Nu kan 5,5 miljoner bostäder vara till salu till rätt pris – har du koll på det nya smarta sättet att få bostaden såld?

Om du hade fått frågan att sälja din bostad, förutsatt att priset är rätt, hade du sålt då? Nu finns en ny unik digital lösning, Habity, som gör det möjligt att hitta och kontakta över 5,5 miljoner svenska hem, oavsett om de ligger ute till försäljning eller inte.

Idén till Habity bygger på att de flesta hem är till salu om rätt pris dyker upp. Många minns historien när Zlatan Ibrahimovic köpte en villa i början av 2000-talet genom att knacka på. Och just enkelheten i att knacka dörr i jakten på drömboendet har Habity tagit fasta på.

Knacka på digitalt hos vem som helst

I appen hittar du idag över fem miljoner bostäder, hyresrätter inkluderat, och den digitala knackningen är bara ett knapptryck bort. Genom en meddelandefunktion kan du enkelt kontakta ägaren eller bevaka objektet. Skulle bostaden inte vara en aktiv Habity-användare så skickas ett fysiskt brev ut för att meddela hushållet.

-      Att du kan knacka på i stort sett vilken dörr som helst i Sverige och signalera köpintresse är en av våra mest populära funktioner. Den som söker efter drömboendet skapar helt enkelt ett eget nätverk av intressanta bostäder. Erbjuder du sedan rätt pris till en potentiell säljare är chansen stor att bostaden blir din. När fler objekt är tillgängliga, skapas även en sund prissättning, säger Marcus Abler, medgrundare och vd av Habity.

Med en rörligare, öppnare och större marknad skapas också helt nya förutsättningar för mäklarkåren att göra fler och bättre affärer.

Isac Remnestedt, 29 år, på södermalm i Stockholm är en av de användare som har knackat dörr digitalt.

-      Jag och min sambo bor i en tvåa och väntar tillökning i maj och behöver större. Gärna en trerumslägenhet i samma område. Jag gillar Habity för att du kan se alla bostäder i Sverige, även om de inte är till salu. Jag har skickat ett trettiotal meddelanden via appen och för nu ett flertal seriösa diskussioner om eventuellt köp. Så förhoppningsvis blir det en flytt till våren, säger Isac Remnestedt.

På samma sätt som LinkedIn ökar chansen att hitta nästa steg i karriären genom en uppdaterad profil så gör Habity detsamma inom bostadsmarknanden genom att användaren kan skapa vassa bostadsannons och därmed öka chansen till att fler knackar på och visar köpintresse. Det ger helt nya nya förutsättningar för både potentiella säljare och köpare.

Bolaget ägs bl a av Schibsted Growth. Habity finns där appar finns, App Store och Google Play.

För mer information kontakta:

Marcus Abler, medgrundare & VD Habity, 073-429 76 26, marcus.abler@habity.co

eller gå in på länken: habity.co

Shaping the media of tomorrow. Today.

Schibsted Media kombinerar en lång och stolt publicist-tradition, som sträcker sig ända från 1800-talet, med digital innovation och entreprenörskap. Verksamheten inkluderar bland annat bolag som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Lendo, Prisjakt och TV.nu.

Anna Careborg fortsätter som publisher på SvD – Fredric Karén i ny roll15.10.2019 14:37:29 CESTPressmeddelande

Anna Careborg blir permanent chefredaktör och vd för Svenska Dagbladet i samband med att Fredric Karén går in i en ny och övergripande redaktionell roll i Schibsted. Fredric Karéns uppdrag blir att bistå i den digitala transformationen och stärka samarbetet mellan redaktionerna. Samtidigt fortsätter Anna Careborg det förändringsarbete som ska ta Svenska Dagbladet till en ny position på mediemarknaden.

MindApps tar in Schibsted som investerare och ökar den internationella expansionstakten15.10.2019 09:56:16 CESTPressmeddelande

Svenska MindApps som bl a står bakom den väletablerade Mindfulness Appen har tagit in kapital med Schibsted som investerare i syfte att skala upp bolaget. Redan idag finns appen översatt till tretton språk och har över tre miljoner nedladdningar. I Sverige och Norge är Mindfulness Appen den mest populära i sitt segment. För Schibsted innebär investeringen att fokuset inom healthtech stärks ytterligare.