Tio hotell med bra träningsmöjligheter hos Ving

Många är vana att träna hemma och vill göra det även under semestern. Förutom renodlade träningsresor erbjuder Ving gym och SATS ELIXIA-klasser på de egna hotellen Sunwing Family Resorts, O.B.C. by Sunwing och Sunprime Hotels. Dessutom har Ving fyra certifierade Klassikerhotell, som tagits fram tillsammans med En Svensk Klassiker.

Semestern är ett perfekt tillfälle att komma i form och Ving erbjuder många möjligheter till det, oavsett om man föredrar att yoga, cykla eller vandra. Träna i grupp eller på egenhand. Här tipsar vi om tio hotell med bra träningsmöjligheter hos Ving.

1. Sunwing Sandy Bay Beach (VVVV+), Cypern Hotellet har många olika sportaktiviteter med allt från minigolf och vattensporter till gruppträningspass. Det erbjuds även fina gymlokaler, löprundor och ett utomhusgym. Man kan även ta dykcertifikat samt boka en PT för att slipa på simtekniken. http://www.ving.se/cypern/ayianapa/sunwing-sandy-bay

2. Sunprime Waterfront (VVVV+), Mallorca Här finns gruppträningspass och fina gymlokaler tillgängliga och för dem som vill träna på egen hand är den fina strandpromenaden perfekt för löpning, cykling eller rullskidor. Kvalitetscyklar finns att hyra och PT kan bokas om man vill vässa formen under semestern. http://www.ving.se/spanien/playa-de-palma/sunprime-waterfront-palma-beach

3. Galomar (VVVV), Maderia Ett perfekt hotell för dem som vill ha en aktiv semester. Inom hotellet finns sportaktiviteter, ett dykcenter samt ett välutrustat gym. Man kan delta på gruppträningsklasser och yoga eller ta en behandling i hotellets spa.

4. Akra Hotel (VVVVV), Turkiet
Hotellet har ett stort välutrustat gym och ett härligt spa. Den stora träningsanläggningen erbjuder även gruppträningsklasser, som t.ex. pilates, yoga, styrketräning, zumba och spinning samt bra faciliteter för simträning.

5. The Ritz Carlton Abama (VVVVV+), Teneriffa Hotellet har en egen golfbana med driving range samt golfskola. Här finns också fina gymlokaler där gruppträning i form av pilates, yoga och zumba erbjuds. Hotellet har även en tennisbana och på en härlig utomhusterrass finns det spinningcyklar. https://www.ving.se/kanarieoarna/guia-de-isora/the-ritz-carlton-abama

6. Sunwing Alcudia Beach (VVVV+), Mallorca Sunwing Alcudia Beach har ett perfekt läge för cykelträning och det finns möjlighet att simträna i öppet hav. Man kan hyra rullskidor och prova någon av hotellets löprundor som är digitalt utmärkta. Det finns även bra träningsfaciliteter med gruppledda pass, ett välutrustat gym och möjlighet att boka en personlig tränare.

7. Radisson Blu Resort & Spa Mogan (VVVVV), Gran Canaria Ett nytt och fräscht hotell med spa och ett bra gym. Här finns möjligheter till klättring, tennis, paddeltennis och beach volleyboll. Hotellet erbjuder även yoga och pilates.

8. Sunprime Miramare Beach (VVVV+), Rhodos Här finns många bra möjligheter för den som vill vara aktiv. Hotellet erbjuder gruppträningsklasser, ett välutrustat gym samt ett utomhusgym. Det finns flera bra löprundor och tennisbana.

9. Hard Rock Hotel Tenerife (VVVVV), Teneriffa Läckra och eleganta Hard Rock Hotel Tenerife har ett stort utbud sportaktiviteter för musikälskare i alla åldrar. På Body Rock® Fitness Center finns ett stort gym och olika gruppträningsklasser att välja bland, exempelvis aerobics, zumba, yoga eller vattengymnastik. https://www.ving.se/kanarieoarna/playa-paraiso/hard-rock-hotel-tenerife

10. Sunprime Atlantic View (VVVV+), Gran Canaria
Hotellet är Vings mest populära golfhotell på Gran Canaria och härifrån har man nära till flera av öns golfbanor. Det finns även många andra träningsmöjligheter som vattenaerobics, yoga och fina gymlokaler. http://www.ving.se/kanarieoarna/playa-del-ingles/sunprime-atlantic-view

Läs mer om Vings träningsresor här: https://www.ving.se/traningsresor