Ving deltar i årets Pride-parad

Just nu är Prideveckan i full gång i Stockholm och det är med stolthet Ving deltar i årets Pride-tåg som går av stapeln lördag, 4 augusti.

- Vi är otroligt stolta över att i år kunna presentera att Ving kommer delta i Prideparaden tillsammans med våra bästa vänner Lollo & Bernie. Det är första gången Ving pryder ett flak och dansar med i denna färgstarka paraden. Det känns stort att vi gör detta tillsammans, och än lite större när vi i år firar Euro Pride i Stockholm och stan fylls av fler gäster, fler fester och mer kärlek, säger Johanna Oscarsson som ansvarar för Vings deltagande i paraden.

Det är inte första gången Ving deltar på Pride och Ving har under många år även sponsrat QX-galan.

- Ving står för en öppen arbetsmiljö och har tidigare vunnit Unionens tävling ”Årets hbtq-vänligaste företag” som delas ut under Prideveckan. I år har Unionen gett ut boken ”Arbetsplatser i regnbågens alla färger” där bland annat Ving är med och berättar om hur vi arbetar för att skapa en inkluderande arbetsmiljö för alla. Det har också varit viktigt för oss att i vår reklam lyfta fram alla olika typer av familjekonstellationer, något vi gjort under många år. Vårt engagemang bidrar både till intern stolthet och att vi kan vara en attraktiv arbetsplats för nya medarbetare, säger Claes Pellvik, marknadschef på Ving.

Vings populära maskotar Lollo & Bernie som man normalt möter på Vings egna familjehotell Sunwing Resorts kommer att vara närvarande under hela paraden och dansa på flaket tillsammans med medarbetare från Ving.

Tåget startar vid Kungsholmstorg kl 13.00 och rör sig därefter vidare mot Tegelbacken – Hötorget – Stureplan och avlutas på Östermalms IP (Pride Park)

Premiär för Vings nya Sunprime Pearl Beach på Kos2.8.2018 08:29Pressmeddelande

I dagarna var det premiär för Vings nya hotell Sunprime Pearl Beach i Marmari på Kos. Sunprime är vuxenkonceptet med snygg skandinavisk design som blivit en stor succé och som växer med nya hotell och destinationer för varje år. Tillsammans med bohemchica Casa Cook Kos har Ving nu två egna designhotell på Kos med några minuters promenad från varandra, detta vid en av öns vackraste stränder i Marmari.

Ving genomför ännu en månad till förmån för Min Stora Dag1.8.2018 08:23Pressmeddelande

Under augusti gör Ving en kraftsamling till förmån för stiftelsen Min Stora Dag. Många barn och unga i Sverige lever med allvarliga sjukdomar och/eller diagnoser. Min Stora Dag vill ge dessa barn någonting utöver det vanliga att hämta kraft ifrån när vardagen känns tuff. Syftet med månaden är att berätta om samarbetet, bidra med gåvor och uppmana omvärlden att också stötta Min Stora Dag.