Stor efterfrågan på jul- och nyårsresor hos Ving

En resa brukar stå högt upp på önskelistan till jul och det är inget undantag i år. Hos Ving är drygt 73 procent av julresorna redan bokade vilket är snäppet fler än vid motsvarande tid i fjol. Flest har bokat en resa till Kanarieöarna och då främst till Gran Canaria och Teneriffa men det är också många som reser till Thailand, Egypten, Gambia och Karibien.

Los Cristianos, Teneriffa Foto: Christer Engström, Ving

Med julafton på en måndag behövs bara några få semesterdagar för att få en lång sammanhängande ledighet, vilket märks på att fler har valt att vara borta lite längre.

– Även om elcykeln, VR-glasögonen och robotdammsugaren utsetts till årets julklapp de senaste åren så vet vi att det är många som önskar sig en resa. I år är det säkert extra många som gett sig själva och familjen en resa i julklapp med tanke på de många helgdagarna. Dessutom är det fler som valt att vara borta i två veckor i år, säger Anna Hagberg, tf. informationschef Ving.

Även om många resor redan är bokade finns det fortsatt möjlighet att komma iväg på en julresa. Det är främst platser kvar till Gran Canaria, Teneriffa, Thailand, Kap Verde och Egypten. Ett fåtal platser finns även till Gambia, Fuerteventura, Madeira, Cypern och Vietnam.

För ytterligare information eller högupplösta bilder, kontakta:
Anna Hagberg, tf. informationschef Ving, tel 0709-513158, anna.hagberg@ving.se

Los Cristianos, Teneriffa Foto: Christer Engström, Ving
Playa de las Americas, Teneriffa Foto: Kajsa Fagerström, Ving
Railay Beach, Thailand Foto: Kajsa Fagerström, Ving

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till knappt 400 resmål i cirka 60 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon och i utvalda resebyråer över hela landet.

Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB och har cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.