Nyhet! En Svensk Klassiker certifierar ännu ett hotell tillsammans med Ving

Koncepthotellet Ocean Beach Club - Gran Canaria blir det femte hotellet i Vings program som uppfyller kriterierna för att få kallas Klassikerhotell. Certifieringen innebär att det finns goda förutsättningar för träning i de fyra klassikergrenarna; löpning, cykling, simning samt skidåkning.

Foto: Ted Lindholm

En Svensk Klassiker och Ving fortsätter satsa på fler Klassikerhotell, främst bland Vings egna koncepthotell: familjehotellen Sunwing Family Resorts och vuxenhotellen Sunprime Hotels. Vings fyra första klassikercertifierade hotell återfinns på Mallorca och på Cypern. Det är familjehotellet Sunwing Alcudia Beach i Alcudia och vuxenhotellet Sunprime Waterfront i Playa de Palma på Mallorca samt Sunwing Sandy Bay Beach och Ocean Beach Club – Cypern, i Ayia Napa. Nu lanseras det femte hotellet, koncepthotellet Ocean Beach Club - Gran Canaria.

Gran Canaria är vårt allra mest populära resmål under vintern och därför känns det extra roligt att vi nu får ett klassikercertifierade just där. Hotellet, som ligger direkt vid havet i lilla mysiga Playa del Cura, är ganska litet och personligt och vi erbjuder boende för upp till åtta personer. Det har perfekt utgångsläge för både utflykter och träningsrundor, säger Anna Hagberg, tf. informationschef på Ving.

Ocean Beach Club by Sunwing Family Resort, är för den moderna familjen som uppskattar design och god mat i en skönt avslappnad atmosfär. Här finns både gott om träningsmöjligheter med gym, olika träningspass med instruktörer, barnklubb, smakfulla lägenheter och omsorgsfullt utarbetade menyer i restaurangen.

Den starka trenden att kombinera semester med aktiv träning håller i sig och vi tycker det känns oerhört roligt att bredda utbudet med klassikercertifierade hotell ytterligare. Vi vet att majoriteten av våra klassikerutövare är i 40-årsåldern och har sin familj med sig på semestern så det är viktigt att det finns ett brett utbud på hotellet. På O.B.C. finns fantastiska möjligheter för god träning; vackra cykelvägar, utmanande löpning, en egen naturvik med öppet vatten för träning samt ett fint gym med stakmaskin, säger Michael Thorén, vd på En Svensk Klassiker.

Till Ocean Beach Club - Gran Canaria kan man resa med Ving året om från Stockholm, Göteborg och Köpenhamn och under vinterhalvåret från 14 flygplatser i Sverige samt från Köpenhamn.

Läs mer om Vings klassikercertifierade hotell:https://www.ving.se/traningsresor/en-svensk-klassiker

För ytterligare information eller högupplösta bilder, kontakta:
Barbro Holmberg, informatör Ving, tel 0709-513023, barbro.holmberg@ving.se
Michael Thorén, VD En Svensk Klassiker, tel 0705 597 221, michael.thoren@ensvenskklassiker.se

Premiär för Vings nya Sunprime Pearl Beach på Kos2.8.2018 08:29Pressmeddelande

I dagarna var det premiär för Vings nya hotell Sunprime Pearl Beach i Marmari på Kos. Sunprime är vuxenkonceptet med snygg skandinavisk design som blivit en stor succé och som växer med nya hotell och destinationer för varje år. Tillsammans med bohemchica Casa Cook Kos har Ving nu två egna designhotell på Kos med några minuters promenad från varandra, detta vid en av öns vackraste stränder i Marmari.

Ving genomför ännu en månad till förmån för Min Stora Dag1.8.2018 08:23Pressmeddelande

Under augusti gör Ving en kraftsamling till förmån för stiftelsen Min Stora Dag. Många barn och unga i Sverige lever med allvarliga sjukdomar och/eller diagnoser. Min Stora Dag vill ge dessa barn någonting utöver det vanliga att hämta kraft ifrån när vardagen känns tuff. Syftet med månaden är att berätta om samarbetet, bidra med gåvor och uppmana omvärlden att också stötta Min Stora Dag.