38 träffarincomingturism

Tyska Turistbyrån

Tyskland rankas högst i Nation Brands Index - femte året i rad21.12.2021 15:44:21 CET | Tyska Turistbyrån | Pressmeddelande

Med över 60 000 intervjuer online, med personer över 18 år i 20 länder, genomför Anholt-Ipsos Nation Brands Index (NBI) en undersökning varje år. Här efterfrågas inställningen bland annat till länders regeringsstyre, export, immigration, investeringar och kultur. Det resulterade i att Tyskland återigen tog topplaceringen i NBI 2021. Kanada och Japan följer på andra respektive tredje plats. Sverige hamnade på en nionde plats (och sjönk en placering från föregående år).
Tyska Turistbyrån

DZT lanserar kampanjen #WanderlustGermany Kampanjen lanseras på 13 europeiska marknader – bred målgruppsstrategi – korsmedialt kampanjkoncept13.8.2020 14:49:35 CEST | Tyska Turistbyrån | Pressmeddelande

Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT) lanserar sin kampanj #WanderlustGermany som lockar med högkvalitativa erbjudanden med fokus på vandring och cykling i Tysklands variationsrika naturregioner. Kampanjen utförs tillsammans med premiumpartnern Mecklenburg-Vorpommern och kommer att lanseras omedelbart på 13 europeiska marknader.
Tyska Turistbyrån

Succéresultat för virtualGTM 2020 stärker omstart för Tysklands incomingturism6.7.2020 11:44:36 CEST | Tyska Turistbyrån | Pressmeddelande

Virtual GTM 2020 blev en stor succé för Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT): 450 key accounts från den internationella resebranschen från 49 länder använde plattformen för att ta del av tjänster och erbjudanden från 250 tyska partners inom hotellbranschen, transportsektorn och fritidsindustrin, incoming services och regionala turistorganisationer, och för att förhandla inför det kommande året. För detta ändamål avtalades mer än 5 700 online-möten via DZT:s GTM Networking Tool.
Tyska Turistbyrån

Europeiska källmarknader i fokus för DZT:s recoveryprogram för tysk incomingturism1.7.2020 13:52:43 CEST | Tyska Turistbyrån | Pressmeddelande

Stockholm den 01 juli 2020 – Viktiga europeiska källmarknader kommer att återhämta sig snabbast från följderna av Coronapandemin. Detta bekräftas i två internationella marknadsundersökningar på uppdrag av Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT). I undersökningarna har man analyserat utsikterna för tysk incomingturism efter att alla resebegränsningar har lyfts. Som ett led i detta kommer DZT att fokusera marknadsföringsverksamheten på de källmarknader och marknadssegment som har störst potential.
Tyska Turistbyrån

DZT utökar samarbetet med influencers1.6.2020 12:26:22 CEST | Tyska Turistbyrån | Pressmeddelande

Stockholm den 1 juni 2020 – Medan många klassiska marknadsföringskampanjer måste stoppas och skjutas upp på grund av Coronakrisen, har Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT) förstärkt sitt befintliga samarbete med influencers. Den pågående kommunikationen med dessa multiplikatorer är en del av den globala empatikampanjen #DiscoverGermanyFromHome, som DZT har lanserat för att upprätthålla intresset för Tyskland som resedestination under lockdown-perioden.
Tyska Turistbyrån

DZT utvidgar sin framgångsrika kampanj #DiscoverGermanyFromHome7.5.2020 12:20:16 CEST | Tyska Turistbyrån | Pressmeddelande

Stockholm den 7 maj 2020 – Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT:s) internationella kommunikationskampanj #DiscoverGermanyFromHome har fått ett ovanligt starkt gensvar på de 50 källmarknaderna för tysk incomingturism världen över. Sedan kampanjen lanserades den 16 mars har den nått 9,6 miljoner användare via DZT:s egna kanaler och genererat mer än en miljon interaktioner. Därtill kommer 19 000 inlägg om kampanjen på externa kanaler, vilka i sin tur resulterade i 210 000 interaktioner. Kampanjen har fått ett enastående gensvar med 94,4 procent positiva reaktioner.
Tyska Turistbyrån

DZT skapar spel för Facebook Messenger: National Tourist Board Chat Fiction-Game17.4.2020 12:23:49 CEST | Tyska Turistbyrån | Pressmeddelande

Stockholm den 17 april 2020 – Med hjälp av den senaste tekniska utvecklingen inom marknadsföring går Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT) i bräschen i konkurrensen mellan de nationella turistbyråerna, bland annat genom att integrera nya funktioner från sociala medieplattformar samt fördjupande tekniker och applikationer för samtalsgränssnitt.
Tyska Turistbyrån

DZT-kampanj #DiscoverGermanyFromHome samlar aktuella aktiviteter på sociala medier2.4.2020 17:07:35 CEST | Tyska Turistbyrån | Pressmeddelande

Stockholm den 2 april 2020 – Under den lockdown som råder i stora delar av världen samlar Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT) sina löpande marknadsföringsaktiviteter på samtliga globala sociala medier-kanaler i kommunikationskampanjen #DiscoverGermanyFromHome. Målet är att förmedla innehåll som är både inspirerande, empatiskt och samtidigt informativt till morgondagens kunder. Kampanjen inkluderar virtuella upplevelseformat av destinationer från Tysklands alla 16 delstater. På så vis knyter man kontakt med potentiella Tysklandsbesökare som har möjlighet att upptäcka landet virtuellt. Förutom #DiscoverGermanyFromHome använder kampanjen även existerande hashtaggar som #staysafe, #stayathome och #traveltomorrow.
Tyska Turistbyrån

Coronavirusets möjliga konsekvenser för tysk incomingturism – DZT planerar marketing recovery-program2.3.2020 15:33:43 CET | Tyska Turistbyrån | Pressmeddelande

Stockholm den 02 mars 2020 – Utvecklingen inom turismnäringen efter coronavirusets utbrott och de medföljande reseinskränkningarna kommer även att påverka den tyska incomingturismen under de kommande månaderna. Hur omfattande tillbakagångar som är att vänta från den kinesiska marknaden och hur länge det kommer att pågå, kommer enligt Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT) till stor del bero på vilken effekt de kinesiska myndigheternas administrativa åtgärder i praktiken får, men även hur långt viruset breder ut sig och under hur lång tid, och vilka följder krisen får för den kinesiska nationalekonomin.
Tyska Turistbyrån

Tysk incomingturism växer över det europeiska genomsnittet4.11.2019 14:50:44 CET | Tyska Turistbyrån | Pressmeddelande

Stockholm den 04 november 2019 – Trots det tuffa läget på marknaden ökar Tysklands popularitet som resmål i den europeiska konkurrensen, detta enligt en delrapport från IPK Internationals studie World Travel Monitor. Marknadsforskningsinstitutet har på uppdrag av Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT) sammanställt siffror för månaderna januari till augusti 2019. Europa är den överlägset viktigaste källregionen för tysk incoming och enligt rapporten har europeiska resor till Tyskland ökat med 2,5 procent i jämförelse med samma period föregående år. Nordamerika står för en tillväxtimpuls från de transatlantiska marknaderna med plus tre procent.
  • 1
  • 2
  • Sista
  • >>
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye