Anders Nylander lämnar Schibsted
– Det är klart att det känns lite sorgligt att lämna Schibsted efter så många år. Jag har vigt en stor del av min tid till Schibsted och alltid kört järnet. Jag har som ni säkert förstår haft en grym tid här, först på Aftonbladet, och sedan i SSI (Schibsted Sales & Inventory) de sista fem åren. Det har varit en ära att få leda SSI och alla de extremt bra människor som jobbar här, och jag är stolt över vad vi har åstadkommit tillsammans. Även om mediebranschen fortsätter att möta stora utmaningar i framtiden så tror jag vår unika nationella position om den används på rätt sätt är en enorm fördel i konkurrensen med internationella aktörer, säger Anders Nylander.
Anders kommer i fortsättningen jobba för sig själv i sina egna bolag.
– Anders och jag har jobbat ihop sedan vi träffade varandra på Aftonbladet för 10 år sedan, och vi har haft en mycket bra relation hela vägen. Jag har stor respekt för honom både som professionell och som kollega, och ett Schibsted utan honom kommer inte vara detsamma. Men allt har sin tid, och som människor gör vi medvetna val när vi väljer att stanna – och när vi lämnar. Att Anders nu vill använda ännu mer av entreprenören i sig är ett tydligt val från hans sida, och det enda riktiga jag kan göra då är såklart att önska honom all lycka till i framtiden, säger Per Håkon Fasting, försäljningsdirektör för Schibsted News Media.
Schibsteds sverigechef, Raoul Grünthal, framhåller att Anders Nylander har varit en viktig spelare för koncernen.
– Anders insats har varit avgörande för att Schibsted kunnat nå den ledande position vi idag har inom digitala medier i Sverige. Han har med ett starkt ledarskap byggt SSI till Sveriges mest professionella annonsförsäljningsorganisation och han har dessutom bidragit på ett mycket positivt sätt i Schibsteds svenska ledningsstruktur, säger Raoul Grünthal.
Joakim Flodin tf vd
Joakim Flodin, som hittills varit försäljningsdirektör för SSI, blir tf vd när Anders Nylander slutar. Flodin började också sin Schibsted-karriär på Aftonbladet 2005.
– Jag är väldigt glad över att Joakim Flodin har accepterat den här rollen. Jag är övertygad om att han kommer att säkerställa den "drive" och kontinuitet vi nu behöver framöver, när vi samordnas kring en gemensam strategi för försäljningsorganisationerna i Sverige och Norge – för att bli ännu mer konkurrenskraftiga och kunna erbjuda ännu bättre produkter till våra kunder genom att samla våra resurser. Joakim är redan en väldigt viktig person ut mot våra kunder och byråkontakter, samtidigt som han också känner organisationen väl internt, så det här tycker jag blir väldigt bra, säger Per Håkon Fasting.
Nyckelord
Kontakter
Johan LindbladhKommunikationschef
Tel:070-820 44 05johan.lindbladh@schibsted.comBilder
Om
Shaping the media of tomorrow. Today.
Schibsted Media kombinerar en lång och stolt publicist-tradition, som sträcker sig ända från 1800-talet, med digital innovation och entreprenörskap. Verksamheten inkluderar bland annat bolag som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Lendo, Prisjakt och TV.nu.
Följ Schibsted
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted
SvD Kompakt hyllas internationellt – ”bästa nya digitala produkt”26.4.2024 10:37:59 CEST | Pressmeddelande
Svenska Dagbladets nya nyhetstjänst SvD Kompakt tog igår hem priset som ”bästa nya digitala produkt” på INMA Global Media Awards, ett VM för nyhetsjournalistik. SvD Kompakt lanserades i höstas med ambitionen att nå en ny publik – en ung och nyfiken målgrupp som vanligtvis inte hänger på traditionella nyhetssajter. Hittills har 35 000 prenumeranter signat upp.
Sportbladet Allsvenskan – filmad podd ska ta allsvensk fotboll till ny nivå25.3.2024 07:01:00 CET | Pressmeddelande
Strax innan allsvenskan drar igång lanserar Aftonbladet en filmad podd för att ta fotbollspublikens mest älskade serie till en ny nivå. Tre gånger i veckan samlas Sportbladets profiler för att tillsammans med väntade och oväntade gäster ge tittarna – och lyssnarna – en helt ny upplevelse av svensk fotboll.
Schibsted och Stiftelsen Tinius tecknar slutligt avtal om försäljningen av nyhetsverksamheter22.3.2024 08:10:05 CET | Pressmeddelande
Schibsted ASA tillkännagav idag att de har tecknat ett slutligt avtal om försäljning av sina nyhetsverksamheter till Stiftelsen Tinius genom Blommenholm Industrier AS. Avtalet är en viktig milstolpe i ombildningen av dagens Schibsted till två mer fokuserade bolag: ett mediebolag helt ägt av Stiftelsen Tinius och ett börsnoterat marknadsplatsbolag.
Godare är årets annonsaffär – och SvD tar hem dubbla poddpriser21.3.2024 16:04:30 CET | Pressmeddelande
Aftonbladet och Svenska Dagbladet dominerade Årets Dagstidning-galan. Fyra av nio priser gick till Schibsteds svenska mediehus. SvD tog bland annat hem titeln Årets Redaktion och Aftonbladets satsning på mat, Godare, blev Årets Annonsaffär. ”Att skapa genomtänkta lösningar där många kanaler används på ett sammansvetsat sätt skapar stora möjligheter”, konstaterar juryn för annonsaffären i sin motivering.
Erik Hedtjärn ny redaktionschef på SvD13.3.2024 12:30:22 CET | Pressmeddelande
Erik Hedtjärn blir ny redaktionschef på Svenska Dagbladet, ett uppdrag han delar med Daniel Kederstedt. ”SvD är den bästa platsen att vara på för journalister som vill hitta på nya smarta sätt att göra kvalitetsjournalistik och utveckla nyhetsjournalistiken”, säger Erik Hedtjärn.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum