Schibsted

Aftonbladet lanserar Family

Dela

Familjebubblan och familjelivet ska bli lite enklare, tryggare och roligare. Det är löftet från Aftonbladet när nya sajten Family lanseras under parollen "Det bästa för familjen”. Family är en helt ny innehållssatsning, där föräldraskapet, babybubblan och de små utmaningar och stora svårigheter familjer möter står i centrum.

Aftonbladets nya sajt med allt för familjen.
Aftonbladets nya sajt med allt för familjen.

Family vill vara en pålitlig vän till familjen, som med artiklar, krönikor, poddar, veckobrev, tv och chattar erbjuder Aftonbladets läsare en roligare och bättre vardag. Sajten presenteras av Trygg-Hansa och lanseras den 11 februari. Med en inkluderande och modern syn på familjelivet och en idé om hållbarhet sträcker Family ut sin hand till småbarnsföräldrar, bonusfamiljer, far- och morföräldrar och alla andra som kan vara en del av den samtida familjen.

– Det finns ett otroligt intresse för alla familjerelaterade frågor i dag men det finns för få kvalitativa alternativ att vända sig till med sina frågor, sin oro och sina glädjeämnen. Family svarar mot det här behovet och är en satsning som rimmar perfekt med Aftonbladets ambition om att göra livet lite lättare för våra läsare och användare, säger Lena K Samuelsson, publisher för Aftonbladet.

På Family finns en bred palett av ämnen och funktioner. En namngenerator som hjälper alla som har svårt att bestämma sig för vad deras barn ska heta, guider om hur man bäst hanterar föräldraförsäkringen och försäkringskassan, expertens tips om hur man pratar med barnen om internets mörka sidor och mattips till gravida. För att nämna något.

– Vi skapar en sajt där jag själv vill hänga, vilket är en dröm som projektledare. Min privata värld kretsar kring föräldraskapets alla faser och funderingar och att få ägna dagarna åt att räta ut dessa frågetecken gör mitt liv roligare och enklare – vilket jag hoppas det även ska betyda för läsarna. Jag är så oerhört glad att äntligen få lansera, säger Ylva Niklasson, projektledare för Aftonbladet Family.

– Vi vet att kontext och data är viktigt för våra annonsörer och med Family öppnar vi dörren till helt nya möjligheter att kommunicera med en en relevant målgrupp i tydlig kontext. Både på sajten och genom den data den genererar. Vi är väldigt glada över att Trygg-Hansa är med oss redan från starten och ser fram emot att utveckla affären ytterligare under 2019, säger Kamilla Edehorn,  på Schibsted Brand Studio.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Ylva Niklasson, projektledare, Aftonbladet. Tel: 0739-801 808 E-post: ylva.niklasson@aftonbladet.se
Lotta Tjulin Thörnqvist, Head of Creative Sales, Schibsted Brand Studio. Tel: 070-386 24 97. E-post: lotta.thornqvist@schibsted.com
Eric Rosén, Associate Editor. Tel: 070-474 22 51. E-post: eric.rosen@aftonbladet.se.

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Aftonbladets nya sajt med allt för familjen.
Aftonbladets nya sajt med allt för familjen.
Ladda ned bild
Aftonbladet lanserar ny sajt, Family.
Aftonbladet lanserar ny sajt, Family.
Ladda ned bild
Ylva Niklasson, projektledare Aftonbladet.
Ylva Niklasson, projektledare Aftonbladet.
Ladda ned bild

Om

Schibsted
Schibsted
Västra Järnvägsgatan 21
111 64 Stockholm

08 - 725 25 00https://www.schibsted.com

Följ Schibsted

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Senaste pressmeddelandena från Schibsted

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum