Nu kan 5,5 miljoner bostäder vara till salu till rätt pris – har du koll på det nya smarta sättet att få bostaden såld?
Idén till Habity bygger på att de flesta hem är till salu om rätt pris dyker upp. Många minns historien när Zlatan Ibrahimovic köpte en villa i början av 2000-talet genom att knacka på. Och just enkelheten i att knacka dörr i jakten på drömboendet har Habity tagit fasta på.
Knacka på digitalt hos vem som helst
I appen hittar du idag över fem miljoner bostäder, hyresrätter inkluderat, och den digitala knackningen är bara ett knapptryck bort. Genom en meddelandefunktion kan du enkelt kontakta ägaren eller bevaka objektet. Skulle bostaden inte vara en aktiv Habity-användare så skickas ett fysiskt brev ut för att meddela hushållet.
- Att du kan knacka på i stort sett vilken dörr som helst i Sverige och signalera köpintresse är en av våra mest populära funktioner. Den som söker efter drömboendet skapar helt enkelt ett eget nätverk av intressanta bostäder. Erbjuder du sedan rätt pris till en potentiell säljare är chansen stor att bostaden blir din. När fler objekt är tillgängliga, skapas även en sund prissättning, säger Marcus Abler, medgrundare och vd av Habity.
Med en rörligare, öppnare och större marknad skapas också helt nya förutsättningar för mäklarkåren att göra fler och bättre affärer.
Isac Remnestedt, 29 år, på södermalm i Stockholm är en av de användare som har knackat dörr digitalt.
- Jag och min sambo bor i en tvåa och väntar tillökning i maj och behöver större. Gärna en trerumslägenhet i samma område. Jag gillar Habity för att du kan se alla bostäder i Sverige, även om de inte är till salu. Jag har skickat ett trettiotal meddelanden via appen och för nu ett flertal seriösa diskussioner om eventuellt köp. Så förhoppningsvis blir det en flytt till våren, säger Isac Remnestedt.
På samma sätt som LinkedIn ökar chansen att hitta nästa steg i karriären genom en uppdaterad profil så gör Habity detsamma inom bostadsmarknanden genom att användaren kan skapa vassa bostadsannons och därmed öka chansen till att fler knackar på och visar köpintresse. Det ger helt nya nya förutsättningar för både potentiella säljare och köpare.
Bolaget ägs bl a av Schibsted Growth. Habity finns där appar finns, App Store och Google Play.
För mer information kontakta:
Marcus Abler, medgrundare & VD Habity, 073-429 76 26, marcus.abler@habity.co
eller gå in på länken: habity.co
Nyckelord
Kontakter
Dora Streiffert TolstoyKommunikationschef Growth
Tel:073-924 23 30dora.streiffert.tolstoy@schibsted.comBilder
Länkar
Om
Shaping the media of tomorrow. Today.
Schibsted Media kombinerar en lång och stolt publicist-tradition, som sträcker sig ända från 1800-talet, med digital innovation och entreprenörskap. Verksamheten inkluderar bland annat bolag som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Lendo, Prisjakt och TV.nu.
Följ Schibsted
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted
SvD Kompakt hyllas internationellt – ”bästa nya digitala produkt”26.4.2024 10:37:59 CEST | Pressmeddelande
Svenska Dagbladets nya nyhetstjänst SvD Kompakt tog igår hem priset som ”bästa nya digitala produkt” på INMA Global Media Awards, ett VM för nyhetsjournalistik. SvD Kompakt lanserades i höstas med ambitionen att nå en ny publik – en ung och nyfiken målgrupp som vanligtvis inte hänger på traditionella nyhetssajter. Hittills har 35 000 prenumeranter signat upp.
Sportbladet Allsvenskan – filmad podd ska ta allsvensk fotboll till ny nivå25.3.2024 07:01:00 CET | Pressmeddelande
Strax innan allsvenskan drar igång lanserar Aftonbladet en filmad podd för att ta fotbollspublikens mest älskade serie till en ny nivå. Tre gånger i veckan samlas Sportbladets profiler för att tillsammans med väntade och oväntade gäster ge tittarna – och lyssnarna – en helt ny upplevelse av svensk fotboll.
Schibsted och Stiftelsen Tinius tecknar slutligt avtal om försäljningen av nyhetsverksamheter22.3.2024 08:10:05 CET | Pressmeddelande
Schibsted ASA tillkännagav idag att de har tecknat ett slutligt avtal om försäljning av sina nyhetsverksamheter till Stiftelsen Tinius genom Blommenholm Industrier AS. Avtalet är en viktig milstolpe i ombildningen av dagens Schibsted till två mer fokuserade bolag: ett mediebolag helt ägt av Stiftelsen Tinius och ett börsnoterat marknadsplatsbolag.
Godare är årets annonsaffär – och SvD tar hem dubbla poddpriser21.3.2024 16:04:30 CET | Pressmeddelande
Aftonbladet och Svenska Dagbladet dominerade Årets Dagstidning-galan. Fyra av nio priser gick till Schibsteds svenska mediehus. SvD tog bland annat hem titeln Årets Redaktion och Aftonbladets satsning på mat, Godare, blev Årets Annonsaffär. ”Att skapa genomtänkta lösningar där många kanaler används på ett sammansvetsat sätt skapar stora möjligheter”, konstaterar juryn för annonsaffären i sin motivering.
Erik Hedtjärn ny redaktionschef på SvD13.3.2024 12:30:22 CET | Pressmeddelande
Erik Hedtjärn blir ny redaktionschef på Svenska Dagbladet, ett uppdrag han delar med Daniel Kederstedt. ”SvD är den bästa platsen att vara på för journalister som vill hitta på nya smarta sätt att göra kvalitetsjournalistik och utveckla nyhetsjournalistiken”, säger Erik Hedtjärn.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum