DHR:s förbundsmöte 2023: Hybrid och jubileum!

-Efter 100 år är DHR fortfarande ett livskraftigt förbund, säger Åsa Strahlemo, förbundsordförande.

DHR håller förbundsmöte under 100-årsjubiléet.
Åsa Strahlemo, förbundsordförande DHR. Foto: Anna Drvnik. Anna Drvnik

-Det visar inte minst de starka förslagen från organisationsgruppen, som tagit sikte på framtiden och på förbättringspotential. Att locka och behålla nya medlemmar, genom att arbeta både strategiskt på lång sikt och konkret med rutiner, det är en av de saker som jag verkligen gillar i organisationsgruppens förslag, säger Åsa Strahlemo.

DHR ska satsa på utbildning och information till medlemmar samt stärka samarbetet med ungdomsförbundet.

Det är en del av innehållet i de 15 förslag för att stärka organisationen som kommer upp på förbundsmötet.

För att öka kunskap och medvetenhet hos medlemmar ska DHR använda digitala plattformar och ömsesidig dialog. Däremot har inte organisationsgruppen sett några behov av att ändra DHR:s struktur och uppbyggnad. Enligt förslaget ska DHR även i fortsättningen bestå av lokala avdelningar, distrikt/regioner samt nationella nivån med förbundsstyrelse, men med en lite större flexibilitet än idag.

Förbundsmöte 2023: Hybrid och jubileum!

50 ombud från hela landet samlas 13-22 oktober. De första dagarna, 13-18 oktober, hålls förbundsmötet digitalt, i ett verktyg som alla ombud har fått en utbildning i. Den 19 oktober är mötet ajournerat för resor. 20-22 oktober håller DHR förbundsmöte på hotell Scandic Grand Central i Göteborg.

Media inbjudes härmed till DHR:s förbundsmötet 2023

Torsdag 12 oktober: Registrering och inloggning

Fredag 13 oktober: Förbundsmötet startar digitalt

Onsdag 18 oktober: Förbundsmötet ajourneras

Fredag 20 oktober: Förbundsmötet återupptas fysiskt på Scandic Grand Central i Göteborg kl 13. Jesper Odelberg och Bandet Går håller föreställning kl 20 för förbundsmötets deltagare och gäster.

Lördag 21 oktober: Stor 100-årsjubileumsmiddag, ej öppet för media, vänligen respektera att denna fest är intern.

Söndag 22 oktober: Förbundsmötet avslutas med gemensam fika kl 15.30.

Specialinbjudan! ”Inte helt 100” med Jesper Odelberg & Bandet Går

Under DHR:s 100-årsjubileum gör Jesper Odelberg en turné med musik och prat, skratt och allvar. Media inbjuds att se föreställningen i

Stockholm: Hallunda Folkets Hus, torsd 5 oktober kl. 19.30-21.00

Göteborg: Scandic Grand Central, fred 20 oktober kl 20

För mer info och intervjuer, kontakta:
Åsa Strahlemo, förbundsordförande tel: 0705 088029
Karolina Celinska, rättighetspolitisk samordnare tel: 076 8378034
Lars-Göran Wadén, vice förbundsordförande tel: 0707 662409
Ken Gammelgård, förbundssekreterare tel: 073 8078030
Jesper Odelberg, artist: 0706 204616

Jesper Odelberg gör föreställningen "Inte helt 100". Foto: Anna Rehnberg.
Jesper Odelberg. Foto: Anna Rehnberg.