Nyhet! En Svensk Klassiker certifierar ännu ett hotell tillsammans med Ving

Koncepthotellet Ocean Beach Club - Gran Canaria blir det femte hotellet i Vings program som uppfyller kriterierna för att få kallas Klassikerhotell. Certifieringen innebär att det finns goda förutsättningar för träning i de fyra klassikergrenarna; löpning, cykling, simning samt skidåkning.

Foto: Ted Lindholm

En Svensk Klassiker och Ving fortsätter satsa på fler Klassikerhotell, främst bland Vings egna koncepthotell: familjehotellen Sunwing Family Resorts och vuxenhotellen Sunprime Hotels. Vings fyra första klassikercertifierade hotell återfinns på Mallorca och på Cypern. Det är familjehotellet Sunwing Alcudia Beach i Alcudia och vuxenhotellet Sunprime Waterfront i Playa de Palma på Mallorca samt Sunwing Sandy Bay Beach och Ocean Beach Club – Cypern, i Ayia Napa. Nu lanseras det femte hotellet, koncepthotellet Ocean Beach Club - Gran Canaria.

Gran Canaria är vårt allra mest populära resmål under vintern och därför känns det extra roligt att vi nu får ett klassikercertifierade just där. Hotellet, som ligger direkt vid havet i lilla mysiga Playa del Cura, är ganska litet och personligt och vi erbjuder boende för upp till åtta personer. Det har perfekt utgångsläge för både utflykter och träningsrundor, säger Anna Hagberg, tf. informationschef på Ving.

Ocean Beach Club by Sunwing Family Resort, är för den moderna familjen som uppskattar design och god mat i en skönt avslappnad atmosfär. Här finns både gott om träningsmöjligheter med gym, olika träningspass med instruktörer, barnklubb, smakfulla lägenheter och omsorgsfullt utarbetade menyer i restaurangen.

Den starka trenden att kombinera semester med aktiv träning håller i sig och vi tycker det känns oerhört roligt att bredda utbudet med klassikercertifierade hotell ytterligare. Vi vet att majoriteten av våra klassikerutövare är i 40-årsåldern och har sin familj med sig på semestern så det är viktigt att det finns ett brett utbud på hotellet. På O.B.C. finns fantastiska möjligheter för god träning; vackra cykelvägar, utmanande löpning, en egen naturvik med öppet vatten för träning samt ett fint gym med stakmaskin, säger Michael Thorén, vd på En Svensk Klassiker.

Till Ocean Beach Club - Gran Canaria kan man resa med Ving året om från Stockholm, Göteborg och Köpenhamn och under vinterhalvåret från 14 flygplatser i Sverige samt från Köpenhamn.

Läs mer om Vings klassikercertifierade hotell:https://www.ving.se/traningsresor/en-svensk-klassiker

För ytterligare information eller högupplösta bilder, kontakta:
Barbro Holmberg, informatör Ving, tel 0709-513023, barbro.holmberg@ving.se
Michael Thorén, VD En Svensk Klassiker, tel 0705 597 221, michael.thoren@ensvenskklassiker.se

Ving stärker ställningen i Grekland i sommar20.6.2018 10:15Pressmeddelande

Vings närvaro i Grekland sträcker sig tillbaka ändå till 1960-talet och i programmet kan man hitta 15 öar, 76 olika resmål och ett brett hotellutbud. Till sommaren befäster Ving tillsammans med moderbolaget Thomas Cook Group sin ställning ytterligare på den grekiska marknaden genom att lansera flera nya koncepthotell, däribland nyheten Cook’s Club och det första familjevänliga Casa Cook-hotellet, båda på Kreta.