Svenska hjältar söker Årets skyddsängel med Ramudden som ny partner

Civilkurage och medmänsklighet är ledord för Aftonbladet Svenska hjältar. Med Ramudden som ny partner lanseras nu kategorin Årets skyddsängel. ”Det finns så många exempel på tillfällen där människor valt att kliva in och göra skillnad och vi ser fram emot att få lyfta upp alla de hjälteberättelserna”, säger Helena Mastberg, chef för Svenska hjältar.

Det här är människor som nominerats till Svenska hjältar tidigare år. Nu söker redaktionen efter Årets Skyddsängel 2021  Foto: Aftonbladet
Det här är människor som nominerats till Svenska hjältar tidigare år. Nu söker redaktionen efter Årets Skyddsängel 2021 Foto: Aftonbladet

Ramudden är tillbaka som partner i Svenska hjältar med kategorin Årets skyddsängel. Här riktas strålkastarljuset mot viktiga frågor som civilkurage och mod att agera för att hjälpa sina medmänniskor – såväl i det stora som i det lilla. Ramuddens marknadschef Sten Bramwall säger att de är glada och stolta över att vara tillbaka som partner till Svenska hjältar.

– Det är ett samarbete som känns extra bra i hjärtat! Det är med spänd förväntan vi ser fram mot alla fina nomineringar i kategorin Årets Skyddsängel, säger Sten Bramwall, marknadschef på Ramudden.

Varje år får Svenska hjältar in tusentals nomineringar från privatpersoner runt om i landet. Med Årets skyddsängel finns möjlighet att lyfta människor som genom sitt mod och sin handlingskraftighet kan inspirera andra att agera. Helena Mastberg som är chef för Svenska hjältar är glad över att kunna presentera den nya kategorin.

– I Årets skyddsängel ryms många olika typer av hjältar och hjälteinsatser. Det kan handla om en person som arbetar förebyggande för att skapa bättre förutsättningar för andra. Det kan också vara någon som kliver in och agerar i stundens hetta, säger Helena Mastberg.

Under hela året letar Svenska hjältars redaktion kandidater till kategorin och publicerar artiklar om de nominerade. Svenska hjältars jury utser sedan den hjälte som prisas som Årets skyddsängel 2021 på den tv-sända Svenska hjältar-galan i december.

Angelica Öhagen, projektledare Svenska Hjältar, Aftonbladet. Tel: 070-162 24 15. E-post:angelica.ohagen@aftonbladet.se
Eric Rosén, biträdande redaktör, Aftonbladet. Tel: 070-474 22 51. E-post:eric.rosen@aftonbladet.se

Aftonbladet Svenska hjältar:

Svenska Hjältar startades av Aftonbladet 2007. Varje år skriver redaktionen om hundratals vardagshjältar som visat prov på mod, civilkurage och medmänsklighet. Av dessa utser vår jury sex hjältar som prisas på den stjärnspäckade tv-sända galan i december. Svenska hjältars jury består bland annat av Prinsessan Sofia, Janne Andersson, Morgan Alling, överbefälhavare Micael Bydén, ärkebiskop Antje Jackelén och Marika Carlsson.

Premiär! Omni Ekonomi tar över aktieprogrammet och succén #Uppesittarkväll22.2.2021 12:00:00 CETPressmeddelande

Omni Ekonomi tar över och sänder #Uppesittarkväll med start nu på onsdag. Precis som tidigare kommer programmet att sändas kvällen före löning varje månad med aktieprofilerna Albin Kjellberg och Nicklas Andersson som programledare. "Det känns naturligt att Omni Ekonomi tar över programmet. Vi är ju destinationen för alla som älskar aktier och sparande", säger Henrik Danielsson, redaktör på Omni Ekonomi och nu även redaktör för #Uppesittarkväll.

Prisjakt och Schibsted köper produkttestbolaget Advized11.2.2021 13:17:56 CETPressmeddelande

I maj förra året investerade Schibsted i Advized, en plattform för produkttester, recensioner och köpråd. Nu står det klart att mediekoncernen, för jämförelsetjänsten Prisjakts räkning, förvärvar samtliga andelar i bolaget. Advized har haft en fantastisk tillväxt sedan vår investering förra året. Det känns därför helt självklart att ta nästa steg och välkomna Advized till Prisjaktfamiljen, säger Peter Greberg, VD på Prisjakt.