Så ska Aftonbladets partiledardebatt sätta agendan
Den 17 augusti är det knappt fyra veckor kvar till valet och partiledarna har precis kommit igång igen efter några veckors sommarledighet. Då ställs de mot varandra i Aftonbladets numera klassiska partiledardebatt.
– Vi tror att den här debatten kommer att sätta tonen för valspurten. Den ligger helt rätt i tid för det och vi lägger nu upp den så att den ska ge väljarna klara och tydliga besked i de avgörande frågorna, säger Mica Söderlund, exekutiv producent.
Debattnestorn Robert Aschberg med sina 35 år i tv-branschen är programledare under kvällen.
– Det blir en debatt med högt tempo och vi kommer ställa höga krav på att partiledarna är fokuserade och på hugget, säger han.
Fokus kommer ligga på att få ut tydliga svar från partiledarna samt att lyfta väljarnas frågor. När något är oklart, behöver förtydligas, ifrågasättas eller analyseras, så finns Aftonbladets politiska kommentatorer Lena Mellin och My Rohwedder på plats för att tillsammans med Soraya Hashim från politikpodden En runda till se till att allt blir begripligt.
Debatten direktsänds från Norra Latin i Stockholm, där en extra scen byggs för kvällen, en för partiledarna och en för analysgruppen från En runda till.
– Vi kommer att ha publik på plats, men vårt primära fokus är att att skapa den bästa onlinesändningen vi kan för våra tittare. Förra gången, 2018, hade vi omkring 1,2 miljoner startade strömmar bara under själva sändningen. Ambitionen är att locka ännu fler den här gången, säger Mica Söderlund.
Partiledardebatten inleds med ett försnack en halvtimme innan debatten drar igång klockan 19.00 och rundas av med ett eftersnack. Både för- och eftersnack leds av Aftonbladets breakingprogramledare Cecilia Vaccari.
För pressackreditering, vänligen kontakta:
Emma Lobro, pressansvarig. E-post: emma.lobro@aftonbladet.se
För ytterligare information om produktionen, vänligen kontakta:
Mica Söderlund, exekutiv producent. Telefon: 070-162 26 38 E-post: mica.soderlund@aftonbladet.se
Nyckelord
Kontakter
Petter OvanderCommunication Specialist, Publishing
Tel:070-268 26 64petter.ovander@schibsted.comBilder
Om
Följ Schibsted
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted
SvD Kompakt hyllas internationellt – ”bästa nya digitala produkt”26.4.2024 10:37:59 CEST | Pressmeddelande
Svenska Dagbladets nya nyhetstjänst SvD Kompakt tog igår hem priset som ”bästa nya digitala produkt” på INMA Global Media Awards, ett VM för nyhetsjournalistik. SvD Kompakt lanserades i höstas med ambitionen att nå en ny publik – en ung och nyfiken målgrupp som vanligtvis inte hänger på traditionella nyhetssajter. Hittills har 35 000 prenumeranter signat upp.
Sportbladet Allsvenskan – filmad podd ska ta allsvensk fotboll till ny nivå25.3.2024 07:01:00 CET | Pressmeddelande
Strax innan allsvenskan drar igång lanserar Aftonbladet en filmad podd för att ta fotbollspublikens mest älskade serie till en ny nivå. Tre gånger i veckan samlas Sportbladets profiler för att tillsammans med väntade och oväntade gäster ge tittarna – och lyssnarna – en helt ny upplevelse av svensk fotboll.
Schibsted och Stiftelsen Tinius tecknar slutligt avtal om försäljningen av nyhetsverksamheter22.3.2024 08:10:05 CET | Pressmeddelande
Schibsted ASA tillkännagav idag att de har tecknat ett slutligt avtal om försäljning av sina nyhetsverksamheter till Stiftelsen Tinius genom Blommenholm Industrier AS. Avtalet är en viktig milstolpe i ombildningen av dagens Schibsted till två mer fokuserade bolag: ett mediebolag helt ägt av Stiftelsen Tinius och ett börsnoterat marknadsplatsbolag.
Godare är årets annonsaffär – och SvD tar hem dubbla poddpriser21.3.2024 16:04:30 CET | Pressmeddelande
Aftonbladet och Svenska Dagbladet dominerade Årets Dagstidning-galan. Fyra av nio priser gick till Schibsteds svenska mediehus. SvD tog bland annat hem titeln Årets Redaktion och Aftonbladets satsning på mat, Godare, blev Årets Annonsaffär. ”Att skapa genomtänkta lösningar där många kanaler används på ett sammansvetsat sätt skapar stora möjligheter”, konstaterar juryn för annonsaffären i sin motivering.
Erik Hedtjärn ny redaktionschef på SvD13.3.2024 12:30:22 CET | Pressmeddelande
Erik Hedtjärn blir ny redaktionschef på Svenska Dagbladet, ett uppdrag han delar med Daniel Kederstedt. ”SvD är den bästa platsen att vara på för journalister som vill hitta på nya smarta sätt att göra kvalitetsjournalistik och utveckla nyhetsjournalistiken”, säger Erik Hedtjärn.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum