Ving genomför ännu en månad till förmån för Min Stora Dag

Under augusti gör Ving en kraftsamling till förmån för stiftelsen Min Stora Dag. Många barn och unga i Sverige lever med allvarliga sjukdomar och/eller diagnoser. Min Stora Dag vill ge dessa barn någonting utöver det vanliga att hämta kraft ifrån när vardagen känns tuff. Syftet med månaden är att berätta om samarbetet, bidra med gåvor och uppmana omvärlden att också stötta Min Stora Dag.

Ofta önskar sig barn möjligheten att få umgås med sin familj på sin Stora Dag. Genom Vings samarbete med Min Stora Dag har hundratals familjer rest med researrangören och bott på familjehotell, främst Sunwing Family Resorts, runt om i världen.

Vi på Ving har gjort vårt yttersta för att se till att barnen och deras familjer får en så bra upplevelse som möjligt. Ibland har barnen önskningar, det kan vara att besöka vattenparker eller att träffa maskotarna Lollo & Bernie, men ofta är önskemålet sol och bad. En resa ger dels en möjlighet att vara tillsammans med familjen men också lite extra kraft och stolthet, säger Magnus Wikner, koncernchef på Vinggruppen i Norden, där Ving ingår.

Vings flygbolag Thomas Cook Airlines Scandinavia skänker två kronor per skraplott som säljs ombord under augusti. En tiondel av intäkterna av sålda glasskort, kalas och Lollo & Bernie-besök på Sunwing-hotellen och en tiondel av försäljningen av Lollo och Bernie-prylar i Minimarket under augusti kommer också att gå till Min Stora Dag. Samt en tiondel av försäljningen från Lollo och Bernie webbshop under augusti.

För oss på Ving är det fantastiskt att vara med och bidra med något positivt till barn som kämpar, när det som mest behövs. De får en möjlighet till en paus med familjen och bara umgås. Det skapar också en enorm stolthet bland våra medarbetare. Och det ligger helt i linje med det som vi som företag vill stå för, säger Magnus Wikner.

De fyra senaste åren har liknande månader genomförts till förmån till Min Stora Dag och sammanlagt har 750 000 kronor samlats in till stiftelsen under de fyra augustimånaderna.

- Min Stora Dag köper årligen många resor hos Ving till barn och unga med allvarliga sjukdomar och diagnoser. De får inte bara en välbehövd paus med sina familjer utan också det där lilla extra som Vings engagerade personal bidrar med. Därför är vi så glada och stolta över att Ving visar varm vänskap genom att åter kraftsamla för barnen i augusti. För femte året! En glädjande och peppande tradition, säger Hélène Benno, Generalsekreterare för Min Stora Dag.

För bilder, besök gärna Vings bildarkiv: http://www.ving.se/bildarkiv

För ytterligare information, kontakta:
Charlotte Hallencreutz, informatör Ving, tel 0709-513202, charlotte.hallencreutz@ving.se

Louise Borlind, kommunikationsansvarig Min Stora Dag, tel 0704-55 20 80

127 000 svenskar kan inte ha fel om Teneriffa11.10.2018 10:38Pressmeddelande

Under 2017 reste ca 127 000 svenskar till Teneriffa enligt den kanariska turistbyrån. Efter Gran Canaria är Teneriffa Vings mest populära vinterresmål. När Ving ställde frågor i sin Resepanel om Teneriffa svarade nära 8 av 10 (78 procent) att de blev så förtjusta i Teneriffa att de gärna återvänder på semester. 66 procent har varit på Teneriffa två gånger eller fler, varav 15 procent mer än sex gånger, det visar resultaten när 7 536 svenskar svarat på frågor om att semestra på Teneriffa