Nyhet! Ving och Thomas Cook Group storsatsar på koncepthotell 2019

Thomas Cook Group, där Ving ingår, fortsätter satsningen på skräddarsydda hotellkoncept och lanserar 20 nya koncepthotell under 2019 i Spanien, Grekland, Cypern och Turkiet. Ving kommer i ett första skede att erbjuda sex av dessa nya hotell, däribland ett familjevänligt Casa Cook på Kreta samt tre hotell inom ramen för det nya konceptet Cook’s Club. Det planeras även för ytterligare lanseringar inom kort.

Cook's Club Playa de Palma, Mallorca (illustration)

- Storsatsningen gör att vi tillsammans med vårt moderbolag snart når 200 koncepthotell i vår portfölj. Vi blir därmed ett av de 40 största hotellbolagen i världen. Vi vet sedan tidigare att det är på våra koncepthotell som vi har de nöjdaste kunderna och som också återkommer till oss. Att satsa på fler koncepthotell som vi själva kontrollerar ligger helt i linje med vår strategi för lönsam tillväxt, säger Magnus Wikner, koncernchef Thomas Cook Northern Europe.

Fler bohemchica Casa Cook

Efter succén med det bohemhicka och prisade designkonceptet Casa Cook på Rhodos och Kos öppnas det första familjevänliga Casa Cook-hotellet i Chania på Kreta i maj 2019. Hotellets barnkoncept har en modern pedagogisk inriktning där barnen kan utforska livet på Casa Cook Chania på ett kreativt sätt. I barnklubben kan de måla, delta i enklare matlagningskurser eller ta en tupplur i de uppsatta tipi-tälten. Vings moderbolag Thomas Cook Group satsar även på ytterligare ett Casa Cook till sommaren. Denna gång på Ibiza i Cala Gracio, norr om San Antonio på öns västkust. Hotellet kommer att drivas av Thomas Cook Hotel Investments, den hotellinvesteringsfond som etablerades ifjol tillsammans med företaget LMEY, och blir det första Casa Cook-hotellet i Spanien.

Succé för nya konceptet Cook’s Club – satsning på fler hotell

Det nya hotellkonceptet Cook’s Club, som med sin urbana och avslappnade atmosfär, design och fokus på mat och musik ska locka en ny generation resenärer, lanserades sommaren 2018 med det första hotellet på Kreta i Grekland. Inför 2019 fortsätter Thomas Cook Group expansionen av konceptet med sju nya bekräftade Cook’s Club-hotell och fler planerade inom den närmaste tiden. I ett första skede kommer tre av dem att finnas i Vings program, ett i Playa de Palma på Mallorca samt två i Turkiet, i Alanya och Marmaris.

Ving kommer dessutom att kunna erbjuda två nya hotell inom ramen för familjekonceptet SunConnect; ett på Rhodos och ett på Cypern. Övriga Thomas Cook Group öppnar fyra nya SunConnect-hotell och gör även stora satsningar på konceptet SENTIDO med sex nya hotell nästa år i Europa och Nordafrika.

Vings nya koncepthotell publiceras löpande på ving.se och kommer att vara bokningsbara inom kort.

Prisexempel: En vecka på Cook’s Club Alanya (VVVV+) i Alanya, Turkiet. Avresa den 9 juni 2019 från Stockholm. Boende i dubbelrum eller lägenhet, exklusive måltider. Från 4 475 kronor per person.

Cook's Club Playa de Palma, Mallorca (illustration)

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till knappt 400 resmål i cirka 60 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon och i utvalda resebyråer över hela landet.

Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving AB och har cirka 700 000 resenärer årligen.

Ving och Nordic Choice lanserar semester med Lollo & Bernie i Sverige i sommar20.5.2020 07:30:00 CESTPressmeddelande

I väntan på att barnfamiljer ska kunna resa utomlands till Vings populära familjehotell Sunwing Family Resorts så får de populära maskotarna Lollo & Bernie komma till Sverige istället. Nu lanserar Ving i samarbete med Nordic Choice en ny satsning där Lollo & Bernie kommer att finnas på tre utvalda hotell i Stockholm, Göteborg och Malmö i sommar. På plats erbjuds efterlängtade aktiviteter för de allra minsta med barnklubb och Teen Lounge för de lite äldre barnen.

Vings samtliga gäster hemma i kväll – 23 500 nordiska gäster hemtagna inom drygt en vecka25.3.2020 13:38:56 CETPressmeddelande

Ikväll den 25 mars cirka kl 21.00 landar Vings sista svenska charterresenärer, som befann sig utomlands i samband med UD:s reseavrådan, från Thailand på Arlanda Airport, Stockholm. I och med det avslutas den mest omfattande hemtagningsoperationen som Ving har hanterat där drygt 23 500 resenärer i Norden har tagits hem från 55 olika länder i alla världsdelar, undantaget Antarktis. Allt detta inom loppet av lite drygt en vecka.