Schibsted lanserar unik räckviddsprodukt – annonsören garanteras nå 2 miljoner faktiska människor på 24 timmar
I Schibsteds vetskap är de det enda mediehus som ger denna garanti om att nå minst 2 miljoner faktiska människor, en garanti som ska verifieras av Sifo som oberoende tredjepart.
– Många av våra annonsörer har efterfrågat fler sätt att enkelt köpa räckvidd hos Schibsted. Med Sweden 24 garanterar vi både hög räckvidd och att annonsören syns i kvalitativa annonskontexter, säger Joakim Flodin, CEO Schibsted Marketing Services.
Tester av kampanjen visar att annonsörer som väljer Sweden 24 oftast når långt fler än de utlovade 2 miljoner faktiska människorna. Och kampanjen kommer med en garanti, levererar inte Schibsted betalar inte heller annonsören.
– Tack vare vår starka dagliga räckvidd är vi väldigt trygga med att Sweden 24 når minst 2 miljoner faktiska människor. Så pass trygga att vi är beredda att ge bort kampanjen gratis om det mot all förmodan inte skulle ske. Allt över 2 miljoner är en bonus för annonsören, säger Joakim Flodin.
Förutom garanterad räckvidd sticker Sweden 24 ut genom att garantera faktiska människor istället för unika användare. Eftersom de flesta idag har flera olika enheter – som mobil, jobbdator och hemdator – räknas en och samma person oftast som flera unika användare. Genom Schibsteds samarbete med Sifo kan man här istället garantera att Sweden 24 når faktiska människor, en betydligt starkare siffra.
– Vår senaste studie visar att många av Schibsteds besökare fortfarande vill ha budskap av företag som de är intresserade av, och endast åtta procent tycker att ett varumärke påverkas negativt av att synas bland coronarelaterat innehåll. Vi vet också att de varumärken som historiskt sett fortsätter att annonsera genom utmanande tider är de som klarar sig bäst. Med Sweden 24 finns därmed en bra möjlighet för våra annonsörer att sprida aktuella budskap och samtidigt bygga varumärke på lång sikt, säger Joakim Flodin.
Sweden 24 säljs till ett fast pris med räckviddsgaranti från och med idag.
För ytterligare frågor, vänligen kontakta:
Joakim Flodin, CEO & Director of Schibsted Marketing Services. Tel: 070-615 25 14. E-post: joakim.flodin@schibsted.com
Paola Rosvall, Business Developer Ad Product Strategy, Schibsted Marketing Services. Tel: 072-563 29 56. E-post: paola.rosvall@schibsted.com
Nyckelord
Kontakter
Johan LindbladhKommunikationschef
Tel:070-820 44 05johan.lindbladh@schibsted.comBilder
Om
Rethinking things since 1839
Schibsted kombinerar en lång och stolt publicist-tradition, som sträcker sig ända från 1800-talet, med digital innovation och entreprenörskap. Verksamheten inkluderar bland annat bolag som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Lendo, Prisjakt och TV.nu.
Följ Schibsted
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted
SvD Kompakt hyllas internationellt – ”bästa nya digitala produkt”26.4.2024 10:37:59 CEST | Pressmeddelande
Svenska Dagbladets nya nyhetstjänst SvD Kompakt tog igår hem priset som ”bästa nya digitala produkt” på INMA Global Media Awards, ett VM för nyhetsjournalistik. SvD Kompakt lanserades i höstas med ambitionen att nå en ny publik – en ung och nyfiken målgrupp som vanligtvis inte hänger på traditionella nyhetssajter. Hittills har 35 000 prenumeranter signat upp.
Sportbladet Allsvenskan – filmad podd ska ta allsvensk fotboll till ny nivå25.3.2024 07:01:00 CET | Pressmeddelande
Strax innan allsvenskan drar igång lanserar Aftonbladet en filmad podd för att ta fotbollspublikens mest älskade serie till en ny nivå. Tre gånger i veckan samlas Sportbladets profiler för att tillsammans med väntade och oväntade gäster ge tittarna – och lyssnarna – en helt ny upplevelse av svensk fotboll.
Schibsted och Stiftelsen Tinius tecknar slutligt avtal om försäljningen av nyhetsverksamheter22.3.2024 08:10:05 CET | Pressmeddelande
Schibsted ASA tillkännagav idag att de har tecknat ett slutligt avtal om försäljning av sina nyhetsverksamheter till Stiftelsen Tinius genom Blommenholm Industrier AS. Avtalet är en viktig milstolpe i ombildningen av dagens Schibsted till två mer fokuserade bolag: ett mediebolag helt ägt av Stiftelsen Tinius och ett börsnoterat marknadsplatsbolag.
Godare är årets annonsaffär – och SvD tar hem dubbla poddpriser21.3.2024 16:04:30 CET | Pressmeddelande
Aftonbladet och Svenska Dagbladet dominerade Årets Dagstidning-galan. Fyra av nio priser gick till Schibsteds svenska mediehus. SvD tog bland annat hem titeln Årets Redaktion och Aftonbladets satsning på mat, Godare, blev Årets Annonsaffär. ”Att skapa genomtänkta lösningar där många kanaler används på ett sammansvetsat sätt skapar stora möjligheter”, konstaterar juryn för annonsaffären i sin motivering.
Erik Hedtjärn ny redaktionschef på SvD13.3.2024 12:30:22 CET | Pressmeddelande
Erik Hedtjärn blir ny redaktionschef på Svenska Dagbladet, ett uppdrag han delar med Daniel Kederstedt. ”SvD är den bästa platsen att vara på för journalister som vill hitta på nya smarta sätt att göra kvalitetsjournalistik och utveckla nyhetsjournalistiken”, säger Erik Hedtjärn.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum