Skifs akut till sjukhus, helgens konserter på Skansen inställda​

Björn Skifs kördes akut in med ambulans till sjukhus natten mellan fredag och lördag. Tidigare på fredagskvällen hade han uppträtt tillsammans med Tommy Körberg på den stora återföreningskonserten, Skifs vs Körberg, på Sollidenscenen på Skansen i Stockholm.

Björn Skifs genomgår nu undersökningar på sjukhuset men klart är att han inte kommer att kunna uppträda på de två kvarvarande konserterna på Skansen, idag lördag 27/8 och imorgon söndag 28/8. Dessa ställs in.

Även gårdagens konsert var i fara då Skifs var inlagd på sjukhus under två dygn precis innan uppträdandet. Under showen fanns hela tiden ett medicinskt team redo bakom scenen. Men Skifs kunde genomföra konserten som i pressen hyllats som "Världsklass".

Arrangörerna meddelar att man tittar på möjligheten att spela konserterna någon annanstans längre fram.

Göta Lejon
Presskontakt: Anders Westin – anders@westinpromotion.com - +46 708 773707 - www.westinpromotion.com
Producent: Åsa Holmgren – asa@gotalejon.se

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.

Pressinbjudan: Skandinaviens främsta besöksmål - med fler besökare än kinesiska muren. Var är vi?19.10.2017 15:14Pressmeddelande

45 aktörer på Djurgården har under ett år arbetat för att tillsammans stärka Skandinaviens främsta besöksmål. Det har resulterat i ett koncept som presenteras den 27 oktober av bland andra Björn Ulvaeus, som investerat själ, hjärta och resurser på Djurgården och Stockholm. Möt honom och andra aktörer från Djurgårdens restauranger, museer, nöjen mm.

Skansen samarbetar med Svenska Barnmorskeförbundet3.10.2017 11:16Pressmeddelande

På Skansen gestaltas hur livet var förr, och en viktig del i livet var starten - födseln. För att kunna ge en bild av hur en viktig yrkeskår fungerade under åren 1920 - 1930 har Skansen inlett ett samarbete med Svenska Barnmorskeförbundet. Med hjälp av volontärer som alla arbetat som barnmorskor kommer gästerna på Skansen att få möta Hilda Andersson, legitimerad barnmorska på väg till nästa förlossning någon gång på 1930-talet.

Höstmarknad som kring år 190014.9.2017 07:00Pressmeddelande

Nu är det dags för den årliga höstmarknaden på Skansen. Sommarängen vid Skånegården fylls av försäljarnas stånd med sylter och marmelader, hantverk och blommor, färg och verktyg, godis och korvar... Drängar prövar sin styrka, porslinet ryker, barnen hoppar i höet, länsman jagar tvivelaktiga figurer och kroppkakorna ryker från de stora grytorna. Allt är som upplagt den 23-24 september för en riktig höstmarknad som vid förra sekelskiftet med andra ord.