Ving deltar i årets Pride-parad

Just nu är Prideveckan i full gång i Stockholm och det är med stolthet Ving deltar i årets Pride-tåg som går av stapeln lördag, 4 augusti.

- Vi är otroligt stolta över att i år kunna presentera att Ving kommer delta i Prideparaden tillsammans med våra bästa vänner Lollo & Bernie. Det är första gången Ving pryder ett flak och dansar med i denna färgstarka paraden. Det känns stort att vi gör detta tillsammans, och än lite större när vi i år firar Euro Pride i Stockholm och stan fylls av fler gäster, fler fester och mer kärlek, säger Johanna Oscarsson som ansvarar för Vings deltagande i paraden.

Det är inte första gången Ving deltar på Pride och Ving har under många år även sponsrat QX-galan.

- Ving står för en öppen arbetsmiljö och har tidigare vunnit Unionens tävling ”Årets hbtq-vänligaste företag” som delas ut under Prideveckan. I år har Unionen gett ut boken ”Arbetsplatser i regnbågens alla färger” där bland annat Ving är med och berättar om hur vi arbetar för att skapa en inkluderande arbetsmiljö för alla. Det har också varit viktigt för oss att i vår reklam lyfta fram alla olika typer av familjekonstellationer, något vi gjort under många år. Vårt engagemang bidrar både till intern stolthet och att vi kan vara en attraktiv arbetsplats för nya medarbetare, säger Claes Pellvik, marknadschef på Ving.

Vings populära maskotar Lollo & Bernie som man normalt möter på Vings egna familjehotell Sunwing Resorts kommer att vara närvarande under hela paraden och dansa på flaket tillsammans med medarbetare från Ving.

Tåget startar vid Kungsholmstorg kl 13.00 och rör sig därefter vidare mot Tegelbacken – Hötorget – Stureplan och avlutas på Östermalms IP (Pride Park)

Premiär för show med Vings maskotar Lollo och Bernie!15.11.2018 12:29Pressmeddelande

Vings populära maskotar Lollo & Bernie har över 30 miljoner visningar på YouTube med sin dansfilm och många är de familjer som mött de kramgoa vännerna på Vings familjehotell. Nu kan Ving för första gången även stolt presentera en egen föreställning med barnens favoriter. Showen med Lollo & Bernie har premiär i helgen, 17-18 november, på Intiman i Stockholm. Den sätts även upp på Lisebergsteatern i Göteborg, 19-20 januari 2019.

Nyhet! Ving och Thomas Cook Group storsatsar på koncepthotell 201931.10.2018 11:23Pressmeddelande

Thomas Cook Group, där Ving ingår, fortsätter satsningen på skräddarsydda hotellkoncept och lanserar 20 nya koncepthotell under 2019 i Spanien, Grekland, Cypern och Turkiet. Ving kommer i ett första skede att erbjuda sex av dessa nya hotell, däribland ett familjevänligt Casa Cook på Kreta samt tre hotell inom ramen för det nya konceptet Cook’s Club. Det planeras även för ytterligare lanseringar inom kort.