Ving utökar tillgängligheten av egna Lollo & Bernie-produkter genom nytt partnerskap

Genom ett licenssamarbete med Teddykompaniet blir Vings populära maskotar Lollo & Bernie nu mer tillgängliga än någonsin tidigare. Förutom i Vings egen Lollo & Bernie-shop kommer bla pussel, kramdjur och handdukar att finnas till försäljning hos stora återförsäljare som Jollyroom, Babyland, Boozt, Adlibris, Babyland samt i utvalda leksaksbutiker. Ving planerar även för fler nya och spännande produkter på hyllorna inom kort med fler licenspartners.

Lollo & Bernie, fotograf Matina Tsogas, Ving

Vings maskotar är mycket omtyckta bland både stora och små, såväl på de egna familjehotell Sunwing Family Resorts och O.B.C. by Sunwing som på Youtube där Lollo & Bernies dansskola har över 40 miljoner visningar. Och bland semesterfirande barnfamiljer är Lollo & Bernie-produkterna ofta givna följeslagare.

Samarbetet med Teddykompaniet ger oss möjlighet att nå ut med våra populära Lollo & Bernie-produkter till ännu fler barnfamiljer.Teddykompaniet har arbetat väldigt framgångsrikt med ”Babblarna” och andra omtyckta barnprodukter så vi ser med stor tillförsikt fram emot vårt samarbete. Att man nu kan köpa produkter som pussel och kramdjur ute i handeln och inte bara i vår egen webbshop ser vi som något väldigt positivt och inom kort kommer ännu fler produkter att lanseras hos fler återförsäljare, säger Fredrik Henriksson, kommunikationschef Ving.

Vings Lollo & Bernie-produkter kommer att säljas både i Lollo & Bernie shop och på Jollyroom, Babyland, Boozt, EKO, Shopping4net, Toyme, Stor & Liten, Adlibris, Bonti samt i många Lekia-, Leklust- och Lekextra-butiker. Fler återförsäljare kommer löpande. Produkterna är helt nya för i år och i sortimentet finns bland annat gosedjur, memo-spel, pussel, handduk, badponcho, nyckelring samt solskydd för bilen.

Vi är väldigt glada och stolta att få äran att tillverka och distribuera ut Lollo & Bernie-produkter som vi vet är väldigt populära och har funnit sitt hjärta hos många barn, och som även vi vuxna har fått lära känna under många år, säger Janne Andersson, VD Teddykompaniet.

Se alla Lollo & Bernie-produkter här

Om Teddykompaniet

Teddykompaniet har designat och tillverkat gosedjur i över 25 år. Verksamheten startade i Båstad, med en idé om att tillverka nallar med hög kvalitet och skandinavisk design. Idag levererar vi gosedjur till barn i hela världen. I den stora Teddykompaniet-familen finns idag många olika gosedjur, snuttefiltar, nallar, kaniner, hundar, elefanter, kossor, Diinglisar och Ballerinor. Gemensamt för alla den mjuka pälsen, unika designen och de högt ställda säkerhetskraven. Teddykompaniets drivkraft är att bidra med glädje och trygghet i alla barns vardag och göra skillnad. Företaget samarbetar därför med stiftelser och föreningar som Barncancerfonden, Min stora dag och Friends, som alla vill bidra till en trygg uppväxt för alla barn.Teddykompaniet har även flera licenssamarbeten.

Lollo & Bernie, fotograf Matina Tsogas, Ving
Lollo & Bernie, fotograf Matina Tsogas
Teddykompaniet Båstad

Ving är en del av Nordic Leisure Travel Group (NLTG), Nordens ledande semesterföretag som erbjuder resor, såväl klassiska paketresor som egenpaketerade resor med reguljärflyg och kryssningar från Sverige, Danmark, Norge och Finland. I gruppen ingår researrangörerna Ving, Globetrotter, Spies, Tjäreborg, flygbolaget Sunclass Airlines samt de egna koncepthotellen Sunprime Hotels och Sunwing Family Resorts samt Ocean Beach Club och vännerna Lollo & Bernie.

Ving förlänger samarbetet med TCS Lidingöloppet6.4.2021 10:17:22 CEST | Pressmeddelande

Ving satsar stort på aktiv semester och det står nu klart att researrangören fortsätter som officiell leverantör till TCS Lidingöloppet i ytterligare tre år. Samarbetet sker på flera plan, där Ving ska hjälpa till att sprida varumärket TCS Lidingöloppet och lyfta löpning som motionsform bland annat genom att arrangera löparresor. Ving kommer även aktivt att delta som en viktig partner under Lidingöloppen.

Ving släpper sommarresorna för 202225.3.2021 10:53:36 CET | Pressmeddelande

Om drygt en månad drar Vings sommarsäsong igång, men det är inte bara årets sommarresor som finns bokningsbara. Redan nu är siktet inställt på sommaren 2022 och från och med idag går det att boka nästa års sommarresa på Ving.se till de mest populära destinationerna vid Medelhavet. Först ut är Vings egna koncepthotell, Sunwing Family Resorts, Sunprime Hotels och O.B. C by Sunwing, samt ett antal andra omtyckta hotell. Fler bokningsbara hotell släpps upp löpande framöver.

Nu vill pensionärerna ut och resa17.3.2021 14:26:08 CET | Pressmeddelande

Till nästa vinter har Ving redan nu fler inbokade resor än ett normalt år och ressuget är stort. I takt med att allt fler blir vaccinerade ökar lusten att åter upptäcka världen och många passar då på att boka sin drömresa. Och det är de äldre åldersgrupperna som sticker ut jämfört med snittet. I åldersgruppen 65 år och uppåt har bokningarna hos Ving ökat med 30 procent jämfört med i fjol, då vinterbokningarna vid samma tid låg i linje med ett ”normalt år”. Störst ökning står dock 50-64-åringarna för, där bokningarna har ökat med över 40 procent.