Ving utsett till Sveriges bästa researrangör i Grand Travel Awards 2019

För sjätte året i rad kammade Ving igår hem det prestigefulla priset ”Bästa researrangör” på svenska resebranschens egen Oscarsgala – Grand Travel Awards.

Vings maskotar Lollo & Bernie

- Vi är väldigt glada över att återigen kamma hem priset som bästa researrangör. Priset är ett viktigt bevis på att både våra kunder och resebranschen uppskattar vad vi som företag gör och vad vårt varumärke står för. Det vi gemensamt åstadkommer tillsammans som ett team i alla led i företaget är en förutsättning för kunna vinna ett sådant här pris och det gör oss såklart extra stolta, säger Johnny Nilsen, vd Ving Sverige.

Vings vinst kammades hem genom en process där de nominerade företagen i kategorin betygssattes av Sveriges resebyråer utifrån tre olika områden: Service och support, produktkvalitet och produktutveckling samt marknadsföring/branschaktiviteter. En sammanvägning av resultatet sammanställdes sedan i en undersökning gjord av Fürst Scandinavia Research. Nominerade i kategorin ”bästa researrangör” var även TUI, Apollo, Solresor, Detur och Airtours.

Grand Travel Awards delades ut en stor gala på Grand Hôtel i Stockholm den 14 februari 2019.

Fredrik HenrikssonKommunikationschef Thomas Cook Northern Europe/Ving

Vings maskotar Lollo & Bernie
Jesper Lindqvist, Head of Partnerships Ving/Thomas Cook Northern Europe, och kvällens konferencier Nour El-Refai

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till knappt 400 resmål i cirka 60 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon och i utvalda resebyråer över hela landet.

Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB och har cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.

Info kring "Proposed recapitalisation of Thomas Cook Group"12.7.2019 08:27:48 CESTPressmeddelande

Idag meddelade Vings ägare, Thomas Cook att företaget är i samtal med Fosun Tourism, vår idag största aktieägare, och de utlånande bankerna kring att tillföra nytt kapital om 750 miljoner GBP i verksamheten. Efter genomförandet av detta förslag skulle researrangörsdelen vara majoritetsägd av Fosun Tourism som även äger Club Med, medan flygbolaget skulle ägas av Thomas Cook Group plc., utlånande banker och kreditgivare. Flygbolaget och researrangören kommer att fortsätta att arbeta nära tillsammans, som de gör idag. Semesterresor med Ving/Thomas Cook kommer inte att påverkas och kommer att fortsätta att fungera som vanligt. Alla våra semesterresor är skyddade av resegarantin som vanligt och våra kunder kan tryggt boka och resa på semester med oss.

Nu släpps Vings Semesterrapport19.6.2019 10:57:33 CESTPressmeddelande

Nu presenteras 2019 års upplaga av Semesterrapporten som i år för första gången är nordisk. Rapporten visar bland annat att designhotell blir allt viktigare för destinationer, och så även hotellens restaurangkoncept. Hållbarhet är viktigt och den moderna paketresan är mer rätt än någonsin. Rapporten visar också att för Gen Z och Millenals är trenden att många väljer bort solbränna och festande till förmån för lokala upplevelser och tid för återhämtning.