Aftonbladet gör streamad humorserie – premiär i höst
Produktionen har precis spelats in och just nu pågår klippning av de åtta avsnitten som kommer att gå i höst.
– Det är första gången vi gör en sådan här omfattande tv-satsning inom Aftonbladet Plus. Vi gör mycket sport-tv, men det är en helt ny nivå för oss och nu går vi för första gången in i underhållningssegmentet, säger Ted Kudinoff, chef för Aftonbladet Consumer Business.
Aftonbladet har idag över en kvarts miljon digitala plus-prenumeranter.
– Det här programmet gör vi primärt för dem, för att öka deras engagemang, men vi hoppas förstås också att programmet ska leda till nya prenumeranter, att det blir ett ”ett program som måste ses” och som gör att fler upptäcker allt annat som vi erbjuder inom Plus, säger Ted Kudinoff.
Humorserien har fått namnet ”Noll Kontroll”, efter programidén som bygger på att deltagarna faktiskt inte har koll på vad som händer i huset där de samlats. Programledare Mauri Hermundssons uppgift är att från ett annat hus dela ut individuella uppdrag till komikerna i huset.
– Det enda förutsägbara med det här gänget och den här humorserien är att inget går att förutsäga. Allt kan hända. Dessutom är Per Andersson med och Per Andersson är som bekant Per Andersson. Då brukar det hända grejer, säger Mauri Hermundsson.
Komiker som medverkar och tävlar mot varandra i ”Noll Kontroll” är Per Andersson, Sofia Dalén, Anis Don Demina, Clara Henry, Louise Nordahl, Torbjörn Averås Skorup och Shanthi Rydwall Menon.
”Noll Kontroll” produceras av produktionsbolaget FLX som haft många succér genom åren, däribland “Solsidan”. Det är första gången de gör ett stort samarbete med Aftonbladet.
– Det här gänget bjöd på en hysteriskt rolig inspelning. Precis som Mauri är inne på ville vi skapa ett program där precis allt kan hända. Och Ja, tammetusan allt hände i det där huset, säger FLX producent Eleanor Andersson.
Aftonbladet-profilen Mauri Hermundsson har som ”Mustiga Mauri” gjort succé med Youtube-serien ”Uppdrag Mat” som varje avsnitt lockar flera hundratusen tittare. Han har också programlett ”Lego Masters” för TV4.
”Noll Kontroll” har premiär i höst. Det blir sju avsnitt plus en uppsummering med det bästa från säsongen. Hela serien släpps på Aftonbladet.se och är tillgänglig för Plus-prenumeranter.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Britta Ek Thomas, affärsutvecklare, Aftonbladet. Telefon: 073-630 71 69. E-post: britta.ek.thomas@schibsted.com.
Eleanor Andersson, producent, FLX. Telefon: 070-735 23 96. E-post:eleanor.andersson@flx.se.
Nyckelord
Kontakter
Petter OvanderCommunication Specialist, Publishing
Tel:070-268 26 64petter.ovander@schibsted.comBilder
Om
Följ Schibsted
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted
SvD Kompakt hyllas internationellt – ”bästa nya digitala produkt”26.4.2024 10:37:59 CEST | Pressmeddelande
Svenska Dagbladets nya nyhetstjänst SvD Kompakt tog igår hem priset som ”bästa nya digitala produkt” på INMA Global Media Awards, ett VM för nyhetsjournalistik. SvD Kompakt lanserades i höstas med ambitionen att nå en ny publik – en ung och nyfiken målgrupp som vanligtvis inte hänger på traditionella nyhetssajter. Hittills har 35 000 prenumeranter signat upp.
Sportbladet Allsvenskan – filmad podd ska ta allsvensk fotboll till ny nivå25.3.2024 07:01:00 CET | Pressmeddelande
Strax innan allsvenskan drar igång lanserar Aftonbladet en filmad podd för att ta fotbollspublikens mest älskade serie till en ny nivå. Tre gånger i veckan samlas Sportbladets profiler för att tillsammans med väntade och oväntade gäster ge tittarna – och lyssnarna – en helt ny upplevelse av svensk fotboll.
Schibsted och Stiftelsen Tinius tecknar slutligt avtal om försäljningen av nyhetsverksamheter22.3.2024 08:10:05 CET | Pressmeddelande
Schibsted ASA tillkännagav idag att de har tecknat ett slutligt avtal om försäljning av sina nyhetsverksamheter till Stiftelsen Tinius genom Blommenholm Industrier AS. Avtalet är en viktig milstolpe i ombildningen av dagens Schibsted till två mer fokuserade bolag: ett mediebolag helt ägt av Stiftelsen Tinius och ett börsnoterat marknadsplatsbolag.
Godare är årets annonsaffär – och SvD tar hem dubbla poddpriser21.3.2024 16:04:30 CET | Pressmeddelande
Aftonbladet och Svenska Dagbladet dominerade Årets Dagstidning-galan. Fyra av nio priser gick till Schibsteds svenska mediehus. SvD tog bland annat hem titeln Årets Redaktion och Aftonbladets satsning på mat, Godare, blev Årets Annonsaffär. ”Att skapa genomtänkta lösningar där många kanaler används på ett sammansvetsat sätt skapar stora möjligheter”, konstaterar juryn för annonsaffären i sin motivering.
Erik Hedtjärn ny redaktionschef på SvD13.3.2024 12:30:22 CET | Pressmeddelande
Erik Hedtjärn blir ny redaktionschef på Svenska Dagbladet, ett uppdrag han delar med Daniel Kederstedt. ”SvD är den bästa platsen att vara på för journalister som vill hitta på nya smarta sätt att göra kvalitetsjournalistik och utveckla nyhetsjournalistiken”, säger Erik Hedtjärn.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum