Årets stora konfirmationsfest - Victor Leksell i domkyrkan

Ska du börja åttan? Då är du specialinbjuden till Västerås domkyrka torsdagen den 29 augusti. Victor Leksell står på scenen och det är festivalstämning utanför kyrkan med Fridlyst & EPOS, fotoautomat, human fussball och mycket mer! Du träffar årets konfirmander och kan få svar på alla dina frågor om konfirmation. Inbjudan och entréarmband skickas direkt hem till dig.
Victor Leksell uppträder för stans åttor i Västerås domkyrka den 29 augusti. Foto: Anders Friberg

Ska du börja åttan? Då är du specialinbjuden till domkyrkan torsdagen den 29 augusti. Victor Leksell står på scenen och det är festivalstämning utanför kyrkan med Fridlyst & EPOS, fotoautomat, human fussball och mycket mer! Du träffar årets konfirmander och kan få svar på alla dina frågor om konfirmation. Inbjudan och entréarmband skickas direkt hem till dig.

Festen är en gemensam kick-off för alla nya åttor i Västerås - alltså de som är inbjudna till konfirmation till hösten och nästa sommar. Alla som är nykonfirmerade och assistenter i konfirmationsgrupper är också inbjudna.

Festivalområdet utanför domkyrkan

Öppet från kl 17.30, öppet för alla!
Testa human fussball, föreviga dig själv och kompisarna i fotoautomaten, utmana dina talanger i handboll och "träffa prästen" och peppa upp stämnngen med Fridlyst och EPOS, som uppträder utanför domkyrkan. Vi har popcornmaskiner och go'fika på plats!

Konsert med Victor Leksell i Västerås domkyrka

Exklusivt för stans åttondeklassare (inträde med armband) samt nykonfirmerade och assistenter. Glöm inte ditt inträdesarmband! Det skickas hem till dig ett par veckor innan konserten.

Är du nykonfirmerad eller assistent? Ta på dig din t-shirt med intesomdutror-tryck. Det är din inträdesbiljett.

Är du sugen på att anmäla dig till konfirmation redan nu? Det går alldeles utmärkt, alla grupper för 2019/2020 hittar du på www.intesomdutror.se