tv.nu har ökat guidning till streaming med över 100%
- Fler streamingtjänster lanseras på den svenska marknaden och streamingskonsumtionen ökar starkt, inte minst under nuvarande pandemi. Det är tydligt att tv.nu är starkt positionerad på den heta streamingmarknaden, säger Helena Folcker, VD på tv.nu.
Behovet från användarna att bli guidade rätt har aldrig varit större. Att tv.nu har en viktig roll att spela i tv-branschen är därför tydlig. Guidning till streaming hos tjänsten har ökat med över 100% de senaste tre åren. tv.nu har nu 8 miljoner besök i veckan, varav 1,5 miljoner är unika besökare.
En undersökning som tv.nu gjort tillsammans med bolagets egna “Svenska TV-panel” visar att sju av tio svenskar tittar på serier och film flera gånger i veckan. Enligt fler undersökningar från samma panel ser man också att varannan svensk förlorar en hel dag om året på att leta efter rätt program att streama. Underlaget har blivit en av grundpelarna för vision, funktioner och marknadsföring. tv.nu ska hjälpa användarna att hitta rätt i den snåriga streamingdjungeln.
- Vi ser att våra lojala användare väljer att besöka oss oftare och här trendar främst streamingtjänsternas innehåll. Tack vare ett tätt samarbete i hela teamet kan vi snabbt identifiera användarnas behov och därmed hela tiden också skapa ökade värden för dem, säger Lina Femtvik, marknadschef på tv.nu.
Sedan 2015 har tv.nu guidat till streaming och visar upp allt innehåll från de största streamingtjänsterna i Sverige, såsom Netflix, HBO Nordic, SVT Play m.fl. Detta gjorde att tv.nu var den första tjänsten på marknaden i Sverige, som samlade innehåll från både tv-kanalerna och streamingtjänsterna.
Under sommaren så flyttas även guidningen till streaming på förstasidan, så att användarna kan hitta rätt ännu lättare
- Vi fortsätter ihärdigt att jobba på att se till att tv.nu fortsätter ge den allra bästa hjälpen att hitta rätt för alla som vill hitta något bra att titta på, oavsett om det är filmer, serier, livesport eller program på streaming eller traditionell TV, säger Katarina Hedegaard-Friis, produkt- och techchef på tv.nu
För ytterligare information, kontakta:
Lina Femtvik, Marknadschef, tv.nu
lina.femtvik@schibsted.com
Om tv.nu
tv.nu är Sveriges största TV-guide med över 2,3 miljoner unika besökare varje vecka. Tjänsten har innehåll från både streamingtjänster och linjära kanaler. Bolaget startades 1999 och blev 2007 en del av Schibsted Media Group med systerbolag som Aftonbladet, SvD, klart.se, Yepstr.com, hygglo.se, Blocket, Lendo m.fl. Bolaget har ca 25 anställda och sitter i centrala lokaler i Stockholm, som delas med systerbolagen.
Om Svenska TV-panelen
Svenska TV-panelen är en återkommande undersökning som görs av tv.nu och besvaras av tv.nu:s användare. Panelen är en av Sveriges största som svarar på frågor om tv och streaming.
Nyckelord
Kontakter
Dora Streiffert TolstoyHead of Communications Schibsted Growth
Tel:073-924 23 30dora.streiffert.tolstoy@schibsted.comBilder
Länkar
Om
Rethinking things since 1839
Schibsted kombinerar en lång och stolt publicist-tradition, som sträcker sig ända från 1800-talet, med digital innovation och entreprenörskap. Verksamheten inkluderar bland annat bolag som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Lendo, Prisjakt och TV.nu.
Följ Schibsted
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted
Sportbladet Allsvenskan – filmad podd ska ta allsvensk fotboll till ny nivå25.3.2024 07:01:00 CET | Pressmeddelande
Strax innan allsvenskan drar igång lanserar Aftonbladet en filmad podd för att ta fotbollspublikens mest älskade serie till en ny nivå. Tre gånger i veckan samlas Sportbladets profiler för att tillsammans med väntade och oväntade gäster ge tittarna – och lyssnarna – en helt ny upplevelse av svensk fotboll.
Schibsted och Stiftelsen Tinius tecknar slutligt avtal om försäljningen av nyhetsverksamheter22.3.2024 08:10:05 CET | Pressmeddelande
Schibsted ASA tillkännagav idag att de har tecknat ett slutligt avtal om försäljning av sina nyhetsverksamheter till Stiftelsen Tinius genom Blommenholm Industrier AS. Avtalet är en viktig milstolpe i ombildningen av dagens Schibsted till två mer fokuserade bolag: ett mediebolag helt ägt av Stiftelsen Tinius och ett börsnoterat marknadsplatsbolag.
Godare är årets annonsaffär – och SvD tar hem dubbla poddpriser21.3.2024 16:04:30 CET | Pressmeddelande
Aftonbladet och Svenska Dagbladet dominerade Årets Dagstidning-galan. Fyra av nio priser gick till Schibsteds svenska mediehus. SvD tog bland annat hem titeln Årets Redaktion och Aftonbladets satsning på mat, Godare, blev Årets Annonsaffär. ”Att skapa genomtänkta lösningar där många kanaler används på ett sammansvetsat sätt skapar stora möjligheter”, konstaterar juryn för annonsaffären i sin motivering.
Erik Hedtjärn ny redaktionschef på SvD13.3.2024 12:30:22 CET | Pressmeddelande
Erik Hedtjärn blir ny redaktionschef på Svenska Dagbladet, ett uppdrag han delar med Daniel Kederstedt. ”SvD är den bästa platsen att vara på för journalister som vill hitta på nya smarta sätt att göra kvalitetsjournalistik och utveckla nyhetsjournalistiken”, säger Erik Hedtjärn.
Lotta Folcker ny publisher på Aftonbladet12.3.2024 10:02:04 CET | Pressmeddelande
Lotta Folcker blir ny publisher och ansvarig utgivare på Aftonbladet. ”I Lotta Folcker får Aftonbladet en god ledare med gedigen erfarenhet från både nyheter och sport. Hon bidrar med stark kompetens inom video samt digital affär och utveckling. Det är bra för Aftonbladet, men också väldigt värdefull när vi ska bygga en ny stark mediekoncern i Norden”, säger Siv Juvik Tveitnes, koncerndirektör i Schibsted News Media.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum