så är det reslust. Hos Sveriges största researrangör Ving ökade antalet bokningar under helgen med hela 55 procent jämfört med samma helg i fjol och på ving.se ökade sökningarna på resor med 32 procent.
6 av 10 charterresor med Ving till Cypern från Umeå redan slutsålda12.4.2024 06:21:00 CEST | Pressmeddelande
Sveriges största researrangör Ving vittnar om ett högt tryck på charterresorna från Umeå Airport. Bara under förra veckan ökade försäljningen med 100 procent jämfört med samma tid i fjol. Redan nu är 6 av 10 platser på sommarens avgångar till populära Cypern bokade och Ving räknar med ett fortsatt högt tryck, även på vinterns resor till Gran Canaria som bokningsmässigt ligger i linje med fjolåret.
6 av 10 charterresor med Ving redan bokade från Luleå i sommar12.4.2024 06:14:40 CEST | Pressmeddelande
Efter en lång vinter börjar Luleåborna och norrbottningarna nu blicka söderut. Strax innan Valborg, den 27 april, lyfter sommarsäsongens första charterflyg med Ving från Luleå Airport och dagen därefter ytterligare ett, då med destination Rhodos. Och efterfrågan på Vings charterresor i sommar är stor. Redan nu är 6 av 10 platser slutsålda och första avgångarna är helt fullbokade. Men även vinterns resor till Gran Canaria lockar. Jämfört med samma tidpunkt i fjol ser Ving en ökning med 45 procent när det gäller inbokade resenärer till vintern.
Ving dubblerar antalet platser till Gran Canaria från Östersund till vintern12.4.2024 06:05:54 CEST | Pressmeddelande
Sveriges största researrangör Ving vittnar om en hög efterfrågan på direktchartern från Åre Östersund Airport. Så pass att antalet platser på vinterns avgångar till Gran Canaria nu fördubblas. Och jämtarnas stora resesug märks även på sommarbokningarna. I maj avgår två flyg till sommarens stora semesterland Grekland och avgångarna till både Rhodos och Kreta är redan fullbokade.
6 av 10 charterresor med Ving till Mallorca från Skellefteå redan slutsålda11.4.2024 10:07:15 CEST | Pressmeddelande
Efter en lång vinter börjar Skellefteåborna och västerbottningarna nu blicka söderut. Strax innan Valborg, den 27 april, lyfter sommarsäsongens första charterflyg med Ving från Skellefteå Airport. Och efterfrågan har varit hög. Den första avgången är fullbokad och redan nu är 6 av 10 resor hälften av alla sommarresor till den populära spanska semesterön bokade.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum