Schibsted

Schibsteds nya Native Lookalikes kombinerar räckvidd med effekt

Dela

Schibsted bryter ny mark inom native advertising. En helt ny produkt, Native Lookalikes, lanseras nu i syfte att maximera nyttan av den data som genereras från native-innehåll. – Vi kan skapa effekt och bygga räckvidd på ett sätt som är unikt på marknaden, säger Lotta Tjulin Thörnqvist, Head of Creative Sales på Schibsted Brand Studio.

Pontus Larsson, Denise Backman, Alexander Frid Kahn och Ioana Norgren på Brand Studio och Data Team.
Pontus Larsson, Denise Backman, Alexander Frid Kahn och Ioana Norgren på Brand Studio och Data Team.

Inför lanseringen av Native Lookalikes skapades ett antal kampanjer för utvalda annonsörer, detta för att påvisa Native Lookalikes förmåga att effektivt kombinera räckvidd och effekt. En av dessa kunder var Danske Bank.

– Native-annonsering har varit en bidragande faktor till ett framgångsrikt år för oss. Därför var vi positivt inställda till att även testa Native Lookalikes och har sett positiv effekt i vår annonsering, säger Patrik Fjelkegård, Brand and Campaign Manager på Danske Bank.

Målgruppen för lookalike-annonserna tas fram med hjälp av specifika algoritmer förfinade av Schibsteds data scientists. Schibsteds digitala ekosystem har diversifierade mängder data med stora räckvidder som kan stödja hållbara lösningar för en bättre annonsering.

– Vi försöker alltid svara upp till våra kunders önskan om att jobba datadrivet. Genom att utveckla nära samarbeten med våra annonsörer undersöker vi kontinuerligt var insatser inom teknikutveckling och machine learning kan bidra med störst nytta. Därför känns lanseringen av Native Lookalikes efterlängtad, säger Ioana Norgren, Data Product Manager på Schibsted Sales & Inventory.

I november prisades Schibsted Brand Studio på Native Advertising Awards som Studio of the Year (under 20 anställda) och studion har vunnit flera andra priser för såväl AFP, native- och sociala kampanjer.

I Schibsted Brand Studio jobbar personer med bred erfarenhet av kreativ storytelling och redaktörer med många års erfarenhet och djup kunskap i hur man skapar innehåll som berör.

Schibsted Sales & Inventorys Data Team har olika kompetenser och bakgrunder som arbetar för att erbjuda en av marknadens mest omfattande datalösningar. Med egenbyggd teknik och kontinuerlig utveckling arbetar avdelningen för att göra högkvalitativ data tillgänglig för annonsörerna, genom att erbjuda ett spektrum av etablerade produkter och skräddarsydda lösningar, allt för att skapa datadriven affärsnytta.

För mer information om Schibsted Brand Studio: https://brandstudio.schibsted.se/.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Ioana Norgren, Data Product Manager, Schibsted Sales & Inventory. Tel: +46 728 55 21 18. E-post: Ioana.norgren@schibsted.com

Lotta Tjulin Thörnqvist, Head of Creative Sales, Schibsted Brand Studio. Tel: 070-386 24 97. E-post: lotta.thornqvist@schibsted.com

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Pontus Larsson, Denise Backman, Alexander Frid Kahn och Ioana Norgren på Brand Studio och Data Team.
Pontus Larsson, Denise Backman, Alexander Frid Kahn och Ioana Norgren på Brand Studio och Data Team.
Ladda ned bild

Om

Schibsted
Schibsted
Västra Järnvägsgatan 21
111 64 Stockholm

08 - 725 25 00https://www.schibsted.com

Shaping the media of tomorrow. Today.

Schibsted Media kombinerar en lång och stolt publicist-tradition, som sträcker sig ända från 1800-talet, med digital innovation och entreprenörskap. Verksamheten inkluderar bland annat bolag som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Lendo, Prisjakt och TV.nu.

Följ Schibsted

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Senaste pressmeddelandena från Schibsted

Sofia Nordblom, 12, skrev bästa slutet på Ebbas historia7.4.2019 18:00:00 CESTPressmeddelande

Ebba Åkerlund var bara elva år när hon dog i terrorattacken på Drottninggatan 2017. I dag lever hennes minne vidare i ”Ebbas historia”. 1 400 barn har engagerat sig i novelltävlingen och skrivit färdigt hennes oavslutade berättelse ”Spökhuset”. På söndagen, två år efter terrorattacken, korades vinnaren. Sofia Nordblom, 12, skrev ett slut som Ebbas bästisar tror Ebba hade älskat.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum