Nyhet! Ving och Thomas Cook Group storsatsar på koncepthotell 2019

Thomas Cook Group, där Ving ingår, fortsätter satsningen på skräddarsydda hotellkoncept och lanserar 20 nya koncepthotell under 2019 i Spanien, Grekland, Cypern och Turkiet. Ving kommer i ett första skede att erbjuda sex av dessa nya hotell, däribland ett familjevänligt Casa Cook på Kreta samt tre hotell inom ramen för det nya konceptet Cook’s Club. Det planeras även för ytterligare lanseringar inom kort.

Cook's Club Playa de Palma, Mallorca (illustration)

- Storsatsningen gör att vi tillsammans med vårt moderbolag snart når 200 koncepthotell i vår portfölj. Vi blir därmed ett av de 40 största hotellbolagen i världen. Vi vet sedan tidigare att det är på våra koncepthotell som vi har de nöjdaste kunderna och som också återkommer till oss. Att satsa på fler koncepthotell som vi själva kontrollerar ligger helt i linje med vår strategi för lönsam tillväxt, säger Magnus Wikner, koncernchef Thomas Cook Northern Europe.

Fler bohemchica Casa Cook

Efter succén med det bohemhicka och prisade designkonceptet Casa Cook på Rhodos och Kos öppnas det första familjevänliga Casa Cook-hotellet i Chania på Kreta i maj 2019. Hotellets barnkoncept har en modern pedagogisk inriktning där barnen kan utforska livet på Casa Cook Chania på ett kreativt sätt. I barnklubben kan de måla, delta i enklare matlagningskurser eller ta en tupplur i de uppsatta tipi-tälten. Vings moderbolag Thomas Cook Group satsar även på ytterligare ett Casa Cook till sommaren. Denna gång på Ibiza i Cala Gracio, norr om San Antonio på öns västkust. Hotellet kommer att drivas av Thomas Cook Hotel Investments, den hotellinvesteringsfond som etablerades ifjol tillsammans med företaget LMEY, och blir det första Casa Cook-hotellet i Spanien.

Succé för nya konceptet Cook’s Club – satsning på fler hotell

Det nya hotellkonceptet Cook’s Club, som med sin urbana och avslappnade atmosfär, design och fokus på mat och musik ska locka en ny generation resenärer, lanserades sommaren 2018 med det första hotellet på Kreta i Grekland. Inför 2019 fortsätter Thomas Cook Group expansionen av konceptet med sju nya bekräftade Cook’s Club-hotell och fler planerade inom den närmaste tiden. I ett första skede kommer tre av dem att finnas i Vings program, ett i Playa de Palma på Mallorca samt två i Turkiet, i Alanya och Marmaris.

Ving kommer dessutom att kunna erbjuda två nya hotell inom ramen för familjekonceptet SunConnect; ett på Rhodos och ett på Cypern. Övriga Thomas Cook Group öppnar fyra nya SunConnect-hotell och gör även stora satsningar på konceptet SENTIDO med sex nya hotell nästa år i Europa och Nordafrika.

Vings nya koncepthotell publiceras löpande på ving.se och kommer att vara bokningsbara inom kort.

Prisexempel: En vecka på Cook’s Club Alanya (VVVV+) i Alanya, Turkiet. Avresa den 9 juni 2019 från Stockholm. Boende i dubbelrum eller lägenhet, exklusive måltider. Från 4 475 kronor per person.

Cook's Club Playa de Palma, Mallorca (illustration)

Premiär för show med Vings maskotar Lollo och Bernie!15.11.2018 12:29Pressmeddelande

Vings populära maskotar Lollo & Bernie har över 30 miljoner visningar på YouTube med sin dansfilm och många är de familjer som mött de kramgoa vännerna på Vings familjehotell. Nu kan Ving för första gången även stolt presentera en egen föreställning med barnens favoriter. Showen med Lollo & Bernie har premiär i helgen, 17-18 november, på Intiman i Stockholm. Den sätts även upp på Lisebergsteatern i Göteborg, 19-20 januari 2019.

127 000 svenskar kan inte ha fel om Teneriffa11.10.2018 10:38Pressmeddelande

Under 2017 reste ca 127 000 svenskar till Teneriffa enligt den kanariska turistbyrån. Efter Gran Canaria är Teneriffa Vings mest populära vinterresmål. När Ving ställde frågor i sin Resepanel om Teneriffa svarade nära 8 av 10 (78 procent) att de blev så förtjusta i Teneriffa att de gärna återvänder på semester. 66 procent har varit på Teneriffa två gånger eller fler, varav 15 procent mer än sex gånger, det visar resultaten när 7 536 svenskar svarat på frågor om att semestra på Teneriffa