Schibsted

Schibsted lanserar unik räckviddsprodukt – annonsören garanteras nå 2 miljoner faktiska människor på 24 timmar

Dela
Sweden 24 heter Schibsteds nya annonsprodukt som det endast säljs en kampanj av per dygn. Annonsören som köper kampanjen blir “först i kön” på Schibsteds digitala sajter och garanteras att nå 20 procent av Sveriges befolkning under dygnet.
Schibsted Marketing Services lanserar nu Sweden 24, en räckviddsprodukt med garanti. På bilden: Joakim Flodin, CEO Schibsted Marketing Services.
Schibsted Marketing Services lanserar nu Sweden 24, en räckviddsprodukt med garanti. På bilden: Joakim Flodin, CEO Schibsted Marketing Services.

I Schibsteds vetskap är de det enda mediehus som ger denna garanti om att nå minst 2 miljoner faktiska människor, en garanti som ska verifieras av Sifo som oberoende tredjepart. 

– Många av våra annonsörer har efterfrågat fler sätt att enkelt köpa räckvidd hos Schibsted. Med Sweden 24 garanterar vi både hög räckvidd och att annonsören syns i kvalitativa annonskontexter, säger Joakim Flodin, CEO Schibsted Marketing Services. 

Tester av kampanjen visar att annonsörer som väljer Sweden 24 oftast når långt fler än de utlovade 2 miljoner faktiska människorna. Och kampanjen kommer med en garanti, levererar inte Schibsted betalar inte heller annonsören.

– Tack vare vår starka dagliga räckvidd är vi väldigt trygga med att Sweden 24 når minst 2 miljoner faktiska människor. Så pass trygga att vi är beredda att ge bort kampanjen gratis om det mot all förmodan inte skulle ske. Allt över 2 miljoner är en bonus för annonsören, säger Joakim Flodin.

Förutom garanterad räckvidd sticker Sweden 24 ut genom att garantera faktiska människor istället för unika användare. Eftersom de flesta idag har flera olika enheter – som mobil, jobbdator och hemdator – räknas en och samma person oftast som flera unika användare. Genom Schibsteds samarbete med Sifo kan man här istället garantera att Sweden 24 når faktiska människor, en betydligt starkare siffra. 

– Vår senaste studie visar att många av Schibsteds besökare fortfarande vill ha budskap av företag som de är intresserade av, och endast åtta procent tycker att ett varumärke påverkas negativt av att synas bland coronarelaterat innehåll. Vi vet också att de varumärken som historiskt sett fortsätter att annonsera genom utmanande tider är de som klarar sig bäst. Med Sweden 24 finns därmed en bra möjlighet för våra annonsörer att sprida aktuella budskap och samtidigt bygga varumärke på lång sikt, säger Joakim Flodin.

Sweden 24 säljs till ett fast pris med räckviddsgaranti från och med idag.

För ytterligare frågor, vänligen kontakta:

Joakim Flodin, CEO & Director of Schibsted Marketing Services. Tel: 070-615 25 14. E-post: joakim.flodin@schibsted.com

Paola Rosvall
, Business Developer Ad Product Strategy, Schibsted Marketing Services. Tel: 072-563 29 56. E-post: paola.rosvall@schibsted.com

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Schibsted Marketing Services lanserar nu Sweden 24, en räckviddsprodukt med garanti. På bilden: Joakim Flodin, CEO Schibsted Marketing Services.
Schibsted Marketing Services lanserar nu Sweden 24, en räckviddsprodukt med garanti. På bilden: Joakim Flodin, CEO Schibsted Marketing Services.
Ladda ned bild

Om

Schibsted
Schibsted
Västra Järnvägsgatan 21
111 64 Stockholm

08 - 725 25 00https://www.schibsted.com

Rethinking things since 1839

Schibsted kombinerar en lång och stolt publicist-tradition, som sträcker sig ända från 1800-talet, med digital innovation och entreprenörskap. Verksamheten inkluderar bland annat bolag som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Lendo, Prisjakt och TV.nu.

Följ Schibsted

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Schibsted

Godare är årets annonsaffär – och SvD tar hem dubbla poddpriser21.3.2024 16:04:30 CET | Pressmeddelande

Aftonbladet och Svenska Dagbladet dominerade Årets Dagstidning-galan. Fyra av nio priser gick till Schibsteds svenska mediehus. SvD tog bland annat hem titeln Årets Redaktion och Aftonbladets satsning på mat, Godare, blev Årets Annonsaffär. ”Att skapa genomtänkta lösningar där många kanaler används på ett sammansvetsat sätt skapar stora möjligheter”, konstaterar juryn för annonsaffären i sin motivering.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye