PRESSKONFERENS – NYA ÄGARE TILL VINGGRUPPEN

Vinggruppen i Norden, som består av Ving Sverige, Globetrotter, Ving Norge, Spies i Danmark, Tjäreborg i Finland samt Thomas Cook Airlines Scandinavia kommer idag att tillkännage nya ägare.

Mer information presenteras under en presskonferens i Stockholm där Vinggruppens VD Magnus Wikner deltar tillsammans företagets nya ägare.

Mötet hålls på Vi
nggruppens huvudkontor, Rålambsvägen 17, våningsplan 1 (DN-skrapan), 30/10, 2019 kl. 10.00.

Följ mötet via länk.

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till knappt 400 resmål i cirka 60 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon och i utvalda resebyråer över hela landet.

Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving AB och har cirka 700 000 resenärer årligen.

Affären klar: Stordalen och Altor nya ägare av Vinggruppen31.10.2019 07:53:30 CETPressmeddelande

Igår presenterades den nya ägartrion för Vinggruppen, Stordalen-kontrollerade Strawberry Group, Altor Fund V och TDR Capital, vid en presskonferens i Stockholm. Tidigt på torsdagsmorgonen kunde affären formellt avslutas, vilket innebär att den nya koncernen Nordic Leisure Travel Group, bildad av ägarna, från och med idag äger Ving, Spies, Tjäreborg och det nordiska flygbolaget som nu bytt namn till Sunclass Airlines.

Ving redovisar öppet all klimatkompensation10.10.2019 08:33:20 CESTPressmeddelande

Ving klimatkompenserar för alla 1,5 miljoner nordiska gästers flygresor (oavsett flygbolag) samt alla busstransfers och egna hotell. Företaget har därmed ett av de mest omfattande programmen i branschen. Ving redovisar öppet samtliga utsläpp samt vilka utsläppsminskningsprojekt man investerar i, där alla är verifierade av tredje part och certifieras av FN:s Clean Development Mechanism (CDM), Verified Carbon Standard eller Gold Standard.