Agnes Banck i ny roll på Schibsted – Tillträder som HR Business Partner, Head of People & Culture på Lendo Group

Låneförmedlaren Lendo som gjorde en större omorganisation och internationaliserade bolaget ytterligare för cirka ett år sedan har nu tillsatt Agnes Banck för att leda arbetet med HR och kultur. Agnes kommer närmast från rollen som HR Manager på Schibsted Growth och har tidigare arbetat som både HR BP och HR Manager i globala företag såväl som startupbolag inom tech industrin. Lendo är ett helägt bolag av mediekoncernen Schibsted.

Agnes Bank

Som HR Business Partner kommer hon att fokusera på Lendos verksamheter i samtliga länder med Lendos globala ledningsgrupp som utgångspunkt.

Lendo är inne i en expansiv fas och en viktig del av jobbet är och driva HR-relaterade frågor i samband med att Lendo etablerar verksamheter på nya marknader. Lendos interna kultur är en central del av bolagets framgångar och blir också framgent ett strategiskt viktigt område att bygga vidare på när bolaget nu går in i en ny fas.

I rollen som HR Business partner kommer Agnes att fokusera på utveckling av medarbetare och organisation samtidigt som hon får ett övergripande ansvar för att säkerställa att personalfrågor hanteras effektivt och med ett fokus på medarbetarupplevelsen.

- Lendo har ambitiösa planer och expanderar till nya marknader - senast Spanien. Våra medarbetare och deras engagemang har varit nyckeln till Lendos framgång och det blir ännu viktigare framåt när vi växer. Att stärka vårt team med Agnes erfarenhet kommer att hjälpa oss alla att möta framtiden, säger Roar Bjaerum, CEO, Lendo Group.

- Jag har i tidigare roll jobbat med Lendo men har nu fått förmånen att fokusera på Lendo fullt ut, vilket har varit en stor önskan hos mig. Det är ett fantastisk bolag, med stark kultur, entreprenöriell känsla och duktiga medarbetare. Jag ser med stor glädje fram emot att skapa framtiden ihop med dem, säger Agnes Banck.

Agnes Banck kommer vara baserad i Stockholm och tillträder den 25 januari.

För ytterligare information, kontakta:

Håkan Halvarsson, SVP HR, Schibsted

Mail: Hakan.halvarsson@schibsted.com

Agnes Bank
Roar Bjaerum

Premiär! Omni Ekonomi tar över aktieprogrammet och succén #Uppesittarkväll22.2.2021 12:00:00 CETPressmeddelande

Omni Ekonomi tar över och sänder #Uppesittarkväll med start nu på onsdag. Precis som tidigare kommer programmet att sändas kvällen före löning varje månad med aktieprofilerna Albin Kjellberg och Nicklas Andersson som programledare. "Det känns naturligt att Omni Ekonomi tar över programmet. Vi är ju destinationen för alla som älskar aktier och sparande", säger Henrik Danielsson, redaktör på Omni Ekonomi och nu även redaktör för #Uppesittarkväll.