Ving deltar i årets Pride-parad

Just nu är Prideveckan i full gång i Stockholm och det är med stolthet Ving deltar i årets Pride-tåg som går av stapeln lördag, 4 augusti.

- Vi är otroligt stolta över att i år kunna presentera att Ving kommer delta i Prideparaden tillsammans med våra bästa vänner Lollo & Bernie. Det är första gången Ving pryder ett flak och dansar med i denna färgstarka paraden. Det känns stort att vi gör detta tillsammans, och än lite större när vi i år firar Euro Pride i Stockholm och stan fylls av fler gäster, fler fester och mer kärlek, säger Johanna Oscarsson som ansvarar för Vings deltagande i paraden.

Det är inte första gången Ving deltar på Pride och Ving har under många år även sponsrat QX-galan.

- Ving står för en öppen arbetsmiljö och har tidigare vunnit Unionens tävling ”Årets hbtq-vänligaste företag” som delas ut under Prideveckan. I år har Unionen gett ut boken ”Arbetsplatser i regnbågens alla färger” där bland annat Ving är med och berättar om hur vi arbetar för att skapa en inkluderande arbetsmiljö för alla. Det har också varit viktigt för oss att i vår reklam lyfta fram alla olika typer av familjekonstellationer, något vi gjort under många år. Vårt engagemang bidrar både till intern stolthet och att vi kan vara en attraktiv arbetsplats för nya medarbetare, säger Claes Pellvik, marknadschef på Ving.

Vings populära maskotar Lollo & Bernie som man normalt möter på Vings egna familjehotell Sunwing Resorts kommer att vara närvarande under hela paraden och dansa på flaket tillsammans med medarbetare från Ving.

Tåget startar vid Kungsholmstorg kl 13.00 och rör sig därefter vidare mot Tegelbacken – Hötorget – Stureplan och avlutas på Östermalms IP (Pride Park)

127 000 svenskar kan inte ha fel om Teneriffa11.10.2018 10:38Pressmeddelande

Under 2017 reste ca 127 000 svenskar till Teneriffa enligt den kanariska turistbyrån. Efter Gran Canaria är Teneriffa Vings mest populära vinterresmål. När Ving ställde frågor i sin Resepanel om Teneriffa svarade nära 8 av 10 (78 procent) att de blev så förtjusta i Teneriffa att de gärna återvänder på semester. 66 procent har varit på Teneriffa två gånger eller fler, varav 15 procent mer än sex gånger, det visar resultaten när 7 536 svenskar svarat på frågor om att semestra på Teneriffa