Skifs akut till sjukhus, helgens konserter på Skansen inställda​

Björn Skifs kördes akut in med ambulans till sjukhus natten mellan fredag och lördag. Tidigare på fredagskvällen hade han uppträtt tillsammans med Tommy Körberg på den stora återföreningskonserten, Skifs vs Körberg, på Sollidenscenen på Skansen i Stockholm.

Björn Skifs genomgår nu undersökningar på sjukhuset men klart är att han inte kommer att kunna uppträda på de två kvarvarande konserterna på Skansen, idag lördag 27/8 och imorgon söndag 28/8. Dessa ställs in.

Även gårdagens konsert var i fara då Skifs var inlagd på sjukhus under två dygn precis innan uppträdandet. Under showen fanns hela tiden ett medicinskt team redo bakom scenen. Men Skifs kunde genomföra konserten som i pressen hyllats som "Världsklass".

Arrangörerna meddelar att man tittar på möjligheten att spela konserterna någon annanstans längre fram.

Göta Lejon
Presskontakt: Anders Westin – anders@westinpromotion.com - +46 708 773707 - www.westinpromotion.com
Producent: Åsa Holmgren – asa@gotalejon.se

Nu slår bodluckorna upp på Skansens julmarknad!12.11.2018 07:00Pressmeddelande

Nu är det snart dags för den första julmarknadshelgen på Skansen. Bodarna slår upp luckorna, och försäljare från hela landet packar upp julmat, textilier, trähantverk, fisk och konfekt, pepparkakshus och saffransbullar. Det blir dans runt granen med Julorkestern, det serveras rykande het glögg och nybakade små munkar, brända mandlar, kolbullar och mycket mera. Hantverkarna i stadskvarteren - glasbruket, krukmakaren och flera andra små verkstäder har öppet.. Julmarknaden pågår 24 - 25 november, 1 – 2, 8 – 9 och 15 – 16 december.