Ving utsett till Sveriges starkaste varumärke i resebranschen

I konsumentundersökning Swedish Brand Award från Evimetrix har Ving i år tagit första plats som Sveriges starkaste varumärke inom kategorin resor utifrån hur omtyckt och välkänt varumärket är.

Varumärkesstyrkan mäts utifrån Nöjd Kund Index (NKI) och Kännedom. Enligt Swedish Brand Award är de viktigaste parametrarna för resebranschen ur ett konsumentperspektiv hur personalen bemöter kunderna, hantering av Covid-19 samt bekväma och prisvärda resor.

Ving får framför allt toppbetyg i sin goda kundservice men får även ett högt betyg för bekvämlighet och hanteringen av Covid-19.

-          Genom vår 60-åriga historia har det alltid varit viktigt att utveckla vår service och våra produkter utifrån vad våra gäster vill ha. Vi vet att förväntningarna på oss är höga, och det med rätta. Vi vill erbjuda de bästa veckorna på året med allt vad det innebär. Att kunderna rankar oss högst är ett fint kvitto på vårt arbete som vi är oerhört glada för. Jag är också stolt över de fina betyg vi fått för vår hantering kring säkerhet och trygghet det senaste halvåret, både under själva resan och att man som kund känner sig trygg vid bokningstillfället, säger Magnus Wikner, VD och koncernchef på Vinggruppen i Norden.

Evimetrix Swedish Brand Award täcker i år totalt ca 400 varumärken i drygt 30 kategorier. 1 204 konsumenter har tyckt till om varumärkena i kategorin resor.

För ytterligare information, kontakta
Fredrik Henriksson, kommunikationschef Ving, telefon 0709-51 31 24, fredrik.henriksson@ving.se

Mer information hos Evimetrix finns här

Ving är en del av Nordic Leisure Travel Group (NLTG), Nordens ledande semesterföretag som erbjuder resor, såväl klassiska paketresor som egenpaketerade resor med reguljärflyg och kryssningar från Sverige, Danmark, Norge och Finland. I gruppen ingår researrangörerna Ving, Globetrotter, Spies, Tjäreborg, flygbolaget Sunclass Airlines samt de egna koncepthotellen Sunprime Hotels och Sunwing Family Resorts samt Ocean Beach Club och vännerna Lollo & Bernie.

Ving utökar tillgängligheten av egna Lollo & Bernie-produkter genom nytt partnerskap8.4.2021 10:14:25 CEST | Pressmeddelande

Genom ett licenssamarbete med Teddykompaniet blir Vings populära maskotar Lollo & Bernie nu mer tillgängliga än någonsin tidigare. Förutom i Vings egen Lollo & Bernie-shop kommer bla pussel, kramdjur och handdukar att finnas till försäljning hos stora återförsäljare som Jollyroom, Babyland, Boozt, Adlibris, Babyland samt i utvalda leksaksbutiker. Ving planerar även för fler nya och spännande produkter på hyllorna inom kort med fler licenspartners.

Ving förlänger samarbetet med TCS Lidingöloppet6.4.2021 10:17:22 CEST | Pressmeddelande

Ving satsar stort på aktiv semester och det står nu klart att researrangören fortsätter som officiell leverantör till TCS Lidingöloppet i ytterligare tre år. Samarbetet sker på flera plan, där Ving ska hjälpa till att sprida varumärket TCS Lidingöloppet och lyfta löpning som motionsform bland annat genom att arrangera löparresor. Ving kommer även aktivt att delta som en viktig partner under Lidingöloppen.

Ving släpper sommarresorna för 202225.3.2021 10:53:36 CET | Pressmeddelande

Om drygt en månad drar Vings sommarsäsong igång, men det är inte bara årets sommarresor som finns bokningsbara. Redan nu är siktet inställt på sommaren 2022 och från och med idag går det att boka nästa års sommarresa på Ving.se till de mest populära destinationerna vid Medelhavet. Först ut är Vings egna koncepthotell, Sunwing Family Resorts, Sunprime Hotels och O.B. C by Sunwing, samt ett antal andra omtyckta hotell. Fler bokningsbara hotell släpps upp löpande framöver.

Nu vill pensionärerna ut och resa17.3.2021 14:26:08 CET | Pressmeddelande

Till nästa vinter har Ving redan nu fler inbokade resor än ett normalt år och ressuget är stort. I takt med att allt fler blir vaccinerade ökar lusten att åter upptäcka världen och många passar då på att boka sin drömresa. Och det är de äldre åldersgrupperna som sticker ut jämfört med snittet. I åldersgruppen 65 år och uppåt har bokningarna hos Ving ökat med 30 procent jämfört med i fjol, då vinterbokningarna vid samma tid låg i linje med ett ”normalt år”. Störst ökning står dock 50-64-åringarna för, där bokningarna har ökat med över 40 procent.