Schibsteds nya Native Lookalikes kombinerar räckvidd med effekt
Inför lanseringen av Native Lookalikes skapades ett antal kampanjer för utvalda annonsörer, detta för att påvisa Native Lookalikes förmåga att effektivt kombinera räckvidd och effekt. En av dessa kunder var Danske Bank.
– Native-annonsering har varit en bidragande faktor till ett framgångsrikt år för oss. Därför var vi positivt inställda till att även testa Native Lookalikes och har sett positiv effekt i vår annonsering, säger Patrik Fjelkegård, Brand and Campaign Manager på Danske Bank.
Målgruppen för lookalike-annonserna tas fram med hjälp av specifika algoritmer förfinade av Schibsteds data scientists. Schibsteds digitala ekosystem har diversifierade mängder data med stora räckvidder som kan stödja hållbara lösningar för en bättre annonsering.
– Vi försöker alltid svara upp till våra kunders önskan om att jobba datadrivet. Genom att utveckla nära samarbeten med våra annonsörer undersöker vi kontinuerligt var insatser inom teknikutveckling och machine learning kan bidra med störst nytta. Därför känns lanseringen av Native Lookalikes efterlängtad, säger Ioana Norgren, Data Product Manager på Schibsted Sales & Inventory.
I november prisades Schibsted Brand Studio på Native Advertising Awards som Studio of the Year (under 20 anställda) och studion har vunnit flera andra priser för såväl AFP, native- och sociala kampanjer.
I Schibsted Brand Studio jobbar personer med bred erfarenhet av kreativ storytelling och redaktörer med många års erfarenhet och djup kunskap i hur man skapar innehåll som berör.
Schibsted Sales & Inventorys Data Team har olika kompetenser och bakgrunder som arbetar för att erbjuda en av marknadens mest omfattande datalösningar. Med egenbyggd teknik och kontinuerlig utveckling arbetar avdelningen för att göra högkvalitativ data tillgänglig för annonsörerna, genom att erbjuda ett spektrum av etablerade produkter och skräddarsydda lösningar, allt för att skapa datadriven affärsnytta.
För mer information om Schibsted Brand Studio: https://brandstudio.schibsted.se/.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Ioana Norgren, Data Product Manager, Schibsted Sales & Inventory. Tel: +46 728 55 21 18. E-post: Ioana.norgren@schibsted.com
Lotta Tjulin Thörnqvist, Head of Creative Sales, Schibsted Brand Studio. Tel: 070-386 24 97. E-post: lotta.thornqvist@schibsted.com
Nyckelord
Kontakter
Johan LindbladhKommunikationschef
Tel:070-820 44 05johan.lindbladh@schibsted.comBilder
Om
Shaping the media of tomorrow. Today.
Schibsted Media kombinerar en lång och stolt publicist-tradition, som sträcker sig ända från 1800-talet, med digital innovation och entreprenörskap. Verksamheten inkluderar bland annat bolag som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Lendo, Prisjakt och TV.nu.
Följ Schibsted
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted
SvD Kompakt hyllas internationellt – ”bästa nya digitala produkt”26.4.2024 10:37:59 CEST | Pressmeddelande
Svenska Dagbladets nya nyhetstjänst SvD Kompakt tog igår hem priset som ”bästa nya digitala produkt” på INMA Global Media Awards, ett VM för nyhetsjournalistik. SvD Kompakt lanserades i höstas med ambitionen att nå en ny publik – en ung och nyfiken målgrupp som vanligtvis inte hänger på traditionella nyhetssajter. Hittills har 35 000 prenumeranter signat upp.
Sportbladet Allsvenskan – filmad podd ska ta allsvensk fotboll till ny nivå25.3.2024 07:01:00 CET | Pressmeddelande
Strax innan allsvenskan drar igång lanserar Aftonbladet en filmad podd för att ta fotbollspublikens mest älskade serie till en ny nivå. Tre gånger i veckan samlas Sportbladets profiler för att tillsammans med väntade och oväntade gäster ge tittarna – och lyssnarna – en helt ny upplevelse av svensk fotboll.
Schibsted och Stiftelsen Tinius tecknar slutligt avtal om försäljningen av nyhetsverksamheter22.3.2024 08:10:05 CET | Pressmeddelande
Schibsted ASA tillkännagav idag att de har tecknat ett slutligt avtal om försäljning av sina nyhetsverksamheter till Stiftelsen Tinius genom Blommenholm Industrier AS. Avtalet är en viktig milstolpe i ombildningen av dagens Schibsted till två mer fokuserade bolag: ett mediebolag helt ägt av Stiftelsen Tinius och ett börsnoterat marknadsplatsbolag.
Godare är årets annonsaffär – och SvD tar hem dubbla poddpriser21.3.2024 16:04:30 CET | Pressmeddelande
Aftonbladet och Svenska Dagbladet dominerade Årets Dagstidning-galan. Fyra av nio priser gick till Schibsteds svenska mediehus. SvD tog bland annat hem titeln Årets Redaktion och Aftonbladets satsning på mat, Godare, blev Årets Annonsaffär. ”Att skapa genomtänkta lösningar där många kanaler används på ett sammansvetsat sätt skapar stora möjligheter”, konstaterar juryn för annonsaffären i sin motivering.
Erik Hedtjärn ny redaktionschef på SvD13.3.2024 12:30:22 CET | Pressmeddelande
Erik Hedtjärn blir ny redaktionschef på Svenska Dagbladet, ett uppdrag han delar med Daniel Kederstedt. ”SvD är den bästa platsen att vara på för journalister som vill hitta på nya smarta sätt att göra kvalitetsjournalistik och utveckla nyhetsjournalistiken”, säger Erik Hedtjärn.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum