Nyhet! Ving satsar på två nya designoaser i Egypten i vinter

Framgångssagan med Vings bohemchicka och prisbelönta designhotell Casa Cook fortsätter. För första gången etableras nu konceptet med ett familjevänligt hotell i El Gouna i Egypten. Som om det inte vore nog satsar Ving även på den yngre publiken och öppnar ytterligare ett hotell inom ramen för det nya konceptet Cook’s Club, som förutom sin snygga design lockar med bland annat DJ:s och street food. Hotellen finns bokningsbara för nordiska kunder från oktober.

Casa Cook El Gouna, illustration

- Om man är sugen på att testa på något nytt i vinter och lockas av läcker design, barfotalyx, snorkling i världsklass och avslappnad atmosfär – ja, då ska man rikta semesterkompassen mot El Gouna. Till vintern ökar vi våra volymer till Egypten från Norden med 40 procent jämfört med i fjol och med de nya designhotellen hoppas vi kunna locka en ny publik till landet, säger Fredrik Henriksson, kommunikationschef Ving/Thomas Cook Northern Europe.

Casa Cook- ett mecka för lyxbohemer

Sommaren 2019 lanserades två nyheter inom Casa Cook-konceptet med det första familjevänliga hotellet i Chania på Kreta och ytterligare ett nytt hotell för en vuxen publik på Ibiza. Casa Cook El Gouna är ett familjevänligt hotell med internationell barnklubb. Hotellet ligger granne med den azurblå lagunen och sanddynorna i utkanten av El Gouna och bjuder in till en riktig designoas bestående av 100 rum. Här blandas den karakteristiska Casa Cook-stilen med läcker, avskalad arkitektur och noga utvalda inredningsdetaljer med arabiska inslag i en miljö som snabbt inspirerar till avkoppling. Precis som föregångarna vid Medelhavet kan Casa Cook El Gouna även locka med god mat och spa och i havet utanför hotellet väntar en hel värld på att utforskas under ytan med både snorkling och dykning i världsklass,

“Good vibes” på Cook’s Club

Några kilometer från Casa Cook, inne i El Gouna, ligger nästa designhotell – Cook’s Club. I hjärtat av hotellet ligger poolområdet där man kan njuta av avslappnat häng till inspirerande musik som spelas av DJ:s som gästar hotellet. Törstsläckande och välsmakande drinkar och juicer hittar man i poolbaren Captain Cook där mixologen David Wiedemann har komponerat ihop dryckesmenyn. Den centrala mötesplatsen är annars restaurangen Cantina där det serveras street food vid olika matstationer med både lokala och internationella maträtter. Bor gör man i något av de 144 modernt inredda rummen som alla genomsyras av den trendiga stil som är signifikant med Cook’s Club-konceptet. På Cook’s Club är en stor del av upplevelsen det liv som utspelar sig vid hotellets allmänna ytor och vill man svalka sig och bada i havet hittar man en fin sandstrand en kort promenad bort. Cook’s Club i El Gouna blir det sjunde hotellet som öppnar inom ramen för Cook’s Club-konceptet och det första utanför Medelhavsområdet.

Prisexempel

En vecka, avresa från Arlanda, Stockholm den 6 januari 2020.

- Casa Cook El Gouna, boende i dubbelrum inklusive frukostbuffé, från 7 275 kronor per person.

- Cook’s Club El Gouna, boende I dubbelrum inklusive frukostbuffé, från 5 775 kronor per person.

Cook's Club El Gouna, illustration

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till knappt 400 resmål i cirka 60 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon och i utvalda resebyråer över hela landet.

Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving AB och har cirka 700 000 resenärer årligen.

Affären klar: Stordalen och Altor nya ägare av Vinggruppen31.10.2019 07:53:30 CETPressmeddelande

Igår presenterades den nya ägartrion för Vinggruppen, Stordalen-kontrollerade Strawberry Group, Altor Fund V och TDR Capital, vid en presskonferens i Stockholm. Tidigt på torsdagsmorgonen kunde affären formellt avslutas, vilket innebär att den nya koncernen Nordic Leisure Travel Group, bildad av ägarna, från och med idag äger Ving, Spies, Tjäreborg och det nordiska flygbolaget som nu bytt namn till Sunclass Airlines.

Ving redovisar öppet all klimatkompensation10.10.2019 08:33:20 CESTPressmeddelande

Ving klimatkompenserar för alla 1,5 miljoner nordiska gästers flygresor (oavsett flygbolag) samt alla busstransfers och egna hotell. Företaget har därmed ett av de mest omfattande programmen i branschen. Ving redovisar öppet samtliga utsläpp samt vilka utsläppsminskningsprojekt man investerar i, där alla är verifierade av tredje part och certifieras av FN:s Clean Development Mechanism (CDM), Verified Carbon Standard eller Gold Standard.