Nu startar Vings sommarkampanj ”Designed for you”

Idag går startskottet för Vings stora sommarkampanj som pågår till slutet av mars. Det är under jul många svenskar har tid att planera för kommande semestrar och prata ihop sig i familjen om vart man vill resa under det kommande året.

Kampanjen lyfter fram den bredd av semesterprodukter som Ving erbjuder och som innefattar allt från sol- och badresor till kryssningar, cityresor och träningsresor samt egna koncepthotell som har något för både barnfamiljer och de som reser utan barn.

Kampanjen ”Designed for you” bygger på alla de kundinsikter vi samlat på oss under de 60 år vi skickat svenskar på semester utomlands, de ligger till grund för hur vi utvecklat dagens och även morgondagens semesterupplevelser, säger Claes Pellvik, marknadschef Ving.

Tillsammans med analysavdelningen har kommunikationen finjusterats och målgruppsanpassats in i minsta detalj.

Kampanjen inleds med personifierade budskap riktade till en mängd olika målgrupper utifrån insikter som matchar det kunderna är speciellt intresserade av och där de kan få ett mervärde. Exempelvis kan det vara våra koncepthotell för vuxna som reser utan barn, eller familjer som vill ha en skräddarsydd semester på barnfamiljshotell med barnklubb, generösa rum med egen pool och bra träningsmöjligheter, fortsätter Claes Pellvik.

Förutom de egna hotellkoncepten lyfts Vings semesterprodukter fram med såväl sol- och badresmål som Mallorca, Grekland, Turkiet, nyheten Albanien och olika långdistansresmål som exempelvis Maldiverna samt kryssningar och det stora utbudet av citydestinationer tillsammans med bra priserbjudanden.

TV och stor satsning digitalt

Kampanjen går igång på Ving.se den 21 december, därefter inleds en digital kampanj den 28 december på Facebook och Instagram samt via banners. Till kampanjen har det också spelats in nya filmer i formaten 15 och 30 sekunder som ska visas i TV4-gruppens kanaler  med start den 25 december. Filmerna visas även i TV4play samt på Youtube, Facebook, Instagram och Instagram Stories.Printannonsering är planerad i bl a DN, GP, SvD och Sydsvenskan från nyår. Utöver det blir det satsningar på nyhetsbrev.

Vi har en perfekt mix av analoga och digitala kanaler som alla ska samverka till att driva trafik till Ving.se som är vår huvudkanal för all kommunikation, avslutar Claes Pellvik.

Kampanj i flera länder

Reklamfilmerna är signerade den engelska reklambyrån Albion och visas i ett flertal europeiska länder, medan övrigt material såsom alla bilder, rörligt material inklusive grafiskt manér och uttryck, banners, nyhetsbrev och annonser producerats av Vings nordiska inhouseteam.

Filmer
För familjer
För vuxna

Claes Pellvik, marknadschef Ving, telefon 0709-513032, claes.pellvik@ving.se

Premiär för show med Vings maskotar Lollo och Bernie!15.11.2018 12:29Pressmeddelande

Vings populära maskotar Lollo & Bernie har över 30 miljoner visningar på YouTube med sin dansfilm och många är de familjer som mött de kramgoa vännerna på Vings familjehotell. Nu kan Ving för första gången även stolt presentera en egen föreställning med barnens favoriter. Showen med Lollo & Bernie har premiär i helgen, 17-18 november, på Intiman i Stockholm. Den sätts även upp på Lisebergsteatern i Göteborg, 19-20 januari 2019.