Ving utsett till Sveriges bästa researrangör i Grand Travel Awards 2019

För sjätte året i rad kammade Ving igår hem det prestigefulla priset ”Bästa researrangör” på svenska resebranschens egen Oscarsgala – Grand Travel Awards.

Vings maskotar Lollo & Bernie

- Vi är väldigt glada över att återigen kamma hem priset som bästa researrangör. Priset är ett viktigt bevis på att både våra kunder och resebranschen uppskattar vad vi som företag gör och vad vårt varumärke står för. Det vi gemensamt åstadkommer tillsammans som ett team i alla led i företaget är en förutsättning för kunna vinna ett sådant här pris och det gör oss såklart extra stolta, säger Johnny Nilsen, vd Ving Sverige.

Vings vinst kammades hem genom en process där de nominerade företagen i kategorin betygssattes av Sveriges resebyråer utifrån tre olika områden: Service och support, produktkvalitet och produktutveckling samt marknadsföring/branschaktiviteter. En sammanvägning av resultatet sammanställdes sedan i en undersökning gjord av Fürst Scandinavia Research. Nominerade i kategorin ”bästa researrangör” var även TUI, Apollo, Solresor, Detur och Airtours.

Grand Travel Awards delades ut en stor gala på Grand Hôtel i Stockholm den 14 februari 2019.

Fredrik HenrikssonKommunikationschef Thomas Cook Northern Europe/Ving

Vings maskotar Lollo & Bernie
Jesper Lindqvist, Head of Partnerships Ving/Thomas Cook Northern Europe, och kvällens konferencier Nour El-Refai

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till knappt 400 resmål i cirka 60 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon och i utvalda resebyråer över hela landet.

Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving AB och har cirka 700 000 resenärer årligen.

Ving och Nordic Choice lanserar semester med Lollo & Bernie i Sverige i sommar20.5.2020 07:30:00 CESTPressmeddelande

I väntan på att barnfamiljer ska kunna resa utomlands till Vings populära familjehotell Sunwing Family Resorts så får de populära maskotarna Lollo & Bernie komma till Sverige istället. Nu lanserar Ving i samarbete med Nordic Choice en ny satsning där Lollo & Bernie kommer att finnas på tre utvalda hotell i Stockholm, Göteborg och Malmö i sommar. På plats erbjuds efterlängtade aktiviteter för de allra minsta med barnklubb och Teen Lounge för de lite äldre barnen.

Vings samtliga gäster hemma i kväll – 23 500 nordiska gäster hemtagna inom drygt en vecka25.3.2020 13:38:56 CETPressmeddelande

Ikväll den 25 mars cirka kl 21.00 landar Vings sista svenska charterresenärer, som befann sig utomlands i samband med UD:s reseavrådan, från Thailand på Arlanda Airport, Stockholm. I och med det avslutas den mest omfattande hemtagningsoperationen som Ving har hanterat där drygt 23 500 resenärer i Norden har tagits hem från 55 olika länder i alla världsdelar, undantaget Antarktis. Allt detta inom loppet av lite drygt en vecka.