Stor efterfrågan på jul- och nyårsresor hos Ving

En resa brukar stå högt upp på önskelistan till jul och det är inget undantag i år. Hos Ving är drygt 73 procent av julresorna redan bokade vilket är snäppet fler än vid motsvarande tid i fjol. Flest har bokat en resa till Kanarieöarna och då främst till Gran Canaria och Teneriffa men det är också många som reser till Thailand, Egypten, Gambia och Karibien.

Los Cristianos, Teneriffa Foto: Christer Engström, Ving

Med julafton på en måndag behövs bara några få semesterdagar för att få en lång sammanhängande ledighet, vilket märks på att fler har valt att vara borta lite längre.

– Även om elcykeln, VR-glasögonen och robotdammsugaren utsetts till årets julklapp de senaste åren så vet vi att det är många som önskar sig en resa. I år är det säkert extra många som gett sig själva och familjen en resa i julklapp med tanke på de många helgdagarna. Dessutom är det fler som valt att vara borta i två veckor i år, säger Anna Hagberg, tf. informationschef Ving.

Även om många resor redan är bokade finns det fortsatt möjlighet att komma iväg på en julresa. Det är främst platser kvar till Gran Canaria, Teneriffa, Thailand, Kap Verde och Egypten. Ett fåtal platser finns även till Gambia, Fuerteventura, Madeira, Cypern och Vietnam.

För ytterligare information eller högupplösta bilder, kontakta:
Anna Hagberg, tf. informationschef Ving, tel 0709-513158, anna.hagberg@ving.se

Los Cristianos, Teneriffa Foto: Christer Engström, Ving
Playa de las Americas, Teneriffa Foto: Kajsa Fagerström, Ving
Railay Beach, Thailand Foto: Kajsa Fagerström, Ving

Premiär för show med Vings maskotar Lollo och Bernie!15.11.2018 12:29Pressmeddelande

Vings populära maskotar Lollo & Bernie har över 30 miljoner visningar på YouTube med sin dansfilm och många är de familjer som mött de kramgoa vännerna på Vings familjehotell. Nu kan Ving för första gången även stolt presentera en egen föreställning med barnens favoriter. Showen med Lollo & Bernie har premiär i helgen, 17-18 november, på Intiman i Stockholm. Den sätts även upp på Lisebergsteatern i Göteborg, 19-20 januari 2019.

Nyhet! Ving och Thomas Cook Group storsatsar på koncepthotell 201931.10.2018 11:23Pressmeddelande

Thomas Cook Group, där Ving ingår, fortsätter satsningen på skräddarsydda hotellkoncept och lanserar 20 nya koncepthotell under 2019 i Spanien, Grekland, Cypern och Turkiet. Ving kommer i ett första skede att erbjuda sex av dessa nya hotell, däribland ett familjevänligt Casa Cook på Kreta samt tre hotell inom ramen för det nya konceptet Cook’s Club. Det planeras även för ytterligare lanseringar inom kort.

127 000 svenskar kan inte ha fel om Teneriffa11.10.2018 10:38Pressmeddelande

Under 2017 reste ca 127 000 svenskar till Teneriffa enligt den kanariska turistbyrån. Efter Gran Canaria är Teneriffa Vings mest populära vinterresmål. När Ving ställde frågor i sin Resepanel om Teneriffa svarade nära 8 av 10 (78 procent) att de blev så förtjusta i Teneriffa att de gärna återvänder på semester. 66 procent har varit på Teneriffa två gånger eller fler, varav 15 procent mer än sex gånger, det visar resultaten när 7 536 svenskar svarat på frågor om att semestra på Teneriffa