Ving utsett till Sveriges bästa researrangör i Grand Travel Awards 2019

För sjätte året i rad kammade Ving igår hem det prestigefulla priset ”Bästa researrangör” på svenska resebranschens egen Oscarsgala – Grand Travel Awards.

Vings maskotar Lollo & Bernie

- Vi är väldigt glada över att återigen kamma hem priset som bästa researrangör. Priset är ett viktigt bevis på att både våra kunder och resebranschen uppskattar vad vi som företag gör och vad vårt varumärke står för. Det vi gemensamt åstadkommer tillsammans som ett team i alla led i företaget är en förutsättning för kunna vinna ett sådant här pris och det gör oss såklart extra stolta, säger Johnny Nilsen, vd Ving Sverige.

Vings vinst kammades hem genom en process där de nominerade företagen i kategorin betygssattes av Sveriges resebyråer utifrån tre olika områden: Service och support, produktkvalitet och produktutveckling samt marknadsföring/branschaktiviteter. En sammanvägning av resultatet sammanställdes sedan i en undersökning gjord av Fürst Scandinavia Research. Nominerade i kategorin ”bästa researrangör” var även TUI, Apollo, Solresor, Detur och Airtours.

Grand Travel Awards delades ut en stor gala på Grand Hôtel i Stockholm den 14 februari 2019.

Fredrik HenrikssonKommunikationschef Thomas Cook Northern Europe/Ving

Vings maskotar Lollo & Bernie
Jesper Lindqvist, Head of Partnerships Ving/Thomas Cook Northern Europe, och kvällens konferencier Nour El-Refai

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till knappt 400 resmål i cirka 60 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon och i utvalda resebyråer över hela landet.

Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB och har cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.

7 av 10 höstlovsresor bokade hos Ving11.9.2019 09:56:51 CESTPressmeddelande

Sommarlovet har knappt avslutats innan många börjar blicka framåt mot nästa ledighet – höstlovet. Ving erbjuder över 60 olika charteravgångar från 13 flygplatser i anslutning till höstlovet och i år förväntas omkring 13 000 svenskar att resa iväg med Ving under vecka 44. Redan nu är drygt 70 procent av charterresorna bokade, vilket är i linje med fjolårets bokningsläge. Men platserna går åt snabbt.