Stor efterfrågan på påskresor hos Ving

Påsken närmar sig med stormsteg och det är många som väljer att fira högtiden utomlands. Hos Ving är 81 procent av resorna redan slutsålda, vilket är något fler än förra året. Flest påskfirare reser till Kanarieöarna. Men även storstäder som London, New York och Paris är populära.

Ocean Beach Club, Gran Canaria. Foto Mats Högberg

Fler än fyra av fem sol- och badresor har redan gått åt från de svenska storstäderna Stockholm, Göteborg och Malmö, men bokningsläget är ungefär detsamma från regionala flygplatser om man tittar på avresor under perioden 28 mars till 2 april. Från vissa regionala flygplatser som Växjö, Jönköping, Norrköping och Kalmar finns det endast ströplatser kvar till Vings resmål.

Att möta våren och sommaren utomlands är populärt och för den som vill komma iväg under påsken gäller det att boka snabbt. Är det fullbokat från en flygplats är ett tips att titta på närliggande avreseflygplatser och vara flexibel med avresedatum, säger Anna Hagberg, tf. informationschef Ving.

I år infaller påsken tidigt och det är till sommarvarma resmål som Kanarieöarna, Kap Verde och Egypten som allra flest bokat sin påskresa. Men även storstäder och resmålen runt Medelhavet lockar många med temperaturer som är betydligt behagligare än i Sverige. Främst är det Mallorca och Cypern som bjuder på härligt vårväder i påsk, som är populära resmål bland svenskarna.

Topplista, hit reser stockholmarna i påsk:
1. Gran Canaria, 2.Teneriffa,3. Kap Verde, 4. Hurghada, 5. Mallorca
Störst chans att hitta en resa är det till Gran Canaria och Teneriffa. Till Kap Verde, Hurghada och Mallorca finns ströplatser kvar.

Topplista, hit reser göteborgarna i påsk:
1. Gran Canaria, 2. Teneriffa, 3. Cypern, 4. Mallorca, 5. Kap Verde
Störst chans att hitta en resa är det till Gran Canaria och Teneriffa. Till Cypern, Mallorca och Kap Verde finns ströplatser kvar.

Topplista, hit reser skåningarna i påsk:
1. Gran Canaria, 2.Teneriffa

Resor med reguljärflyg – Dubai i topp
Påskresenärer som väljer sol- och badresmål där man bokat resor med reguljärflyg har bokat Dubai följt av Maldiverna, Miami, Phuket och Bali i över påskhelgerna.

Påskresor till storstäder
Många svenskar väljer att fira påsken i en storstad. Vings försäljningsstatistik visar att London toppar bokningarna följt av New York, Rom, Prag och Paris.

För ytterligare information eller högupplösta bilder, kontakta:
Anna Hagberg, tf. informationschef Ving, tel 0709-513158, anna.hagberg@ving.se

Besök Vings bildarkiv.

Premiär för show med Vings maskotar Lollo och Bernie!15.11.2018 12:29Pressmeddelande

Vings populära maskotar Lollo & Bernie har över 30 miljoner visningar på YouTube med sin dansfilm och många är de familjer som mött de kramgoa vännerna på Vings familjehotell. Nu kan Ving för första gången även stolt presentera en egen föreställning med barnens favoriter. Showen med Lollo & Bernie har premiär i helgen, 17-18 november, på Intiman i Stockholm. Den sätts även upp på Lisebergsteatern i Göteborg, 19-20 januari 2019.

Nyhet! Ving och Thomas Cook Group storsatsar på koncepthotell 201931.10.2018 11:23Pressmeddelande

Thomas Cook Group, där Ving ingår, fortsätter satsningen på skräddarsydda hotellkoncept och lanserar 20 nya koncepthotell under 2019 i Spanien, Grekland, Cypern och Turkiet. Ving kommer i ett första skede att erbjuda sex av dessa nya hotell, däribland ett familjevänligt Casa Cook på Kreta samt tre hotell inom ramen för det nya konceptet Cook’s Club. Det planeras även för ytterligare lanseringar inom kort.