Så ska Aftonbladets partiledardebatt sätta agendan
Den 17 augusti är det knappt fyra veckor kvar till valet och partiledarna har precis kommit igång igen efter några veckors sommarledighet. Då ställs de mot varandra i Aftonbladets numera klassiska partiledardebatt.
– Vi tror att den här debatten kommer att sätta tonen för valspurten. Den ligger helt rätt i tid för det och vi lägger nu upp den så att den ska ge väljarna klara och tydliga besked i de avgörande frågorna, säger Mica Söderlund, exekutiv producent.
Debattnestorn Robert Aschberg med sina 35 år i tv-branschen är programledare under kvällen.
– Det blir en debatt med högt tempo och vi kommer ställa höga krav på att partiledarna är fokuserade och på hugget, säger han.
Fokus kommer ligga på att få ut tydliga svar från partiledarna samt att lyfta väljarnas frågor. När något är oklart, behöver förtydligas, ifrågasättas eller analyseras, så finns Aftonbladets politiska kommentatorer Lena Mellin och My Rohwedder på plats för att tillsammans med Soraya Hashim från politikpodden En runda till se till att allt blir begripligt.
Debatten direktsänds från Norra Latin i Stockholm, där en extra scen byggs för kvällen, en för partiledarna och en för analysgruppen från En runda till.
– Vi kommer att ha publik på plats, men vårt primära fokus är att att skapa den bästa onlinesändningen vi kan för våra tittare. Förra gången, 2018, hade vi omkring 1,2 miljoner startade strömmar bara under själva sändningen. Ambitionen är att locka ännu fler den här gången, säger Mica Söderlund.
Partiledardebatten inleds med ett försnack en halvtimme innan debatten drar igång klockan 19.00 och rundas av med ett eftersnack. Både för- och eftersnack leds av Aftonbladets breakingprogramledare Cecilia Vaccari.
För pressackreditering, vänligen kontakta:
Emma Lobro, pressansvarig. E-post: emma.lobro@aftonbladet.se
För ytterligare information om produktionen, vänligen kontakta:
Mica Söderlund, exekutiv producent. Telefon: 070-162 26 38 E-post: mica.soderlund@aftonbladet.se
Nyckelord
Kontakter
Petter OvanderCommunication Specialist, Publishing
Tel:070-268 26 64petter.ovander@schibsted.comBilder

Om
Följ Schibsted
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted
Ny podd från SvD avslöjar spelet bakom säljpyramiden Crowd128.3.2023 07:03:00 CEST | Pressmeddelande
Medan SvD-podden Dynastin fortsätter hitta lyssnare släpper nu Svenska Dagbladet nästa stora poddsatsning i serien Blenda. Den här gången om Crowd1 – en rafflande historia om lögner, konflikter, polisrazzior och en känd svensk affärsman som skulle förändra världen.
Schibsted växlar upp – ansluter fullt ut till Poddindex23.3.2023 07:02:00 CET | Pressmeddelande
Schibsted växlar upp och går fullt ut in i den branschgemensamma mätvalutan för poddar, Poddindex. ”Vi märker ökad efterfråga från våra annonsörer att medverka i en poddkontext. Genom att vi nu går in som publicist i Poddindex blir det tydligt för annonsörerna att överblicka vilka poddar som ingår i Schibsteds univers och se potentialen”, säger Frederic Skalberg på Schibsted Marketing Services.
Valerie Kyeyune Backström får Axel Liffner-stipendiet16.3.2023 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Aftonbladet kulturs Axel Liffner-stipendium tilldelas i år Valerie Kyeyune Backström, kritiker på Expressen kultur. I juryns motivering beskrivs hur hon som skribent har “imponerande bredd och bemästrar kultursidans samtliga discipliner”.
Ia Genberg får Aftonbladets litteraturpris15.3.2023 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Författaren Ia Genberg, som med ”Detaljerna” fick sitt definitiva genombrott, tilldelas Aftonbladets litteraturpris 2022. ”Detaljerna skildrar hur människors liv hänger samman i en tät väv där trådarna löper in och ut. Det är en bok där inte ett enda ord är på fel plats, den är som en kropp i rörelse”, säger Aftonbladets kulturchef Karin Pettersson.
SvD inleder samarbete med Novus13.3.2023 09:49:16 CET | Pressmeddelande
Svenska Dagbladets storsatsning på politik fortsätter. Nu startar tidningen ett samarbete med Novus för att ge läsarna de bästa politiska undersökningarna. “Med Novus får läsarna en komplett bild av opinionsläget, från partisympatier till vilka frågor som är viktigast”, säger SvD:s politikchef Erik Hedtjärn.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum