Schibsted

SvD Näringsliv och Visma tar läsaren till framtiden

Dela
Telia är framtidens största matbolag. Dina kläder är tillverkade av nässlor. Och bankkontoren är tillbaka. I en ny satsning låter SvD Näringsliv några av landets mest kunniga personer inom sina respektive områden ta med läsarna in i 2020-talet. Satsningen finansieras till en del genom ett native-samarbete med Visma Spcs.
20 tankar om 2020-talet har redan efter ett par dagar blivit en läsarsuccé som överträffat målen.
20 tankar om 2020-talet har redan efter ett par dagar blivit en läsarsuccé som överträffat målen.

Just nu rullar SvD Näringslivs stora höstsatsning 20 tankar om 2020-talet ut till läsarna. Det är klassisk journalistik kombinerat med ett tätt samarbete mellan redaktion och utvecklingsteam på Svenska Dagbladet som möjliggjort ett uttryck och en form för journalistiken som är något helt annat än vad svenska läsare vanligtvis är vana vid.

– Det här är nyfiken journalistik. Vi får ta del av många utmanande tankar. Förhoppningen är att det också ska sätta igång tankarna hos läsarna. Vad är det för framtid vi är på väg mot? Hur känner jag inför det? Och hur tror jag själv att min vardag kommer att förändras under de kommande åren, säger Daniel Kederstedt, chef för SvD Näringsliv.

20 tankar om 2020-talet har redan efter ett par dagar blivit en läsarsuccé som överträffat målen.  Det är ett konkret resultat av den genomlysning Svenska Dagbladet gjort av tidningen och där drygt 1 300 läsare fått säga sitt om vad de förväntar sig av en modern digital tidning. 

Den stora journalistiska satsningen presenteras av Visma Spcs, Sveriges största leverantör av program för bland annat bokföring, fakturering och redovisning till småföretag. 

– Vi har under många år arbetat framgångsrikt med vår content marketing-strategi men har länge saknat ett seriöst erbjudande kring native marketing i svensk media. I samarbetet med Schibsted och SvD har vi verkligen hittat hem. De förstår de unika förutsättningar som krävs för att lyckas med native och visar samtidigt respekt och förståelse inför vår kompetens och specifika målgrupp. SvD erbjuder både ett tydligt arbetssätt och en möjlighet till kontextuellt innehåll som stämmer väl överens med vår bild av framgångsrik native marketing. Vi ser fram emot fortsatt samarbete och utveckling av vår kommunikativa strategi, säger Rickard Lönn, Marknadschef Visma Spcs.

SvD:s affärschef Christoffer Lindvall ser stora möjligheter att tillsammans med annonsörer utveckla journalistiken framåt via den här typen av projekt, där redaktionens egna satsningar kan presenteras i samarbete med annonsörer som önskar finnas i en premium-kontext.

–  Vi såg att detta gick redan i vår satsning 2018/2019 med Klimatutmaningen. Då samarbetade vi med Max Hamburgare och Hyundai. Vi har visat att vi kan göra sådana här samarbeten utan att ge avkall på en oberoende kvalitetsjournalistik, säger han. 

Klimatutmaningen fick första pris på Tidningsutgivarnas gala Årets Dagstidning i kategorin Årets Kampanj.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Daniel Kederstedt, chef SvD Näringsliv.  Tel: 08-13 55 55.  E-post:daniel.kederstedt@svd.se.
Christoffer Lindvall, affärschef, SvD. Tel: 070-715 76 01. E-post:christoffer.lindvall@svd.se.

Nyckelord

Kontakter

Bilder

20 tankar om 2020-talet har redan efter ett par dagar blivit en läsarsuccé som överträffat målen.
20 tankar om 2020-talet har redan efter ett par dagar blivit en läsarsuccé som överträffat målen.
Ladda ned bild
Just nu rullar SvD Näringslivs stora höstsatsning 20 tankar om 2020-talet ut till läsarna.
Just nu rullar SvD Näringslivs stora höstsatsning 20 tankar om 2020-talet ut till läsarna.
Ladda ned bild
Satsningen presenteras av Visma Spcs.
Satsningen presenteras av Visma Spcs.
Ladda ned bild
Daniel Kederstedt, chef SvD Näringsliv.
Daniel Kederstedt, chef SvD Näringsliv.
Ladda ned bild
Christoffer Lindvall, affärschef, SvD.
Christoffer Lindvall, affärschef, SvD.
Ladda ned bild

Om

Schibsted
Schibsted
Västra Järnvägsgatan 21
111 64 Stockholm

08 - 725 25 00https://www.schibsted.com

Rethinking things since 1839

Schibsted kombinerar en lång och stolt publicist-tradition, som sträcker sig ända från 1800-talet, med digital innovation och entreprenörskap. Verksamheten inkluderar bland annat bolag som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Lendo, Prisjakt och TV.nu.

Följ Schibsted

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Schibsted

Godare är årets annonsaffär – och SvD tar hem dubbla poddpriser21.3.2024 16:04:30 CET | Pressmeddelande

Aftonbladet och Svenska Dagbladet dominerade Årets Dagstidning-galan. Fyra av nio priser gick till Schibsteds svenska mediehus. SvD tog bland annat hem titeln Årets Redaktion och Aftonbladets satsning på mat, Godare, blev Årets Annonsaffär. ”Att skapa genomtänkta lösningar där många kanaler används på ett sammansvetsat sätt skapar stora möjligheter”, konstaterar juryn för annonsaffären i sin motivering.

Lotta Folcker ny publisher på Aftonbladet12.3.2024 10:02:04 CET | Pressmeddelande

Lotta Folcker blir ny publisher och ansvarig utgivare på Aftonbladet. ”I Lotta Folcker får Aftonbladet en god ledare med gedigen erfarenhet från både nyheter och sport. Hon bidrar med stark kompetens inom video samt digital affär och utveckling. Det är bra för Aftonbladet, men också väldigt värdefull när vi ska bygga en ny stark mediekoncern i Norden”, säger Siv Juvik Tveitnes, koncerndirektör i Schibsted News Media.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye