Albert tar in 50 miljoner och ger fler unga en möjlighet till utbildning
Demokratisering av kunskap och att göra kunskap tillgänglig för fler genom teknisk innovation är drivkraften bakom Albert. Tjänsten bygger på en digital prenumeration som erbjuder elever i grundskolan och årskurs 1 i gymnasiet professionell handledning i matematik.
- Vi är väldigt glada att kunna fortsätta vår utveckling, både genom att växa med fler kunder, större personalstyrka och till fler marknader. Vi kommer också att investera i produkten och användarupplevelsen, säger Salman Eskandari, grundare och vd, Albert.
- Edtech är ett av de mest intressanta områdena att investera i nu vilket Albert hela tiden bevisar med sin utveckling. Vi är övertygade om att teknologi använd på rätt kan demokratisera lärandeprocessen och göra lärandet mer effektivt och intressant, säger Richard Sandenskog, Head of Investment på Schibsted Growth.
Via appen Albert får eleverna tillgång till en digital mattelärare när som helst, var som helst och på elevens egna villkor och förutsättningar. Det tekniska systemet bygger på att Albert, som matteläraren kallas, anpassar undervisningen till var eleven befinner sig, just den årskurs eleven går i, just den kurs i matte som eleven har framför sig och just de frågeställningar eleven behöver hjälp med.
Albert grundades 2015 och har vuxit sedan start. I den senaste investeringsrundan är Schibsted Growth lead investor, tillsammans med Martin Wattin, Inbox Capital och Håkan Roos, Roos Gruppen. Fler välkända namn finns med sedan tidigare, som Lena Apler, Claes Kinell, Mats Andersson och Tomas Stiernsted.
För ytterligare information, besök hejalbert.se eller kontakta:
Arta Mandegari, medgrundare Albert
Tfn: 0723-096494
Mail: arta@hejalbert.se
Nyckelord
Kontakter
Dora Streiffert TolstoyKommunikationschef Growth
Tel:073-924 23 30dora.streiffert.tolstoy@schibsted.comBilder
Om
Shaping the media of tomorrow. Today.
Schibsted Media kombinerar en lång och stolt publicist-tradition, som sträcker sig ända från 1800-talet, med digital innovation och entreprenörskap. Verksamheten inkluderar bland annat bolag som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Lendo, Prisjakt och TV.nu.
Följ Schibsted
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted
Sportbladet Allsvenskan – filmad podd ska ta allsvensk fotboll till ny nivå25.3.2024 07:01:00 CET | Pressmeddelande
Strax innan allsvenskan drar igång lanserar Aftonbladet en filmad podd för att ta fotbollspublikens mest älskade serie till en ny nivå. Tre gånger i veckan samlas Sportbladets profiler för att tillsammans med väntade och oväntade gäster ge tittarna – och lyssnarna – en helt ny upplevelse av svensk fotboll.
Schibsted och Stiftelsen Tinius tecknar slutligt avtal om försäljningen av nyhetsverksamheter22.3.2024 08:10:05 CET | Pressmeddelande
Schibsted ASA tillkännagav idag att de har tecknat ett slutligt avtal om försäljning av sina nyhetsverksamheter till Stiftelsen Tinius genom Blommenholm Industrier AS. Avtalet är en viktig milstolpe i ombildningen av dagens Schibsted till två mer fokuserade bolag: ett mediebolag helt ägt av Stiftelsen Tinius och ett börsnoterat marknadsplatsbolag.
Godare är årets annonsaffär – och SvD tar hem dubbla poddpriser21.3.2024 16:04:30 CET | Pressmeddelande
Aftonbladet och Svenska Dagbladet dominerade Årets Dagstidning-galan. Fyra av nio priser gick till Schibsteds svenska mediehus. SvD tog bland annat hem titeln Årets Redaktion och Aftonbladets satsning på mat, Godare, blev Årets Annonsaffär. ”Att skapa genomtänkta lösningar där många kanaler används på ett sammansvetsat sätt skapar stora möjligheter”, konstaterar juryn för annonsaffären i sin motivering.
Erik Hedtjärn ny redaktionschef på SvD13.3.2024 12:30:22 CET | Pressmeddelande
Erik Hedtjärn blir ny redaktionschef på Svenska Dagbladet, ett uppdrag han delar med Daniel Kederstedt. ”SvD är den bästa platsen att vara på för journalister som vill hitta på nya smarta sätt att göra kvalitetsjournalistik och utveckla nyhetsjournalistiken”, säger Erik Hedtjärn.
Lotta Folcker ny publisher på Aftonbladet12.3.2024 10:02:04 CET | Pressmeddelande
Lotta Folcker blir ny publisher och ansvarig utgivare på Aftonbladet. ”I Lotta Folcker får Aftonbladet en god ledare med gedigen erfarenhet från både nyheter och sport. Hon bidrar med stark kompetens inom video samt digital affär och utveckling. Det är bra för Aftonbladet, men också väldigt värdefull när vi ska bygga en ny stark mediekoncern i Norden”, säger Siv Juvik Tveitnes, koncerndirektör i Schibsted News Media.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum