Agnes Banck i ny roll på Schibsted – Tillträder som HR Business Partner, Head of People & Culture på Lendo Group
Låneförmedlaren Lendo som gjorde en större omorganisation och internationaliserade bolaget ytterligare för cirka ett år sedan har nu tillsatt Agnes Banck för att leda arbetet med HR och kultur. Agnes kommer närmast från rollen som HR Manager på Schibsted Growth och har tidigare arbetat som både HR BP och HR Manager i globala företag såväl som startupbolag inom tech industrin. Lendo är ett helägt bolag av mediekoncernen Schibsted.

Som HR Business Partner kommer hon att fokusera på Lendos verksamheter i samtliga länder med Lendos globala ledningsgrupp som utgångspunkt.
Lendo är inne i en expansiv fas och en viktig del av jobbet är och driva HR-relaterade frågor i samband med att Lendo etablerar verksamheter på nya marknader. Lendos interna kultur är en central del av bolagets framgångar och blir också framgent ett strategiskt viktigt område att bygga vidare på när bolaget nu går in i en ny fas.
I rollen som HR Business partner kommer Agnes att fokusera på utveckling av medarbetare och organisation samtidigt som hon får ett övergripande ansvar för att säkerställa att personalfrågor hanteras effektivt och med ett fokus på medarbetarupplevelsen.
- Lendo har ambitiösa planer och expanderar till nya marknader - senast Spanien. Våra medarbetare och deras engagemang har varit nyckeln till Lendos framgång och det blir ännu viktigare framåt när vi växer. Att stärka vårt team med Agnes erfarenhet kommer att hjälpa oss alla att möta framtiden, säger Roar Bjaerum, CEO, Lendo Group.
- Jag har i tidigare roll jobbat med Lendo men har nu fått förmånen att fokusera på Lendo fullt ut, vilket har varit en stor önskan hos mig. Det är ett fantastisk bolag, med stark kultur, entreprenöriell känsla och duktiga medarbetare. Jag ser med stor glädje fram emot att skapa framtiden ihop med dem, säger Agnes Banck.
Agnes Banck kommer vara baserad i Stockholm och tillträder den 25 januari.
För ytterligare information, kontakta:
Håkan Halvarsson, SVP HR, Schibsted
Mail: Hakan.halvarsson@schibsted.com
Nyckelord
Bilder


Om
Rethinking things since 1839
Schibsted kombinerar en lång och stolt publicist-tradition, som sträcker sig ända från 1800-talet, med digital innovation och entreprenörskap. Verksamheten inkluderar bland annat bolag som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Lendo, Prisjakt och TV.nu.
Följ Schibsted
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted
Nu blir det Omnis nyheter på Arlanda Express2.3.2021 09:00:00 CET | Pressmeddelande
Nyhetstjänsten Omni tar över nyhetsförmedlingen på alla skärmar på Arlanda Express. Innan pandemin reste 3,6 miljoner resenärer årligen med tågen till och från Arlanda. ”Omnis nyheter är som gjorda för skärmar i offentliga miljöer”, säger Alexander Frid Kahn, affärsutvecklingschef på Omni.
Väder engagerar - Klart tar vädersnacket till en ny nivå 23.2.2021 11:22:28 CET | Pressmeddelande
Klyschigt kallprat eller viktig samhällsinformation. Svenskarna älskar att prata väder. En undersökning som Klart har gjort visar att sex av tio svenskar pratar om vädret en eller flera gånger om dagen. Så här i perioden mellan vinter och vår, pågående sportlov och en pandemi som får många att vistas utomhus mer än vanligt, är vädret mer aktuellt än någonsin.
Premiär! Omni Ekonomi tar över aktieprogrammet och succén #Uppesittarkväll22.2.2021 12:00:00 CET | Pressmeddelande
Omni Ekonomi tar över och sänder #Uppesittarkväll med start nu på onsdag. Precis som tidigare kommer programmet att sändas kvällen före löning varje månad med aktieprofilerna Albin Kjellberg och Nicklas Andersson som programledare. "Det känns naturligt att Omni Ekonomi tar över programmet. Vi är ju destinationen för alla som älskar aktier och sparande", säger Henrik Danielsson, redaktör på Omni Ekonomi och nu även redaktör för #Uppesittarkväll.
Ny SvD-podd: Dagens story tar med lyssnaren bakom kulisserna19.2.2021 08:44:30 CET | Pressmeddelande
I dag släpps första avsnittet av Dagens story – Svenska Dagbladets nya dagliga nyhetspodd. Konceptet har tagits fram efter ett omfattande researcharbete för att svara mot vad SvD:s målgrupp vill ha. Podden sätter de viktigaste nyhetshändelserna i fokus och tar lyssnaren med bakom kulisserna.
Westerstad och de Gregorio i nya roller för framtidens kulturjournalistik17.2.2021 08:45:00 CET | Pressmeddelande
SvD Kultur gör förändringar på redaktionen för att skapa framtidens kulturjournalistik. Josefin de Gregorio (f.d. Holmström) rekryteras som redaktör med ansvar för hela nyhetsflödet – både kulturnyheter och kulturdebatt – och Elsa Westerstad får en ny roll som idé- och samtidsredaktör.
Aftonbladets nya klimatsatsning: Liverapportering varje dag16.2.2021 08:45:00 CET | Pressmeddelande
Liverapport varje dag – om klimatet. Nu utökar Aftonbladet bevakningen av världens viktigaste fråga. ”Det förtjänar en daglig plats på Sveriges största nyhetssajt”, säger redaktionschef Karin Schmidt.
Schibsted News Media passerar två miljarder fjärde kvartalet12.2.2021 07:05:09 CET | Pressmeddelande
En positiv digital intäktsutveckling tillsammans med god kostnadskontroll bidrog till att omsättningen för Schibsteds nyhetsmedier växte med fem procent och landade på över två miljarder norska kronor, med en vinstmarginal på 14 procent, under det fjärde kvartalet 2020.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum