Ving utsett till Sveriges starkaste varumärke i resebranschen

I konsumentundersökning Swedish Brand Award från Evimetrix har Ving i år tagit första plats som Sveriges starkaste varumärke inom kategorin resor utifrån hur omtyckt och välkänt varumärket är.

Varumärkesstyrkan mäts utifrån Nöjd Kund Index (NKI) och Kännedom. Enligt Swedish Brand Award är de viktigaste parametrarna för resebranschen ur ett konsumentperspektiv hur personalen bemöter kunderna, hantering av Covid-19 samt bekväma och prisvärda resor.

Ving får framför allt toppbetyg i sin goda kundservice men får även ett högt betyg för bekvämlighet och hanteringen av Covid-19.

-          Genom vår 60-åriga historia har det alltid varit viktigt att utveckla vår service och våra produkter utifrån vad våra gäster vill ha. Vi vet att förväntningarna på oss är höga, och det med rätta. Vi vill erbjuda de bästa veckorna på året med allt vad det innebär. Att kunderna rankar oss högst är ett fint kvitto på vårt arbete som vi är oerhört glada för. Jag är också stolt över de fina betyg vi fått för vår hantering kring säkerhet och trygghet det senaste halvåret, både under själva resan och att man som kund känner sig trygg vid bokningstillfället, säger Magnus Wikner, VD och koncernchef på Vinggruppen i Norden.

Evimetrix Swedish Brand Award täcker i år totalt ca 400 varumärken i drygt 30 kategorier. 1 204 konsumenter har tyckt till om varumärkena i kategorin resor.

För ytterligare information, kontakta
Fredrik Henriksson, kommunikationschef Ving, telefon 0709-51 31 24, fredrik.henriksson@ving.se

Mer information hos Evimetrix finns här

Ving är en del av Nordic Leisure Travel Group (NLTG), Nordens ledande semesterföretag som erbjuder resor, såväl klassiska paketresor som egenpaketerade resor med reguljärflyg och kryssningar från Sverige, Danmark, Norge och Finland. I gruppen ingår researrangörerna Ving, Globetrotter, Spies, Tjäreborg, flygbolaget Sunclass Airlines samt de egna koncepthotellen Sunprime Hotels och Sunwing Family Resorts samt Ocean Beach Club och vännerna Lollo & Bernie. Ving ägs av Petter Stordalens Strawberry Group, Altor Funds och TDR Capital.

Ökat intresse för resor norr om polcirkeln – Ving lanserar resor till Svalbard27.10.2021 07:30:00 CEST | Pressmeddelande

I fjol lanserade Ving Icehotel som en exotisk nyhet på hemmaplan. Efterfrågan blev snabbt stor och inför årets säsong har Ving redan nu fler inbokade resenärer än vad fjolåret genererade totalt. Och hos dotterbolaget Globetrotter märks återigen en ökad efterfrågan på kryssningar med Hurtigruten. Intresset för resor norr om polcirkeln blir allt större och nu kan Ving presentera ytterligare en spännande nyhet då den nordnorska ögruppen Svalbard lanseras som nytt resmål.

Skogsbad, crossfit och seniorträning bland nyheterna när Ving lanserar träningsresor för 20224.10.2021 09:26:02 CEST | Pressmeddelande

Intresset för att kombinera semester och träning ökar och för första gången släpper nu Ving alla träningsresor vid samma tillfälle. För 2022 lanseras ett bredare utbud än någonsin tidigare för den som vill ha en aktiv semester. Bland nyheterna finns allt från skogsbad/naturretreat på Mallorca och Crossfit Camp i Marbella till simläger med Therese Alshammar på Cypern och seniorträning på Kreta.

Ving öppnar nytt vuxenhotell i natursköna omgivningar på Mallorca1.10.2021 09:13:31 CEST | Pressmeddelande

Vackra Pollensa-bukten blir platsen för Vings nya tillskott – Sunprime Pollensa Bay, som blir det 14:e hotellet i ordningen inom ramen för vuxenkonceptet Sunprime Hotels och det andra på Mallorca. Hotellet är redan idag ett hotell i Vings program, men genomgår nu en renovering och uppfräschning, för att öppna upp som ett Sunprime-hotell i april 2022. Förutom läcker och modern design kommer hotellet bland annat att locka med närproducerad och vegetarisk mat, enkelrum för singelresenärer, gym med havsutsikt och ett exemplariskt läge för dem som vill utforska Mallorcas nordkust.

Hävd reseavrådan får svenskarna att boka resor27.9.2021 13:13:50 CEST | Pressmeddelande

I fredags, den 24 september, hävde UD reseavrådan för resor utanför EU. Därmed är det fritt för svenskar att från och med den 1 oktober även resa till långväga resmål. Och det råder inga tvivel om att beskedet vara efterlängtat. Hos Ving ökade antalet bokningar av charterresor med över 50 procent under helgen jämfört med för två veckor sedan, med Kap Verde i topp som ökade med 270 procent. Samtidigt bokade svenskarna rekordmånga resor med reguljärflyg hos Ving, där cityresmålen ökade allra mest (170 %), men också resor till resmål som Maldiverna.