Nylanserad mediabank – från planta till planka

Behöver du bilder som visar svenskt skogsbruk, svensk skog, industrin eller exempel på vad den fossilfria, cirkulära och förnybara råvaran svenskt trä kan användas till?

Bild hämtad ur den nylanserade mediabanken.

Nu har Skogsindustrierna och Svenskt Trä tagit fram en ny mediabank som ska underlätta för dig som journalist att hitta bilder som speglar våra medlemsföretags verksamheter. Här hittar du även pressbilder på medarbetare på Skogsindustrierna och Svenskt Trä samt våra logotyper.

Bilderna är fria för publicering vid icke-kommersiellt bruk. Skogsindustrierna eller Svenskt Trä samt fotografens namn ska alltid anges som källa. Tanken är att mediabanken ska fortsätta att utvecklas och den kommer att fyllas på med fler bilder efterhand.

Ta del av bilderna i mediabanken.

Bild hämtad ur den nylanserade mediabanken.