Ving-gästernas tio favorithotell till sommaren

Hotellet blir en allt viktigare del av semesterupplevelsen och trenden är tydlig, det ska vara hotell med hög standard, många faciliteter och snygg design. Nedan har vi listat de hotell som fick högst betyg av våra gäster som reste med Ving sommaren 2017. Vårt allra mest omtyckta hotell, Aquagrand Rhodos fick betyget 4,81 på den femgradiga skalan.

Aquagrand, Rhodos. Fotograf: Karen Dexter

Vings resenärer visar tydligt att de tycker om högklassiga hotell och på topp 10-listan har majoriteten av hotellen klassificeringen 4+ eller högre. Den som ännu inte har bokat sin sommarresa kan ta en extra titt på de här tio hotellen då det är hotellen som Vings gäster tyckte var allra bäst förra sommaren och där fler än 100 gäster svarat.

- Vi vill bo allt bättre och för många är hotellet viktigare än själva resmålet. Vi vill gärna ha något att visa och berätta om. Mitt eget favoritkoncept är Casa Cook som har både hög komfort och snygg design. De erbjuder dessutom bra träningsmöjligheter och satsar på lokalproducerad mat, säger Anna Hagberg, tf. informationschef på Ving.

Topplista Vings hotell:

1. Aquagrand (VVVVV) Lindos, Rhodos, Grekland – Betyg 4,81
Det stora och moderna hotellet Aquagrand har en atmosfär av exklusivitet och avkoppling. Här bor man direkt vid stranden i Lindos, med vacker utsikt över både berg och hav. Hotellet har flera trevliga sällskapsutrymmen, restauranger och barer. Hotellet har en åldersgräns på 16 år.

2. Casa Cook Rhodes (VVVV+) Kolymbia, Rhodos, Grekland – Betyg 4,81 Casa Cook Rhodes är en riktig hotellpärla, för vuxna gäster med krav på hög komfort och snygg design. Casa Cook Rhodes har ett loungeliknande poolområde med bekväma solstolar, men de som föredrar avskildhet kan sola och bada från sin egen terrass, då alla rum har poolaccess. Hotellet har en åldersgräns på 16 år. https://www.ving.se/grekland/kolymbia/casa-cook-rhodes

3. Barut Acanthus & Cennet (VVVVV) Side, Turkiet – Betyg 4,79 Ett fräscht All Inclusive-hotell direkt vid stranden och strandpromenaden väster om Side. Hotellet har snygga, moderna rum, och de som vill unna sig det lilla extra finns rum med poolaccess eller ett på den översta våningen. Här finns det ett inbjudande poolområde, flera restauranger och barer samt lättsamma aktiviteter och ett läckert spa. All Inclusive ingår i priset.

4. Hotel Osejava (VVVV+) Makarska, Kroatien – Betyg 4,79
Hotellet ligger i slutet av strandpromenaden, i den charmiga staden Makarska, på bekvämt promenadavstånd till restauranger, caféer och en mysig hamn. Från hotellets uteservering ser man hamnen, Kroatiens kristallklara vatten och kustens majestätiska berg.

5. Marbella (VVVV) Marmaris, Turkiet – Betyg 4,79
Ett populärt och välskött hotell direkt vid strandpromenaden i Marmaris. Stranden ligger rätt utanför hotellet med en fantastisk utsikt mot Marmarisbukten och strandpromenaden leder ända in till Marmaris centrum.

6. Radisson Blu Resort (VVVVV+) Arguineguín, Gran Canariara, Spanien – Betyg 4,78
Ett elegant lyxhotell strax utanför den charmiga fiskebyn Arguineguin. Hotellet har ett fint läge direkt vid havet, där man bor bekvämt i rum och sviter med designmöbler och snygga inredningsdetaljer. Hotellet har ett stort och härligt poolområde, spa och gym samt flera restauranger och barer. https://www.ving.se/kanarieoarna/arguineguin/radisson-blu-resort-gran-canaria

7. El Greco (VVVV+) Puerto Rico, Gran Canaria, Spanien – Betyg 4,77
El Greco är ett läckert lägenhetshotell i italiensk design som i många år har varit ett av Vings mest uppskattade hotell på Gran Canaria. Hotellet, som består av flera byggnader, har ett bra läge vid stranden och hamnen i Puerto Rico. Här finns två separata poolområden, perfekt för soliga dagar.

8. Barut Arum (VVVVV) Side, Turkiet – Betyg 4,77
Ett av Sides bästa hotell, direkt vid den västra stranden. Hotellet är barnvänligt, har en stor trädgård och ett härligt poolområde. Det finns även en spaavdelningen med ett turkisk hamam och det ordnas mycket aktiviteter såväl dag- som kvällstid. All Inclusive ingår i priset.

9. Anemoni Beach (VVVVV) Megali Ammos, Skiathos, Grekland – Betyg 4,77
Anemoni Beach är ett charmigt litet hotell med perfekt läge direkt vid Megali Ammos-stranden, strax utanför Skiathos stad. På hotellets terrass ovanför stranden kan man njuta av den fina havsutsikten. På andra sidan hotellet ligger en trevlig trädgård med de vackra bergen som bakgrundskuliss. https://www.ving.se/grekland/megali-ammos/anemoni-beach

10. Ocean Beach Club Cypern (VVVV+) Ayia Napa, Cypern – Betyg 4,77 Ocean Beach Club by Sunwing Family Resorts erbjuder den perfekta kombinationen av barnvänliga hotell och snygg, avkopplande design. Ocean Beach Club Cypern har ett härligt läge intill en av Cyperns bästa stränder och som gäst på hotellet har man även tillgång till det utbud som Sunwing Sandy Bay Beach erbjuder. Man bor i ljusa, fräscha och lyxiga sviter, några med poolaccess. https://www.ving.se/cypern/ayia-napa/ocean-beach-club-cypern

Prisexempel: Flyg t/r Stockholm – Rhodos med avresa 6 maj 2018. Boende en vecka på Aquagrand i ett dubbelrum med begränsad havsutsikt. Pris 8 975: -/person inklusive halvpension.

För ytterligare information eller högupplösta bilder, kontakta: Anna Hagberg, tf. informationschef Ving, tel 0709-513158, anna.hagberg@ving.se