Skifs akut till sjukhus, helgens konserter på Skansen inställda​

27.8.2016 17:33 | Stiftelsen Skansen

Björn Skifs kördes akut in med ambulans till sjukhus natten mellan fredag och lördag. Tidigare på fredagskvällen hade han uppträtt tillsammans med Tommy Körberg på den stora återföreningskonserten, Skifs vs Körberg, på Sollidenscenen på Skansen i Stockholm.

Björn Skifs genomgår nu undersökningar på sjukhuset men klart är att han inte kommer att kunna uppträda på de två kvarvarande konserterna på Skansen, idag lördag 27/8 och imorgon söndag 28/8. Dessa ställs in.

Även gårdagens konsert var i fara då Skifs var inlagd på sjukhus under två dygn precis innan uppträdandet. Under showen fanns hela tiden ett medicinskt team redo bakom scenen. Men Skifs kunde genomföra konserten som i pressen hyllats som "Världsklass".

Arrangörerna meddelar att man tittar på möjligheten att spela konserterna någon annanstans längre fram.

Göta Lejon
Presskontakt: Anders Westin – anders@westinpromotion.com - +46 708 773707 - www.westinpromotion.com
Producent: Åsa Holmgren – asa@gotalejon.se

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.

Restaurang Biologi öppnar i Biologiska muséet14.8.2017 07:00Pressmeddelande

Biologi är läran om livet och ingenting kan passa bättre som utgångspunkt för en restaurang med höga ambitioner. För att arbeta hållbart och medvetet med det som vi lever av - mat och dryck - krävs kunskap om biologi. Biologi är också namnet på den nya restaurangen i Biologiska muséet på Djurgården. Den kommer att vara öppen för abonnerade sällskap och event och är ett samarbete mellan Skansen och traktör KC Wallberg från Restauration Gubbhyllan på Skansen.