Aftonbladet lanserar Family
Family vill vara en pålitlig vän till familjen, som med artiklar, krönikor, poddar, veckobrev, tv och chattar erbjuder Aftonbladets läsare en roligare och bättre vardag. Sajten presenteras av Trygg-Hansa och lanseras den 11 februari. Med en inkluderande och modern syn på familjelivet och en idé om hållbarhet sträcker Family ut sin hand till småbarnsföräldrar, bonusfamiljer, far- och morföräldrar och alla andra som kan vara en del av den samtida familjen.
– Det finns ett otroligt intresse för alla familjerelaterade frågor i dag men det finns för få kvalitativa alternativ att vända sig till med sina frågor, sin oro och sina glädjeämnen. Family svarar mot det här behovet och är en satsning som rimmar perfekt med Aftonbladets ambition om att göra livet lite lättare för våra läsare och användare, säger Lena K Samuelsson, publisher för Aftonbladet.
På Family finns en bred palett av ämnen och funktioner. En namngenerator som hjälper alla som har svårt att bestämma sig för vad deras barn ska heta, guider om hur man bäst hanterar föräldraförsäkringen och försäkringskassan, expertens tips om hur man pratar med barnen om internets mörka sidor och mattips till gravida. För att nämna något.
– Vi skapar en sajt där jag själv vill hänga, vilket är en dröm som projektledare. Min privata värld kretsar kring föräldraskapets alla faser och funderingar och att få ägna dagarna åt att räta ut dessa frågetecken gör mitt liv roligare och enklare – vilket jag hoppas det även ska betyda för läsarna. Jag är så oerhört glad att äntligen få lansera, säger Ylva Niklasson, projektledare för Aftonbladet Family.
– Vi vet att kontext och data är viktigt för våra annonsörer och med Family öppnar vi dörren till helt nya möjligheter att kommunicera med en en relevant målgrupp i tydlig kontext. Både på sajten och genom den data den genererar. Vi är väldigt glada över att Trygg-Hansa är med oss redan från starten och ser fram emot att utveckla affären ytterligare under 2019, säger Kamilla Edehorn, på Schibsted Brand Studio.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Ylva Niklasson, projektledare, Aftonbladet. Tel: 0739-801 808 E-post: ylva.niklasson@aftonbladet.se
Lotta Tjulin Thörnqvist, Head of Creative Sales, Schibsted Brand Studio. Tel: 070-386 24 97. E-post: lotta.thornqvist@schibsted.com
Eric Rosén, Associate Editor. Tel: 070-474 22 51. E-post: eric.rosen@aftonbladet.se.
Nyckelord
Kontakter
Petter OvanderCommunication Specialist Publishing
Tel:070-268 26 64petter.ovander@schibsted.comBilder
Om
Följ Schibsted
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted
SvD Kompakt hyllas internationellt – ”bästa nya digitala produkt”26.4.2024 10:37:59 CEST | Pressmeddelande
Svenska Dagbladets nya nyhetstjänst SvD Kompakt tog igår hem priset som ”bästa nya digitala produkt” på INMA Global Media Awards, ett VM för nyhetsjournalistik. SvD Kompakt lanserades i höstas med ambitionen att nå en ny publik – en ung och nyfiken målgrupp som vanligtvis inte hänger på traditionella nyhetssajter. Hittills har 35 000 prenumeranter signat upp.
Sportbladet Allsvenskan – filmad podd ska ta allsvensk fotboll till ny nivå25.3.2024 07:01:00 CET | Pressmeddelande
Strax innan allsvenskan drar igång lanserar Aftonbladet en filmad podd för att ta fotbollspublikens mest älskade serie till en ny nivå. Tre gånger i veckan samlas Sportbladets profiler för att tillsammans med väntade och oväntade gäster ge tittarna – och lyssnarna – en helt ny upplevelse av svensk fotboll.
Schibsted och Stiftelsen Tinius tecknar slutligt avtal om försäljningen av nyhetsverksamheter22.3.2024 08:10:05 CET | Pressmeddelande
Schibsted ASA tillkännagav idag att de har tecknat ett slutligt avtal om försäljning av sina nyhetsverksamheter till Stiftelsen Tinius genom Blommenholm Industrier AS. Avtalet är en viktig milstolpe i ombildningen av dagens Schibsted till två mer fokuserade bolag: ett mediebolag helt ägt av Stiftelsen Tinius och ett börsnoterat marknadsplatsbolag.
Godare är årets annonsaffär – och SvD tar hem dubbla poddpriser21.3.2024 16:04:30 CET | Pressmeddelande
Aftonbladet och Svenska Dagbladet dominerade Årets Dagstidning-galan. Fyra av nio priser gick till Schibsteds svenska mediehus. SvD tog bland annat hem titeln Årets Redaktion och Aftonbladets satsning på mat, Godare, blev Årets Annonsaffär. ”Att skapa genomtänkta lösningar där många kanaler används på ett sammansvetsat sätt skapar stora möjligheter”, konstaterar juryn för annonsaffären i sin motivering.
Erik Hedtjärn ny redaktionschef på SvD13.3.2024 12:30:22 CET | Pressmeddelande
Erik Hedtjärn blir ny redaktionschef på Svenska Dagbladet, ett uppdrag han delar med Daniel Kederstedt. ”SvD är den bästa platsen att vara på för journalister som vill hitta på nya smarta sätt att göra kvalitetsjournalistik och utveckla nyhetsjournalistiken”, säger Erik Hedtjärn.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum